• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Är det nĂ„gon i trĂ„den som Ă€r hĂ€ndig och kan göra en tĂ€thetsservice pĂ„ den, givetvis betalar jag för det ifall sĂ€ljaren inte svarar, han har öppnat min meddelanden men ej svarat. Tog inget köparskydd och hann ge bra omdöme innan jag upptĂ€ckte detta😞
Efter i en skÄl ris sÄ Àr kondens borta iaf men vill ju kunna anvÀnda den pÄ daglig basis.
Ett nytt skal borde kanske ocksÄ vara pÄ sin plats
Annars blir de ju kassera den

Den va iaf fullset vilket va trevligt
1000036647.jpg

1000036679.jpg
 
Senast Àndrad:
Är det nĂ„gon i trĂ„den som Ă€r hĂ€ndig och kan göra en tĂ€thetsservice pĂ„ den, givetvis betalar jag för det ifall sĂ€ljaren inte svarar, han har öppnat min meddelanden men ej svarat. Tog inget köparskydd och hann ge bra omdöme innan jag upptĂ€ckte detta😞
Efter i en skÄl ris sÄ Àr kondens borta iaf men vill ju kunna anvÀnda den pÄ daglig basis.
Ett nytt skal borde kanske ocksÄ vara pÄ sin plats
Annars blir de ju kassera den

Den va iaf fullset vilket va trevligt
1000036647.jpg

1000036679.jpg
Jag kan ju absolut kolla pÄ den om du vill det :) har öppnat gwg-1000 nÄgra gÄnger och plockat ner dem i delar... Har dock inga reservdelar liggandes sÄ men kan ju se kanske var problemet ligger samt se vad som kanske behöver göras?
 
Jag kan ju absolut kolla pÄ den om du vill det :) har öppnat gwg-1000 nÄgra gÄnger och plockat ner dem i delar... Har dock inga reservdelar liggandes sÄ men kan ju se kanske var problemet ligger samt se vad som kanske behöver göras?
Tackar för det👍👍👍, tĂ€nkte börja med att skicka ner den med frugan till stan sĂ„ vi kan trycktesta den. TĂ€nker om det Ă€r sĂ„ att fukten kommit in pĂ„ att den förra Ă€garen pĂ„ nĂ„got sĂ€tt har gjort en blunder med kronan till exempel. Det konstig Ă€r att det verkar vara kondens som kommer och gĂ„r nu sitter den pĂ„ handleden och ibland Ă€r det kondens och ibland inte. SĂ„ jag vill helst bara se om den klarar trycktest ska bli spĂ€nnande
Just nu Àr den kalas
1000036683.jpg

Ensilage körandet gÄr bra högen vÀxer
1000036684.jpg
 
Senast Àndrad:
Tackar för det👍👍👍, tĂ€nkte börja med att skicka ner den med frugan till stan sĂ„ vi kan trycktesta den. TĂ€nker om det Ă€r sĂ„ att fukten kommit in pĂ„ att den förra Ă€garen pĂ„ nĂ„got sĂ€tt har gjort en blunder med kronan till exempel. Det konstig Ă€r att det verkar vara kondens som kommer och gĂ„r nu sitter den pĂ„ handleden och ibland Ă€r det kondens och ibland inte. SĂ„ jag vill helst bara se om den klarar trycktest ska bli spĂ€nnande
Just nu Àr den kalas
1000036683.jpg

Ensilage lÀrandet gÄr bra högen vÀxer
1000036684.jpg


Har du öppnat och kollat sÄ att packningen / o-ringen Àr intakt och ligger i sitt spÄr som det ska?
Kan ju ha hÀnt att förra Àgaren öppnat klockan och stÀngt locket utan att försÀkra sig om att o-ringen ligger i sitt spÄr.
 
