• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hemkomna frÄn BB och en saknad 5000R fick Äka pÄ.

IMG_0514.jpeg

Stort grattis đŸ„ł đŸ„ł

MÄste det vara en klocka? Finns ju annars typ smÄ kuddar som man lÀgger under kudden / madrassen som vibrerar. Hörselskadade anvÀnder sÄnna.

Tex;

Ontopic: bild pÄ dagens klocka.

IMG_1815.jpeg
Den dĂ€r var ju lite cool😂 Aldrig sett!
Fast den kostar ju typ som en GBX-100, och Ă€r g-shocklös för tillfĂ€llet! Och den kan man ju ha till mycket annat

Dags att dra sig hemĂ„t😀
MIP-displayen har grim synvinkel đŸ€“
IMG_20250115_160656.jpg

Jag upptÀckte just det tidigare idag! Det kan skilja mellan olika vanliga displayer, men jag tror att i de flesta fall syns siffrorna bÀttre frÄn höger och uppifrÄn Àn frÄn vÀnster och nedifrÄn. MIP syns lika bra frÄn alla olika hÄll.
HÀr syns hur alla siffrorna pÄ den vanliga displayen ser ut som Ättor. Tiden gÄr inte att lÀsa i den vinkeln.

1000003992.jpg

Men frÄn andra hÄllet ser man siffrorna.

1000003994.jpg

Senast Àndrad:
Jag upptÀckte just det tidigare idag! Det kan skilja mellan olika vanliga displayer, men jag tror att i de flesta fall syns siffrorna bÀttre frÄn höger och uppifrÄn Àn frÄn vÀnster och nedifrÄn.

Men frÄn andra hÄllet ser man siffrorna.

1000003994.jpg
lcd gÄr att justera betraktningsvinkel pÄ (oftas justerat till en fast punkt frÄn fabrik som man tycker den optimala vinkeln ska vara) men finns vissa dÀr du Àven kan justera sjÀlv.

Tillbaka
Topp