• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

lofgreno

Vacheron
Rangeman.AssÄ den Àr ju lite i största laget. Men gillar den!

IMG_4893.jpeg
 

Flipper2

Rolex
Rangeman.AssÄ den Àr ju lite i största laget. Men gillar den!

IMG_4893.jpeg
Jag hade tvÄ stycken
.
Tycker den Àr i perfekt storlek och funktioner, det enda negativa Àr den platta baksidan, det finns inget som omfamnar handleden.
RejĂ€l bezelskydd
 egentligen den enda 360˚ bezeln av alla Rangemans
 de sista tvĂ„ har ”guards” runt bezelskruvarna och över sensorn och mittknappen
. gillar inte alls detta.
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
SĂ„ Ă€r man hemma igen efter en vecka i Rhodos stad. Det var Ă€nnu varmare Ă€n första gĂ„ngen i juni förra Ă„ret. Det blev dock inte 38-40 grader vilket var förutspĂ„tt. Dock kanske 33-34 grader. Vilket Ă€r högst tiillrĂ€ckligt. Det fantastiska med Rhodos Ă€r dock inte dagstemperaturen. Även i Norrbotten kan det bli dagar med över 30 grader i skuggan, Ă€ven om de Ă€r vĂ€ldigt fĂ„.
Det speciella Àr att det Àr nÀstan lika varmt pÄ natten. Som varmast var det 30 grader vid midnatt, och om jag minns rÀtt gick natttemperaturen inte under 26 grader under hela veckan. Denna vÀrme Àr hÀrlig ett tag. Men det Àr i lÀngden pÄfrestande att gÄ och svettas hela tiden.
Att stĂ€ndigt behöva passera restaurangernas inkastare(eller inlockare tycker jag Ă€r ett bĂ€ttre ord) Ă€r ocksĂ„ pĂ„frestande i lĂ€ngden. Även om de Ă€r trevliga.
Men stÀmningen med alla glada semesterfirande mÀnniskor Àr hÀrlig.
Att bada i det magiska blÄa havet med 24 gradigt vatten Àr magiskt. Och det kommer att bli varmare ju mer till hösten det gÄr.
Men nÀr jag efter 4 timmar och 20 minuters flygresa klev ut ur LuleÄ flygplats terminal möttes jag av smÄregn och 15 grader. SÄ skönt!
Att kunna ha pÄ sig klÀder utan att svettas gillar jag. Medelhavsklimat Àr hÀrligt ett tag men jag tror inte jag alltid skulle vilja ha det.
Skönt att komma hem igen. Man behöver byta miljö ibland!

HÀr en bild frÄn flygresan.

1000020389.jpg


En positiv konsekvens av resan Àr klockbrÀnnan jag har fÄtt nu redan i juni!

1000020438.jpg


En mindre rolig sak Àr de ökÀnda Rhodosmyggen. Slapp inte dem denna gÄng heller.

1000020441.jpg
 
Senast Àndrad:

Patric J

Rolex
2-Faktor
Rangeman.AssÄ den Àr ju lite i största laget. Men gillar den!

IMG_4893.jpeg

Tycker samma. Mudman 9500 har ersatt Rangeman 9400 för mig. Passformen Àr mycket bÀttre. Faktiskt den bÀsta av alla mina G-shocks trots att det Àr den största. Och gillar de stora siffrorna.
Men ja: 9400 Àr snyggare. Designen Àr en fulltrÀff. De högre kanterna ger ocksÄ bÀttre skydd av glaset.
 
Senast Àndrad:

Patric J

Rolex
2-Faktor
Godmorgon! Tog ledigt idag ocksÄ. Skönt att "landa" hemma en dag efter hemresan innan jobbet börjar igen.
Kaffe pÄ balkongen. 16 grader i skuggan Àr skönt! Solen börjar dyka upp men det Àr halvmolnigt sÄ det Àr lite lagom.

1000020445.jpg


1000020446.jpg
 
Senast Àndrad:

T-wiz

Cartier
2-Faktor
Ni som har en typ GBD-200, gÄr det att fÄ hourly beep nu - SIG? SÄg nÄgot rykte om att nÄgon uppdatering skulle gjort sÄ det fanns.
 
Topp