• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jockinho

Pandion
2-Faktor
IMG_7985.jpeg

Blev en gwg för mig med men ingen 1K, plocka nyss upp denna och den blir nog perfekt i sommar 😎
IMG_9976.jpeg


KĂ€nns som hĂ€lften av tjockleken pĂ„ 1k 😅
 

Jockinho

Pandion
2-Faktor
Hej! Scrollade förbi en g-shock som liknade min svarta dw-5600 bb men hade typ neoninslag. Det fanns Àven varianter med visare etc.

TÀnkte höra mer er g-shockexperter om ni vet vilken serie detta kan tÀnkas vara?
 

J.K.N.

Basic
2-Faktor
LĂ€tt som en plĂ€tt om du har en donator. Bara att switcha modul â˜ș. Öppna baklocket, ur med den gamla, i med den nya, skruva ihop 👍
Nej nej, jag vill inte byta modul utan byta film till en polariserande....eller vilket hÄll det nu blir och vad det heter.

AlltsÄ behÄlla min bluetoothmodul frÄn

GW-B5600BC-1BER​

Fast fĂ„ den att bli positiv 😊😃
 

L&W

Diamant
2-Faktor
Nej nej, jag vill inte byta modul utan byta film till en polariserande....eller vilket hÄll det nu blir och vad det heter.

AlltsÄ behÄlla min bluetoothmodul frÄn

GW-B5600BC-1BER​

Fast fĂ„ den att bli positiv 😊😃
Det Àr rÀtt krÄngligt att byta polfilter pÄ en modul om du inte har gjort det tidigare. Du behöver plocka isÀr modulen och skÀra bort filtret frÄn glaset och ta bort torkade limrester under den. Stor chans att man sabbar modulen om man inte vet vad man gör.
 

L&W

Diamant
2-Faktor
En frĂ„ga: GĂ„r det att göra en ”all reset” pĂ„ en sĂ„n hĂ€r groda?

IMG_6173.jpeg
Den Àr ingen smartwatch som man kan enkelt göra en factory reset. Vad vill du stÀlla om?

Edit: Man kan öppna klockan och lufta batteriet och kör en AC reset. Men jag tror inte att du vill göra det. 🙂
 
Senast Àndrad:

L&W

Diamant
2-Faktor

Hans B 1955

Guld
2-Faktor
Den Àr ingen smartwatch som man kan enkelt göra en factory reset. Vad vill du stÀlla om?

Edit: Man kan öppna klockan och lufta batteriet och kör en AC reset. Men jag tror inte att du vill göra det. 🙂
- TĂ€nkte mest pĂ„ att ”nollstĂ€lla” instĂ€llningar som kan vara gjorda tidigare.
NÀsta frÄga: kan batteriet tagit skada av att den legat mörkt lÀnge och Àr i vilolÀge (tom display)?
 

Nygren

Guld
2-Faktor
- TĂ€nkte mest pĂ„ att ”nollstĂ€lla” instĂ€llningar som kan vara gjorda tidigare.
NÀsta frÄga: kan batteriet tagit skada av att den legat mörkt lÀnge och Àr i vilolÀge (tom display)?
Extremerna Àr vÀl aldrig optimala för ett laddbart batteri. Men displayen slocknar nÀr klockan gÄr ner i power save och det behöver inte betyda att batteriet Àr urladdat. Hoppade klockan igÄng direkt nÀr du plockade fram den?

Batteribyte Àr relativt billigt om batteriet Àr skadat.
 
Senast Àndrad:

L&W

Diamant
2-Faktor
- TĂ€nkte mest pĂ„ att ”nollstĂ€lla” instĂ€llningar som kan vara gjorda tidigare.
NÀsta frÄga: kan batteriet tagit skada av att den legat mörkt lÀnge och Àr i vilolÀge (tom display)?
Det Àr inget speciellt man behöver nollstÀlla pÄ den. Det jag kan tÀnka mig Àr alarm och dykloggarna.
Batteriet brukar klarar sig i lĂ€ngre vilolĂ€ge. Se bara till att ladda den ordentligt sĂ„ ska inte vara nĂ„got problem. 🙂
 
Topp