Tackar för det👍👍👍, tĂ€nkte börja med att skicka ner den med frugan till stan sĂ„ vi kan trycktesta den. TĂ€nker om det Ă€r sĂ„ att fukten kommit in pĂ„ att den förra Ă€garen pĂ„ nĂ„got sĂ€tt har gjort en blunder med kronan till exempel. Det konstig Ă€r att det verkar vara kondens som kommer och gĂ„r nu sitter den pĂ„ handleden och ibland Ă€r det kondens och ibland inte. SĂ„ jag vill helst bara se om den klarar trycktest ska bli spĂ€nnande
Just nu Àr den kalas
1000036683.jpg

Ensilage körandet gÄr bra högen vÀxer
1000036684.jpg

Absolut, bara hojta till annars :) men som tidigare skrev, lÀttast Àr att kolla om packningen kommit i klÀm, skulle packningen vara hel och fin samt insmord sÄ Àr felet vid troligen nÄgon knapp/sensor.

Noterade en annan sak nÀmligen det att mudmaster texten ska ju vara röd, Àr detta patina mÄntro ?
1A ska ju ha röd text
Bleknat till orange ?
1000036683.jpg

Bild pÄ min förra
1000036654.jpg
Bra frĂ„ga, kollar ja pĂ„ shockbase sĂ„ hittar ja ingen med samma urtavla som du har, och ja tror inte att den bleknar, iaf inte sĂ„ dĂ€r pass mycket... frĂ„gan Ă€r ju om personen moddad / mĂ„lat sjĂ€lv (tveksamt men brainstomar bara), eller om urtavlan kanske inte Ă€r Casio orginal... đŸ€”

Typ som att dessa Àr lite ihop plockade mellan dessa:
 
Senast Àndrad:
Absolut, bara hojta till annars :) men som tidigare skrev, lÀttast Àr att kolla om packningen kommit i klÀm, skulle packningen vara hel och fin samt insmord sÄ Àr felet vid troligen nÄgon knapp/sensor.


Bra frĂ„ga, kollar ja pĂ„ shockbase sĂ„ hittar ja ingen med samma urtavla som du har, och ja tror inte att den bleknar, iaf inte sĂ„ dĂ€r pass mycket... frĂ„gan Ă€r ju om personen moddad / mĂ„lat sjĂ€lv (tveksamt men brainstomar bara), eller om urtavlan kanske inte Ă€r Casio orginal... đŸ€”

Typ som att dessa Àr lite ihop plockade mellan dessa:
Texten ser lite blek ut sĂ„ den kan mycket vĂ€l ha varit starkare röd frĂ„n början. NĂ€r man har haft Seiko genom Ă„ren sĂ„ vet man ju hur de kan Ă€ndra sig och nu börjar jag ju gwg att bli lite Ă€ldre sĂ„ vem vet đŸ€”

Klockan har anvÀnt dagligen av förra Àgaren i massor av Är bÄde sommarbad och vinterbad sÄ tÀnker att den har varit med
 
Nu Àr min gwg1000 trycktestad hos urmakaren. Den klarade trycktestet SÄ nu börjar man ju undra varför det var kondens i den.
Har nÄgon av er nÄgon varit med om att man kan fÄ kondens vid temperaturskillnader?

Eller att de Ă€r sĂ„ att klockan nĂ„gon gĂ„ng har tvĂ€ttats med kronan utgĂ€ngad. Nu tĂ€nker jag vĂ€l sĂ„ att det kanske Ă€r lika bra att öppna upp klockan och lĂ„ter den torka ur den Ă€r ju liksom tĂ€t?đŸ€”
 
Senast Àndrad:
Nu Àr min gwg1000 trycktestad hos urmakaren. Den klarade trycktestet SÄ nu börjar man ju undra varför det var kondens i den.
Har nÄgon av er nÄgon varit med om att man kan fÄ kondens vid temperaturskillnader?

