• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

aldrig sett denna förut. Àr det nÄgon version av frogman
upload_2019-2-27_7-6-16.png

den saknar band. nÄgon som vet vart det gÄr att fÄ tag pÄ?
Seaman var vÀl en ett temporÀrt snesteg i namngivningen innan dom bytte till frogman. Jag tror det Àr rÀtt svÄrt att hitta delar till dom dÀr rent generellt , men det gÄr sÀkert att hitta nÄn frogman modell som passar .

aldrig sett denna förut. Àr det nÄgon version av frogman
upload_2019-2-27_7-6-16.png

den saknar band. nÄgon som vet vart det gÄr att fÄ tag pÄ?

Seaman var vÀl en ett temporÀrt snesteg i namngivningen innan dom bytte till frogman. Jag tror det Àr rÀtt svÄrt att hitta delar till dom dÀr rent generellt , men det gÄr sÀkert att hitta nÄn frogman modell som passar .

Har för mig att dom kallade den Seaman ett tag för att dom va rÀdda för ev. varumÀrkesintrÄng, kan mycket vÀl ha fel sÄ rÀtta mig gÀrna.
Hursom verkar internet tycka att Seaman och frogman dw-9900 Àr samma sÄ band frÄn en sÄn borde passa.

Oooo ny gshock i kolfiber, kommer i tre varianter. Tyckte denna var hÀftigast:
GA-2000-1A9JF.jpg

GA-2000-case.jpg

Notable features include a carbon fiber-reinforced case, guardless buttons, front light button, a double case back structure, and multi-color resin bands.

Bitig modell. Men den ser lite naken ut dÄ den saknar knappskydd. Och hur stöttÄlig Àr den utan dessa skydd?

Har för mig att dom kallade den Seaman ett tag för att dom va rÀdda för ev. varumÀrkesintrÄng, kan mycket vÀl ha fel sÄ rÀtta mig gÀrna.
Hursom verkar internet tycka att Seaman och frogman dw-9900 Àr samma sÄ band frÄn en sÄn borde passa.
Jag har för mig att den var Àmnad för en speciell marknad ett Är eller tvÄ, kommer inte ihÄg vilken bara. Mycket ovanliga, dÄ resinet oftast krackelerat. Jag har en med röd Seaman text (behöver nytt batteri bara). Som tidigare talare nÀmnde Àr det samma klocka som dw-9900. Det enda som skiljer Àr texten pÄ bezeln och bakstycket.

UrsÀkta en oinsatt, vad Àr B&L?
Ah, my bad :bag: Jag syftade pĂ„ brillorna, Bausch & Lomb var de som gjorde Ray Ban innan dom sĂ„lde till nuvarande Ă€gare, Luxottica. Inte för att jag kan se vad det var för glasögon, men det fanns nĂ„gon slogan back in the days som anspelade pĂ„ att möta olika Ă€ventyr i sina B&L’s:)

Tillbaka
Topp