• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

roosterman

G-shock
2-Faktor
🙂 Fredagsmys
IMG_20240607_183830.jpg
 

Patric J

Guld
2-Faktor
Stuvar om lite i klocklÄdorna.
Och finner att nya Mudman 9500s sidostöd, eller bryggor eller vad de nu kallas, skapar lite problem.
Kolla hÀr hur bra utformat det Àr för att omsluta handleden: det tar emot nÀr jag ska sÀtta klockan runt kudden.

1000019899.jpg


Men hittar en skumgummikudde som har följt med nÄgon tidigare klocka.

1000019900.jpg


Vilken Àr mjuk sÄ det gÄr att trycka dit den utan att pressa för hÄrt mot armbandet.

1000019901.jpg


Den blir i vilket fall högre Àn alla andra klockor nÀr den Àr placerad i boxen, och tar nÀstan i lockets fönster nÀr boxen Àr stÀngd. Detta eftersom armbandet inte trycks ut nÄgot Ät sidorna.

1000019903.jpg


Jag konstaterar att Mudman 9500 som Àr den största G-shocken i min samling har den kortaste platta strÀckan pÄ baksidan innan det börjar att vika av nedÄt! Och dÀrför omsluter handleden bÀttre Àn en standard fyrkant.
 
Senast Àndrad:

ekke

Silver
2-Faktor
Stuvar om lite i klocklÄdorna.
Och finner att nya Mudman 9500s sidostöd, eller bryggor eller vad de nu kallas, skapar lite problem.
Kolla hÀr hur bra utformat det Àr för att omsluta handleden: det tar emot nÀr jag ska sÀtta klockan runt kudden.

1000019899.jpg


Men hittar en skumgummikudde som har följt med nÄgon tidigare klocka.

1000019900.jpg


Vilken Àr mjuk sÄ det gÄr att trycka dit den utan att pressa för hÄrt mot armbandet.

1000019901.jpg


Den blir i vilket fall högre Àn alla andra klockor nÀr den Àr placerad i boxen, och tar nÀstan i lockets fönster nÀr boxen Àr stÀngd. Detta eftersom armbandet inte trycks ut nÄgot Ät sidorna.

1000019903.jpg


Jag konstaterar att Mudman 9500 som Àr den största G-shocken i min samling har den kortaste platta strÀckan pÄ baksidan innan det börjar att vika av nedÄt! Och dÀrför omsluter handleden bÀttre Àn en standard fyrkant.
KlocklĂ„dan ser Ă€ndĂ„ ut att vara full, köp en med plats för fler och större klockor 😉
 

ekke

Silver
2-Faktor
Den hÀr pakÀÀÀtveckan Àr till Ànda och jag kan vÀl summera med:
"StenhÄrda svarta och somrigt blÄ"
Men nu Ă€r jag lite tom, har alltid haft nĂ„got pĂ„ horisonten som hĂ€grar, men i och med Burton Mudmastern sĂ„ finns det ingen direkt trofĂ© att jaga... (nĂ„ja 😬)
För helt Àrligt sÄ Àr jakten en stor del för mig, man vill liksom testa allt för att hitta just MIN ultimata samling.

Funderar pĂ„ att lĂ€gga ut hela samlingen pĂ„ annons. Men med en prissĂ€ttning som inkluderar en x-faktor som gör att om jag kĂ€nner att en klocka kan fĂ„ lĂ€mna sĂ„ Ă€r priset rimligt men om jag verkligen inte vill sĂ„ blir priset skyhögt. Dock blir allt till salu. Är det dumt?
@Nygren du gjorde vÀl lite sÄ vid din Audemars-dubbning? Fresh start liksom?

1000008459.jpg
 

Nygren

Guld
2-Faktor
Den hÀr pakÀÀÀtveckan Àr till Ànda och jag kan vÀl summera med:
"StenhÄrda svarta och somrigt blÄ"
Men nu Ă€r jag lite tom, har alltid haft nĂ„got pĂ„ horisonten som hĂ€grar, men i och med Burton Mudmastern sĂ„ finns det ingen direkt trofĂ© att jaga... (nĂ„ja 😬)
För helt Àrligt sÄ Àr jakten en stor del för mig, man vill liksom testa allt för att hitta just MIN ultimata samling.

Funderar pĂ„ att lĂ€gga ut hela samlingen pĂ„ annons. Men med en prissĂ€ttning som inkluderar en x-faktor som gör att om jag kĂ€nner att en klocka kan fĂ„ lĂ€mna sĂ„ Ă€r priset rimligt men om jag verkligen inte vill sĂ„ blir priset skyhögt. Dock blir allt till salu. Är det dumt?
@Nygren du gjorde vÀl lite sÄ vid din Audemars-dubbning? Fresh start liksom?

1000008459.jpg

Yes, det gjorde jag. SÄlde av en hel del över lite lÀngre tid, bland annat alla mina GWG1k inkl. tvÄ Maharishi och nÄgra andra rÀtt ovanliga + en hel del annat som jag inte riktigt minns

Men jag köpte sÄ klart pÄ mig andra, bla flera av mina GWF-A. Tycker att det piggar upp att sÀlja av lite för att leta nya. De flesta kan man dessutom köpa tillbaka om man letar lite.
 
Senast Àndrad:

ironcastle

Diamant
2-Faktor
SÄ hÀr:
1000008469.jpg


Men jag tror jag vet vad du Àr ute och fiskar efter sÄ jag kompletterar:
(Har spÀnt banden sÄ att de sitter tajt, lite för tajt, pÄ min 16,5 cm handled)
1000008465.jpg

GG-B100

1000008466.jpg

GW-9500

1000008467.jpg

GW-9400

1000008464.jpg

GWG-1000

1000008468.jpg

GW-9300

Banana for scale.
Skitroligt!!
Jag undrade vad det var för gul moj du pillat in i klockan, tills jag fattade vad det var och anade syftet dÀrtill.
Fiffigt! Och bara Banana for Scale, jag döööör!! 😂
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
SÄ hÀr:
1000008469.jpg


Men jag tror jag vet vad du Àr ute och fiskar efter sÄ jag kompletterar:
(Har spÀnt banden sÄ att de sitter tajt, lite för tajt, pÄ min 16,5 cm handled)
1000008465.jpg

GG-B100

1000008466.jpg

GW-9500

1000008467.jpg

GW-9400

1000008464.jpg

GWG-1000

1000008468.jpg

GW-9300

Banana for scale.
@Roosterwife kom och fick se dina bilder hÀr....
"-Varför har han en banan i klockorna????"đŸ€”
"-Jadu.... Han vill visa hur stĂ„tliga armar han har.. Eller bristen av..." fick jag svara sĂ„ dĂ€r diplomatiskt.. 😁
 
Topp