• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

GW-810 nattlys😎
IMG_20240927_230508_edit_266739279638463.jpg

Gymdags, den vanliga morgonrutinen.
20240928_073654.jpg

@Daion jag tror att en bĂ€ttre begagnad Ă€kta lĂ€nk Ă€r typ bara nĂ„got dyrare Ă€n en kinavariant. Problemet Ă€r hitta en Ă€kta beg. De flesta gillar sina... 😂
Annars Àr vÀl trupptipset att köpa den variant som har lÀnken original, knip lÀnken och sÀlj klockan i annat utförande. Det blir nog billigast.

Vad fĂ„r man ge för en orginal resin lönk med G-Shock logga mot en kinavariant? GĂ„r de att finna beggade och vad kostar de dĂ„? đŸ€”đŸ˜ƒ
De som passar till GW-5000 mfl menar jag. 😃

Ännu en bild pĂ„ carbon, lite tjatigt, jag vet. Men den Ă€r sĂ„ bra! đŸ€—

IMG_5954.jpeg
Gymdags, den vanliga morgonrutinen.
20240928_073654.jpg

@Daion jag tror att en bĂ€ttre begagnad Ă€kta lĂ€nk Ă€r typ bara nĂ„got dyrare Ă€n en kinavariant. Problemet Ă€r hitta en Ă€kta beg. De flesta gillar sina... 😂
Annars Àr vÀl trupptipset att köpa den variant som har lÀnken original, knip lÀnken och sÀlj klockan i annat utförande. Det blir nog billigast.
En kina lĂ€nk kostar ca 300, och Ă€r riktigt ok kvalitetsmĂ€ssigt👍
Casios straxt söder om 1000.
Begagnad lĂ€nk frĂ„n "slaktad" GW-B5600BC brukar ligga runt 500 pengar🙂 Begagnad komplett BC brukar kosta ca 800-1000kr beroende pĂ„ skick.
BC utan lĂ€nk kan sĂ€kert sĂ€ljas för 7-800kr👍
VÀnster Casio, höger Ali.
IMG_20240928_081849.jpg

IMG_20240928_081905.jpg

IMG_20240928_081919.jpg

Senast Àndrad:
Kromad armbĂ„ge nĂ€r man kör helikopter. Respekt 🙏
Ha ha, kromad armbĂ„ge har jag inte hört förut. För lite raggare i min uppvĂ€xt kanske? NĂ€r jag flög mindre helikoptrar i USA dĂ„ körde man ofta utan dörr och sĂ„ lĂ€nge man flög i trim gick det fint 😃

PĂ„ tal om kromad armbĂ„ge. En av mina bĂ€ttre barndomsminnen Ă€r frĂ„n Jonstorps marknad dĂ€r det ofta uppstod lĂ„nga bilköer som ringlade förbi grannskapet. DĂ€r gömde vi oss i skogsridĂ„n och vĂ€ntade med flabben fylld med Ă€rtor och Ă€rtröret redo. NĂ€r det körde förbi nĂ„gon familjefar med kromad armbĂ„ge sĂ„ la man hela salvan rĂ€tt in i bilen, sedan kutade vi som skĂ„llade rĂ„ttor in i skogen och gömde oss. Det var liten risk att bli förföljd eftersom bilen som blivit pepprad inte kunde stanna utan att blockera kön, men det var sĂ„ otroligt spĂ€nnande och roligt! Tyckte vi i alla fall 😄

Tillbaka
Topp