• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

-RI-

Patek
2-Faktor
Även om den Ă€r stor sĂ„ bĂ€rs den vĂ€ldigt skönt. Att @Nygren tar sĂ„ fina bilder och lockar med annons pĂ„ Ă€nnu en finfin 🐾 gör inte livet lĂ€ttare, behöver jag tvĂ„? 🙄
1000029138.jpg
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
TrÄkiga nyheter.

Vi har haft inbrott.
Alla klockor borta.

DĂ€ribland denna:
Casio G-Shock
Titanium Full Metal GMW- B5000TVA-1ER

IMG_2347.jpeg


Tacksam om ni hjÀlper mig hÄlla uppsikt.

Jag Àr bortrest har inte hunnit inventera om ytter och innebox Àr kvar. SÄ kan vara bra att veta.

UPDATE:

Nu har vi kommit hem. Och det vara en röra. Det sjuka i allt var att de lÀmnar titanaren eller glömt den. LÄg slÀngd i en lÄda.
De andra klockorna borta dock.

Men! Denna Ă€r alltsĂ„ fortfarande i min Ă€go ☀
 

Derix

Patek
2-Faktor
Det hĂ€r fĂ„r bli ett litet kvĂ€lls-köööööp-tips 🙂 En GW-M5610U
Fast det Àr nÄt som inte stÀmmer med glaset. Kollade snabbt pÄ Shockbase men hittade ingen som stÀmmer rakt av.

Annonsbild
IMG_8422.jpeg

GW-M5610U
IMG_8421.png
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Inget "trĂ„dstĂ€ngsel" eller röd kant. Loggan Ă€r olik. Är som en negativ version, GW-M5610U-1BER, fĂ„tt positiv display.
Nu nÀr ni sÀger det sÄ... Glaset ser ut som en neggis i "fÀrgschemat" Det kan ju oxÄ förklara smutset pÄ insidan som han beskriver.
Är det en negativ moddad till positiv sĂ„ Ă€r det ju iofs till det bĂ€ttre ;)😁
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
PĂ„ temat ”gamla inlĂ€gg” kommer hĂ€r en bild frĂ„n juni 2016. Jag och frun skulle Ă„ka till Platanias pĂ„ Kreta och strax innan fick jag se den hĂ€r i en butik i VĂ€sterĂ„s. Tyckte GPS-funktionen för synk av tid och kalender skulle vara kul att prova, sĂ„ det blev ett inköp. Klockan fungerade förstĂ„s perfekt och blev en anledning till att GShock-intresset satte fart. Sedan har det gĂ„tt i vĂ„gor, men nu Ă€r jag igĂ„ng igen. Bilden Ă€r frĂ„n en promenad utanför Platanias och just nu Ă€r vi dĂ€r igen, brukar Ă„tervĂ€nda varje sommar. Klockan har övertagits av en svĂ€rson som Ă€r vĂ€ldigt förtjust i den.
För övrigt tycker jag det Àr synd att Casio övergett GPS-funktionen, den Àr ju supercool!

IMG_1052.jpeg

Tycker estetiskt detta nog Ă€r den bĂ€sta Gravitymastern Ă€n idag 😎
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Smyger mig in i trÄden igen
 FrÄga;

G-shock finns ju i typ 10000 varianter. Vissa stĂ„r som ”sold out” och ”discontinued” pĂ„ europeiska Casio-sidor. Om man gĂ„r in pĂ„ gshock/jp finns modeller att köpa som t ex G-central tar upp som discontinued - typ gulfmaster och digitala Frogman. Kan en modell vara discontinued i delar av vĂ€rlden men fortf aktiv i Japan? Vilken Ă€r bĂ€sta kĂ€llan för aktiva/avslutade modeller?
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Smyger mig in i trÄden igen
 FrÄga;

G-shock finns ju i typ 10000 varianter. Vissa stĂ„r som ”sold out” och ”discontinued” pĂ„ europeiska Casio-sidor. Om man gĂ„r in pĂ„ gshock/jp finns modeller att köpa som t ex G-central tar upp som discontinued - typ gulfmaster och digitala Frogman. Kan en modell vara discontinued i delar av vĂ€rlden men fortf aktiv i Japan? Vilken Ă€r bĂ€sta kĂ€llan för aktiva/avslutade modeller?
Dom tillverkar nog inte fler nÀr dom Àr listade som discontinued, tror det Àr handlarna som inte fÄtt sÄlt tomt i sina lager. Men nÀr dom Àr borta sÄ finns det inga fler att köpa frÄn fabrik.
 
Topp