Vad jag förstÄr sÄ beror det pÄ att luften inne i klockan innehÄller en liten mÀngd vattenmolekyler. Jag har fÄtt kondens i en G-shock pÄ vintern, samt min gamla Casio Àventyrsklockan nÀr jag dök med den i badhuset. Men kondensen försvann efter en stund.
Tror det Àr dÀrför gamla dubbla fönster inte gjordes tÀta och att man delar pÄ dem för att rengöra eftersom det kommer in damm eller flugor nÀr skumgummilisten blir uttorkad.
Nya fönster som Àr helt tÀta monteras i extremt torr miljö sÄ att det inte blir kondens mellan rutorna.
Inte pÄ nÄt sÀtt expert pÄ omrÄdet men sÄ Àr det om jag förstÄtt det rÀtt.
 
Senast Àndrad:
Vad jag förstÄr sÄ beror det pÄ att luften inne i klockan innehÄller en liten mÀngd vattenmolekyler. Jag har fÄtt kondens i en G-shock pÄ vintern, samt min gamla Casio Àventyrsklockan nÀr jag dök med den i badhuset. Men kondensen försvann efter en stund.
Tror det Àr dÀrför gamla dubbla fönster inte gjordes tÀta och att man delar pÄ dem för att rengöra eftersom det kommer in damm eller flugor nÀr skumgummilisten blir uttorkad.
Nya fönster som Àr helt tÀta monteras i extremt torr miljö sÄ att det inte blir kondens.
Inte pÄ nÄt sÀtt expert pÄ omrÄdet men sÄ Àr det om jag förstÄtt det rÀtt.
Ja nÄt ligger ju i resonemanget.
Har lÀst lite grann om att det inte Àr helt ovanligt med kondens som kan komma o gÄ, bara aldrig sjÀlv haft de pÄ en G-Shock tidigare , bara pÄ en som saknade packning o dÄ fattar man ju varför
Imman försvann ju ocksÄ vÀldigt fort pÄ förmiddagen kanske bÀttre att bara anvÀnda klockan och se om det försvinner.
 
Nu Àr min gwg1000 trycktestad hos urmakaren. Den klarade trycktestet SÄ nu börjar man ju undra varför det var kondens i den.
Har nÄgon av er nÄgon varit med om att man kan fÄ kondens vid temperaturskillnader?

Eller att de Ă€r sĂ„ att klockan nĂ„gon gĂ„ng har tvĂ€ttats med kronan utgĂ€ngad. Nu tĂ€nker jag vĂ€l sĂ„ att det kanske Ă€r lika bra att öppna upp klockan och lĂ„ter den torka ur den Ă€r ju liksom tĂ€t?đŸ€”

Haft en GA-900 som var tÀt men fick kondens vid kallare temperaturer. Gick bort sÄ fort jag kom in i vÀrmen eller la den under tröjan.
 
Haft en GA-900 som var tÀt men fick kondens vid kallare temperaturer. Gick bort sÄ fort jag kom in i vÀrmen eller la den under tröjan.

Det kom ju i morse nĂ€r jag kom inifrĂ„n ett varmt hus sprang ut i ungefĂ€r fem gradigt temp och tog in kossorna dimman hĂ€ngde tjock ut ocksĂ„. đŸ€”
Peppar peppar ta i trÀ sÄ har jag aldrig haft de problemet med nyare klockor utan enbart en som packningen var trasig pÄ (tidigare Àgare hade klÀmt packningen), men efter att ja köpte ny packning sÄ har jag provat att bada med dem utan problem.

Oftast nÀr jag öppnat en klocka och gjort rent/ bytt batteri eller liknande sÄ lÀgger ja klocka ni varmt vatten i nÄgra minuter, och börjar de imma sÄ Àr det nÄgot vajsing. Dock aldrig hÀnt med klockor som Àr hela.

Men klart jag har ocksÄ sÀtt att problemet finns och andra har nÀmnt det.
 
Tillbaka
Topp