• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Mancold-G och bok pĂ„ soffan đŸ€’
1000010605.jpg
 
Jag tittade pÄ MRG-B5000D-1DR och blev vÀldigt sugen.. men tycker den var för dyr dÄ GMW-B5000D-1ER var samma klocka fast i stÄl.
Dock sĂ„ kommer MRG upp i flödet ibland och jag blir sugen varje gĂ„ng.. NĂ„gon som har provat bĂ„da? Är MRG vĂ€rd att köpa trots att det kostar ca 10 gĂ„nger sĂ„ mycket Ă€n vad min GMW gör?
 
Jag tittade pÄ MRG-B5000D-1DR och blev vÀldigt sugen.. men tycker den var för dyr dÄ GMW-B5000D-1ER var samma klocka fast i stÄl.
Dock sĂ„ kommer MRG upp i flödet ibland och jag blir sugen varje gĂ„ng.. NĂ„gon som har provat bĂ„da? Är MRG vĂ€rd att köpa trots att det kostar ca 10 gĂ„nger sĂ„ mycket Ă€n vad min GMW gör?
Om det Àr vÀrt skillnaden kan nog bara du svara pÄ.
 
Jag tittade pÄ MRG-B5000D-1DR och blev vÀldigt sugen.. men tycker den var för dyr dÄ GMW-B5000D-1ER var samma klocka fast i stÄl.
Dock sĂ„ kommer MRG upp i flödet ibland och jag blir sugen varje gĂ„ng.. NĂ„gon som har provat bĂ„da? Är MRG vĂ€rd att köpa trots att det kostar ca 10 gĂ„nger sĂ„ mycket Ă€n vad min GMW gör?
Ping @burner @Hans B 1955 mfl :)
 
Finishen Àr ju en helt annan, vikt och material med. KÀnns som en lyxigare produkt men upplevd kÀnsla Àr ju subjektiv. Jag tycker mrg Àr cool och Àger en sjÀlv. Köpte iofs hÀr i trÄden och inte för list.
Skulle nog sÀga att det beror pÄ hur inbiten man Àr, vad man söker i en klocka osv. Det Àr ju definitivt den tydligaste dsvdv klocka.
 
TÀnker mer om det Àr stor skillnad pÄ kÀnslan, om nÄgon haft erfarenhet av bÄda. Jag Àlskar den i stÄl, en av de klockor jag anvÀnder mest. Men man tÀnker ju alltid om grÀset Àr grönare osv.
En fin mellanvĂ€g kan vara en ”vanlig” titanfyrkant. Steget mellan en stĂ„lis och en titanfyrkant Ă€r stort. Betydligt lĂ€ttare och i mitt tycke mycket skönare pĂ„ armen. LĂ€tt vĂ€rt. Har aldrig kĂ€nt pĂ„ en MRG-fyrkant sĂ„ jag kan inte uttala mig om det Ă€r vĂ€rt det.
 
En fin mellanvĂ€g kan vara en ”vanlig” titanfyrkant. Steget mellan en stĂ„lis och en titanfyrkant Ă€r stort. Betydligt lĂ€ttare och i mitt tycke mycket skönare pĂ„ armen. LĂ€tt vĂ€rt. Har aldrig kĂ€nt pĂ„ en MRG-fyrkant sĂ„ jag kan inte uttala mig om det Ă€r vĂ€rt det.
Tack, inte hört om, har du ett ref nr pÄ den? SÄ jag kollar pÄ rÀtt modell.
 
Tack, inte hört om, har du ett ref nr pÄ den? SÄ jag kollar pÄ rÀtt modell.
HÀr Àr en bra lÀnk till alla GMW.


Titanmodellerna Àr
TB
TCC
TCF
TCM
TR
TVA
TVB

Tror att jag fick med alla
 
Köpte kort för 2 veckor pÄ ett gym i Faluraki. SÄ det blir att hÄlla sig i form Àven under solsemestern! SÄ lÀtt att man annars förslappas i vÀrmen.

1000000312.jpg


Det Àr 4 vÄningar och högst upp Àr pÄ taket.

1000000316.jpg


1000000313.jpg


Det finns t.o.m. bastu! NÄgot som Àr befogat i norra Sveriges lÄnga vinter. Men jag avstÄr hÀr, medelhavsvÀrmen ute Àr tillrÀcklig.

1000000318.jpg
 
Senast Àndrad:
Jag tittade pÄ MRG-B5000D-1DR och blev vÀldigt sugen.. men tycker den var för dyr dÄ GMW-B5000D-1ER var samma klocka fast i stÄl.
Dock sĂ„ kommer MRG upp i flödet ibland och jag blir sugen varje gĂ„ng.. NĂ„gon som har provat bĂ„da? Är MRG vĂ€rd att köpa trots att det kostar ca 10 gĂ„nger sĂ„ mycket Ă€n vad min GMW gör?
Jag har bÄde en MRG och en GMW. För egen del tycker jag nog att MRGn Àr vÀrd det. Sen beror det ju pÄ vad man vÀrderar. FunktionsmÀssigt Àr det ju absolut inte vÀrt prisskillnaden.
 
Tillbaka
Topp