• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Kl 18 pÄ kvÀllen 7 september och 22 grader varmt. Inte helt fel, Àven om det kÀnns lite knas ÀndÄ.
1000016592.jpg
 
IMG_2859.jpeg
Uppdatering, en lycklig sÄdan.
Klockan Àr efter en factory reset igÄng och tickar som den ska. Visade sig att ett nytt batteri var helt onödigt, syrran hade en kollega som haft en klockbutik i min stad. Och det dom fick göra helt enkelt var tydligen att "pinna" nÄnting under batteriet, antar som ett litet hÄl pÄ en router eller liknande om man behöver fabriksÄterstÀlla nÄgot.
DĂ„ hoppade den igĂ„ng, och dom kollade batteriet med hjĂ€lp av en voltmĂ€tare som visade pĂ„ fullt. FĂ„r mig dock att fundera hur fan jag sjĂ€lv skulle lyckats fĂ„ igĂ„ng den? Kanske finns nĂ„n turtorial guide pĂ„ Youtube eller liknande, för manualen nĂ€mner ingenting om vad jag kan se fabriksĂ„terstĂ€llning eller detta. Fast detta kanske Ă€r menat att en certifierad CASIO anstĂ€lld ska utföra? Aja hur som helst, igĂ„ng Ă€r den, fulltankad ocksĂ„ 🙂
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    425.3 KB · Visningar: 2
  • IMG_2864.png
    IMG_2864.png
    91.7 KB · Visningar: 2
  • IMG_2863.jpeg
    IMG_2863.jpeg
    402.1 KB · Visningar: 2
IMG_2859.jpeg
Uppdatering, en lycklig sÄdan.
Klockan Àr efter en factory reset igÄng och tickar som den ska. Visade sig att ett nytt batteri var helt onödigt, syrran hade en kollega som haft en klockbutik i min stad. Och det dom fick göra helt enkelt var tydligen att "pinna" nÄnting under batteriet, antar som ett litet hÄl pÄ en router eller liknande om man behöver fabriksÄterstÀlla nÄgot.
DĂ„ hoppade den igĂ„ng, och dom kollade batteriet med hjĂ€lp av en voltmĂ€tare som visade pĂ„ fullt. FĂ„r mig dock att fundera hur fan jag sjĂ€lv skulle lyckats fĂ„ igĂ„ng den? Kanske finns nĂ„n turtorial guide pĂ„ Youtube eller liknande, för manualen nĂ€mner ingenting om vad jag kan se fabriksĂ„terstĂ€llning eller detta. Fast detta kanske Ă€r menat att en certifierad CASIO anstĂ€lld ska utföra? Aja hur som helst, igĂ„ng Ă€r den, fulltankad ocksĂ„ 🙂
LĂ„ter som dom gjorde en AC-reset🙂
Det behöver man allt som oftast göra nĂ€r man byter batteri pĂ„ dom flesta G-shockarna. DĂ„ har nog din MT-G vart sĂ„ tokurladdad att den trodde batteriet byttsđŸ€”
 
Sök pĂ„ modellen du spanar pĂ„. Brukar finnas bra erbjudanden Ă€ven frĂ„n svenska sidor nu🙂

Bra tips. Relojesdemoda Àr billiga men det Àr ~ 250kr frakt nÄnting medan svenska försÀljare kan ge gratis frakt och kanske tar lika mycket mer för klockan sÄ det gÄr ibland ganska jÀmt ut. Och om jag tjÀnar bara hundralappen pÄ Relojes sÄ brukar jag tÀnka att jag bestÀller frÄn svenska eller finska(Klockmagasinet).
 
IMG_2859.jpeg
Uppdatering, en lycklig sÄdan.
Klockan Àr efter en factory reset igÄng och tickar som den ska. Visade sig att ett nytt batteri var helt onödigt, syrran hade en kollega som haft en klockbutik i min stad. Och det dom fick göra helt enkelt var tydligen att "pinna" nÄnting under batteriet, antar som ett litet hÄl pÄ en router eller liknande om man behöver fabriksÄterstÀlla nÄgot.
DĂ„ hoppade den igĂ„ng, och dom kollade batteriet med hjĂ€lp av en voltmĂ€tare som visade pĂ„ fullt. FĂ„r mig dock att fundera hur fan jag sjĂ€lv skulle lyckats fĂ„ igĂ„ng den? Kanske finns nĂ„n turtorial guide pĂ„ Youtube eller liknande, för manualen nĂ€mner ingenting om vad jag kan se fabriksĂ„terstĂ€llning eller detta. Fast detta kanske Ă€r menat att en certifierad CASIO anstĂ€lld ska utföra? Aja hur som helst, igĂ„ng Ă€r den, fulltankad ocksĂ„ 🙂
Kul! Man ska göra en AC reset efter batteribyte men trodde inte behövdes, men om klockan nu var helt död sÄ kanske man behövde de ÀndÄ (simulerade) batteribyte om inget batteri "fanns" (med ström).

Kul att de fick ett lyckat slut ÀndÄ :p och grattis till en bra klocka!
 
Kul! Man ska göra en AC reset efter batteribyte men trodde inte behövdes, men om klockan nu var helt död sÄ kanske man behövde de ÀndÄ (simulerade) batteribyte om inget batteri "fanns" (med ström).

Kul att de fick ett lyckat slut ÀndÄ :p och grattis till en bra klocka!
Ja jag kÀnde faktiskt inte till AC reset, men lÀr sig nÄt nytt varje dag.
Tackar tackar 😜
 
Tillbaka
Topp