• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Rotwang

Silver
2-Faktor
Gomorron!

F5D13975-1490-4B5E-8ED9-65DD1223645B.jpeg
 

Dan1jel

Silver
2-Faktor
OK, har fÄtt hem klockan.
SjÀlva klockan i sig Àr i toppskick, inte en skrÄma, och med plasten kvar pÄ buckeln. OriginallÄdan Àr det dock inte, utan nÄn vanlig random lÄda, vet inte om det riktigt Àr vÀrt att brÄka om. Troligen har han inte tillgÄng till den gissar jag, men underligt.... manualer osv Àr med.
Klockan i sig Àr helt urladdad, och av vad jag förstod av manualen enligt följande:
IMG_2844.JPEG

SÄ hÀr stÄr alltsÄ klockan nu under laddning.
IMG_2845.JPEG

Om du exponerar klockans urtavla för
ljus nÀr batteriet har laddats ur kommer
sekundvisaren att snurra motsols tills
att den stannar vid sekund 57. Detta

indikerar att laddningen har startat.
Har den liggandes pÄ laddning nu under natten med solar-fire lampan, och tÀnker lÀgga den vid fönstret imorgon. Men det Àr inget konstigt med att den kom urladdad va, Àr bara en rejÀl laddning som behövs?
Skönt att den var iaf oanvÀnd trist att de inte var orginal lÄdan. Oavsett sÄ tror ja du kommer bli riktigt nöjd med den! LÄt den ligga nÄgra dagar under USB lampan sÄ kommer den hÀmta hem sig igen.

Efter nÄgon dag kan du alltid kolla via appen, eller pÄ klockan vad batteristatusen Àr.
 

RAVIX

Basic
2-Faktor
Skönt att den var iaf oanvÀnd trist att de inte var orginal lÄdan. Oavsett sÄ tror ja du kommer bli riktigt nöjd med den! LÄt den ligga nÄgra dagar under USB lampan sÄ kommer den hÀmta hem sig igen.

Efter nÄgon dag kan du alltid kolla via appen, eller pÄ klockan vad batteristatusen Àr.
Ja den kÀnns rejÀlare Àn tidigare modeller, mer gedigen. Ja varför inte original kartongen var med vet jag inte, kÀnns inte vÀrt att brÄka om det dÄ han antagligen inte har tillgÄng till den.
Just nu sÄ ligger den i fönstret dÄ det Àr soligt för en gÄngs skull. TÀnker att det Àr bÀttre med solljus?
 

Jockinho

Pandion
2-Faktor
Snyggt. Kör du med notiser och "hela paketet"? @L&W visst kör du din helt osmart?

Kör med notiser (bra pĂ„ jobbet) och sen registrerar sömn och trĂ€ning. Tycker dock klocka Ă€r lite obekvĂ€mt pĂ„ natten sĂ„ ev tar jag bort det med, bara Apple Watch/garmin jag tyckt varit okej sova med hittills. De andra blivit lite obekvĂ€ma efter nĂ„gra timmar 🙈
 

Derix

Pandion
2-Faktor
Kör med notiser (bra pĂ„ jobbet) och sen registrerar sömn och trĂ€ning. Tycker dock klocka Ă€r lite obekvĂ€mt pĂ„ natten sĂ„ ev tar jag bort det med, bara Apple Watch/garmin jag tyckt varit okej sova med hittills. De andra blivit lite obekvĂ€ma efter nĂ„gra timmar 🙈
Apple Watch tyckte jag var behaglig att sova med, vÀckningen frÄn Apple Watch Àr nÀstan skÀl nog att Àga en. Synd bara att det första man fick göra varje morgon var att ladda den.
 

Dan1jel

Silver
2-Faktor
Ja den kÀnns rejÀlare Àn tidigare modeller, mer gedigen. Ja varför inte original kartongen var med vet jag inte, kÀnns inte vÀrt att brÄka om det dÄ han antagligen inte har tillgÄng till den.
Just nu sÄ ligger den i fönstret dÄ det Àr soligt för en gÄngs skull. TÀnker att det Àr bÀttre med solljus?
Nja tror inte det Àr sÄ mycket att brÄka om, kan ju alltid frÄga eftersom man Àr lite nyfiken, Àr personen vÀnlig sÄ kanse hen kan kolla lite eller har en förklaring :) frÄga tycker ja att man alltid kan.

Solen Àr alltid bÀst :) men ligger den ÀndÄ pÄ en lampa sÄ skadar det inte att lÄda den ligga kvar dÀr. Men tror ÀndÄ du behöver ha den liggandes dÀr nÄgra dagar för att fÄ upp den till max.

TÀnk ocksÄ Àven pÄ att direkt i solen kan den ta skada = klockan kan bli vÀldigt varm, tips Àr att lÀgga den i ett glas med vaggen och rikta tavlan mot solen sÄ blir den inte överhettad eller liknande :)
 
Topp