• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Nyinkommet, tack @Jockinho
IMG_6712.jpeg
 
Jag knep den. Jag fĂ„r be om ursĂ€kt men om det Ă€r till nĂ„gon tröst sĂ„ Ă€r den en av fĂ„ G-Shocks dĂ€r jag faktiskt Ă„ngrat min försĂ€ljning. Nu var det dags att ta tillbaka denna fina klocka i samlingen. TrĂ„ksuben Ă„ngrar jag ocksĂ„ att jag sĂ„lde. Det kommer fler möjligheter framöver 😃
Njut, min tid kommer😂
 
Det ligger en svart stÄlis ute pÄ köp&sÀlj nu!

 
Det ligger en svart stÄlis ute pÄ köp&sÀlj nu!

Det kliar i fingrarna 😍
 
Vad jag förstÄr har vi samma modell. Men den mindre "dammodellen" har istÀllet dagsvisning som ett tredje alternativ(jÀmfört med tvÄ pÄ den stora modellen) pÄ den digitala displayen. Har inte din klocka det?
Min Àr ref GMA-P2100, med digital datumvisning.

Jag tÀnker pÄ den hÀr som du har:
IMG_9683.jpeg

Den har ju analog datumvisning. Men har du en till turkos? Är en grym sommarfĂ€rg ju😎
 
För att förvirra 2100 diskussionen lite till sÄ finns det vÀl tre olika storlekar pÄ resin casioaken.
Stor ~45mm
tex
Mellan ~43mm
tex
Liten ~40mm
tex
 
Du befinner dig i trÄden dÀr omoraliskt stöd Àr vÀldigt vÀl förekommande....
KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖP 😁

Dessutom en limited med den trevliga lĂ„dan och korthĂ„llare👍
Tack för stödet, det vĂ€rmer😂

Jag har kommit pĂ„ att jag behöver en orange square ocksĂ„ för att synas i skogen under höst/vinter sĂ„klart😂
 
Min Àr ref GMA-P2100, med digital datumvisning.

Jag tÀnker pÄ den hÀr som du har:
IMG_9683.jpeg

Den har ju analog datumvisning. Men har du en till turkos? Är en grym sommarfĂ€rg ju😎

Aha! Denna Ă€r inte turkos utan "neonblĂ„" kanske. Det blir en stor förvirring hĂ€r för den turkosa ser pĂ„ mĂ„nga bilder ut som just denna blĂ„a(och kanske tvĂ€rtom). Sida vid sida Ă€r det dock en klar skillnad. Jag har Ă€ven den turkosa du har vilken Ă€r mindre Ă€n denna. Modellen pĂ„ den bilden har referensnummer GA-2100-2A2ER. 🙂
Den turkosa kallas ocksÄ "tiffany blue" vilket jag invÀnder mot. Ja, vi har olika fÀrgseende(Àven mellan vÀnster och höger öga) men med klockan i handen under normal belysning vÀgrar jag bestÀmt benÀmna den som blÄ enligt mitt fÀrgseende. Den Àr grön. GA-2100-2A2ER Àr dock blÄ.
Denna bild visar skillnaden sida vid sida(översta och nedersta).

1000000478.jpg
 
Senast Àndrad:
Det ligger en svart stÄlis ute pÄ köp&sÀlj nu!


Inte nu lĂ€ngre 🧐
 
Tillbaka
Topp