Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
LÄter som dom gjorde en AC-resetUppdatering, en lycklig sÄdan.
Klockan Àr efter en factory reset igÄng och tickar som den ska. Visade sig att ett nytt batteri var helt onödigt, syrran hade en kollega som haft en klockbutik i min stad. Och det dom fick göra helt enkelt var tydligen att "pinna" nÄnting under batteriet, antar som ett litet hÄl pÄ en router eller liknande om man behöver fabriksÄterstÀlla nÄgot.
DÄ hoppade den igÄng, och dom kollade batteriet med hjÀlp av en voltmÀtare som visade pÄ fullt. FÄr mig dock att fundera hur fan jag sjÀlv skulle lyckats fÄ igÄng den? Kanske finns nÄn turtorial guide pÄ Youtube eller liknande, för manualen nÀmner ingenting om vad jag kan se fabriksÄterstÀllning eller detta. Fast detta kanske Àr menat att en certifierad CASIO anstÀlld ska utföra? Aja hur som helst, igÄng Àr den, fulltankad ocksÄ
SĂ„ kan det hetatLĂ„ter som dom gjorde en AC-reset
Det behöver man allt som oftast göra nÀr man byter batteri pÄ dom flesta G-shockarna. DÄ har nog din MT-G vart sÄ tokurladdad att den trodde batteriet bytts
Det hÀr Àr ett kul slÀpp
Japp, instĂ€mmer. Kan nĂ„gon redigera bort all text pĂ„ innerringen?HĂ„ller med, ser trevlig ut. Enda jag ogillar Ă€r texten â10 year batteryââŠ
Fast jag vet inte vad jag söker lite sugen pĂ„ nĂ„gon analogâŠeller squareâŠeller nĂ„ttSök pĂ„ modellen du spanar pĂ„. Brukar finnas bra erbjudanden Ă€ven frĂ„n svenska sidor nu
Sök pÄ modellen du spanar pÄ. Brukar finnas bra erbjudanden Àven frÄn svenska sidor nu
Kul! Man ska göra en AC reset efter batteribyte men trodde inte behövdes, men om klockan nu var helt död sÄ kanske man behövde de ÀndÄ (simulerade) batteribyte om inget batteri "fanns" (med ström).Uppdatering, en lycklig sÄdan.
Klockan Àr efter en factory reset igÄng och tickar som den ska. Visade sig att ett nytt batteri var helt onödigt, syrran hade en kollega som haft en klockbutik i min stad. Och det dom fick göra helt enkelt var tydligen att "pinna" nÄnting under batteriet, antar som ett litet hÄl pÄ en router eller liknande om man behöver fabriksÄterstÀlla nÄgot.
DÄ hoppade den igÄng, och dom kollade batteriet med hjÀlp av en voltmÀtare som visade pÄ fullt. FÄr mig dock att fundera hur fan jag sjÀlv skulle lyckats fÄ igÄng den? Kanske finns nÄn turtorial guide pÄ Youtube eller liknande, för manualen nÀmner ingenting om vad jag kan se fabriksÄterstÀllning eller detta. Fast detta kanske Àr menat att en certifierad CASIO anstÀlld ska utföra? Aja hur som helst, igÄng Àr den, fulltankad ocksÄ
Ja jag kÀnde faktiskt inte till AC reset, men lÀr sig nÄt nytt varje dag.Kul! Man ska göra en AC reset efter batteribyte men trodde inte behövdes, men om klockan nu var helt död sÄ kanske man behövde de ÀndÄ (simulerade) batteribyte om inget batteri "fanns" (med ström).
Kul att de fick ett lyckat slut ÀndÄ och grattis till en bra klocka!
Fenix 8?Blev plötsligt sugen pÄ en Garmin
Edit: Jag köpte en Garmin