• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

God morgon alla g shock fantaster. Nu har jag varit igÄng ett par timmar med denna klocka bÄde inne och ute i lagÄrn mellan lite varma kor fungerar helt perfekt efter min lilla operation igÄr kvÀll.
IgÄr hade jag den pÄ morgonen och pÄ kvÀllen och dÄ dröjde det bara fem minuter tills imman kom men ingenting idag tack för alla tips och sÄ blev den renjord pÄ samma gÄng.
Vilken fantastiskt grym klocka detta Àr, 4 e gÄngen men ÀndÄ kÀnns det som de vore den första
1000036763.jpg
 
Usch vad Àckligt. Vad har han gjort med klockan egentligen. Ser ju ut som navelsmuts.
Det man fÄr göra Àr nog att ta ut urverket helt och sen rengöra. Finns tutorials pÄ hur man öppnar MM.
T ex

Det ska sÀgas att det Àr riktigt pilligt att plocka ut kronan som mÄste göras för att fÄ ut verket. Kanske har @Dan1jel nÄgra tips?
 
God morgon alla g shock fantaster. Nu har jag varit igÄng ett par timmar med denna klocka bÄde inne och ute i lagÄrn mellan lite varma kor fungerar helt perfekt efter min lilla operation igÄr kvÀll.
IgÄr hade jag den pÄ morgonen och pÄ kvÀllen och dÄ dröjde det bara fem minuter tills imman kom men ingenting idag tack för alla tips och sÄ blev den renjord pÄ samma gÄng.
Vilken fantastiskt grym klocka detta Àr, 4 e gÄngen men ÀndÄ kÀnns det som de vore den första
1000036763.jpg
Kul att den visar positivt och tÀt igen :p vill du vara helt sÀker, ta en skÄl med varmt (ifrÄn kranen) vatten och lÀgg klockan dÀr i nÄgra min, nÀr du tar upp den och den börjar svalna direkt sÄ brukar imma komma dirket, dÄ vet du om den hÄller tÀtt eller ej :)


Det ska sÀgas att det Àr riktigt pilligt att plocka ut kronan som mÄste göras för att fÄ ut verket. Kanske har @Dan1jel nÄgra tips?
Ja de Àr lite smÄ pill faktikt, har gjort nÄgra gÄnger men som denna video visar
(vid 9:20) sÄ Àr det de som Àr de jobbiaste /svÄraste. DÀr Àr ja alltid extra noga / försiktigt men tar man de lugnt bara sÄ gÄr det :)
 
Kul att den visar positivt och tÀt igen :p vill du vara helt sÀker, ta en skÄl med varmt (ifrÄn kranen) vatten och lÀgg klockan dÀr i nÄgra min, nÀr du tar upp den och den börjar svalna direkt sÄ brukar imma komma dirket, dÄ vet du om den hÄller tÀtt eller ej :)
KĂ€nns som man inte ska göra det hĂ€r testet idag pĂ„ en fredag utan istĂ€llet pĂ„ en söndag dĂ„ man redan har Ă„ngest đŸ„Ž ifall de gĂ„r Ă„t h.l..e
 
KĂ€nns som man inte ska göra det hĂ€r testet idag pĂ„ en fredag utan istĂ€llet pĂ„ en söndag dĂ„ man redan har Ă„ngest đŸ„Ž ifall de gĂ„r Ă„t h.l..e
hahha de kan stÀmma iofs :D jag gjorde de alltid direkt för att vara sÀker annars kommer min OCD ligga och tÀnka pÄ detta tills jag har kollat det.

Men gör detta test nÀr du kÀnner att du har tid och lust. VÀnta MAX 5min, (jag tog upp den kanske efter 3min), sÄ den blev varm med vattnet, och vÀl uppe ser man direkt om den börja imma eller hÄller tÀtt.
 
Tillbaka
Topp