• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Bygger vidare pĂ„ entresolplanet👍🙂
IMG_20241006_114422.jpg
IMG_20241006_114426.jpg

Dags för lite skyddsnĂ€t😃
IMG_20241006_114435.jpg
IMG_20241006_124119.jpg

Senast Àndrad:
😂
Jag har sett att du kör energidryck till frukost emellanÄt, men tre kulor glass, det tar ju ÀndÄ priset!

Eller... vĂ€nta lite nu, det Ă€r ju tre Ă€gg med kaviar pĂ„!! đŸ˜‚đŸ€©

Precis, det Àr Àgg! Men nÀr du sÀger det, det pÄminner ju om glasskulor! Förresten sÄ har det faktiskt hÀnt att det blivit kaffe med glass till frukost.

Mix tape idag. I bakgrunden en eventuell superfail dĂ„ jag hade lite för bra musik pĂ„ sĂ„ jag kom av mig lite och kryddade kycklinggrytan efter eget tycke och inte kidsens đŸ˜±
1000010550.jpg
KĂ€nner igen mig! 😂

En anekdot pÄ temat; pÄ jobbet turas vi om att fixa frukost till alla andra (3 fixar till typ 60 pers) pÄ rullande schema. SÄ det blir inte alltför ofta, men med en samling tÀvlingsinriktade projektledare tenderar det ÀndÄ till att pÄ nÄgot sÀtt övertrÀffa kollegorna. Förra veckan hade nÄgra exempelvis stÄtt och stekt pannkakor pÄ 16 Àgg var. Veckan innan var det brieost, salami och croissanter (var köper man ens det?).
Vid tidigare tillfÀlle skulle en av mina projektledare ta hand om kommande frukost.
-Har ni planerat, undrade jag?
-Ja, vi tÀnkte köra en hÄrdrockarfrukost.
-Que?
-En automatkaffe och cigg i rökrutan (som Àr pÄ parkeringen utanför grindarna).
😂😂😂

Jag knep tvÄ NOSare frÄn den sÀljaren, men tyvÀrr inte G-8000. Den hamnade i Holland enligt honom.
IMG_20240912_182530.jpg

IMG_20240927_074240.jpg
Stentuffa!:cool:
Intressant att den synkat mot UK pÄ fotot. Har du sett om den synkat mot Tyskland nÄgon gÄng?
Kan du ana nÄgot mönster? Synkar den mot UK vissa nÀtter...

...under vissa mĂ„nfaser?đŸ€”

VĂ€nta, stopp! STOPP!
BĂ€st att inte studera detta ytterligare! Den mĂ€nskliga hjĂ€rnan Ă€r nog inte skapt för att grĂ€va djupare i det gastkramande dunkla, esoteriska omrĂ„de som kallas "M͖̠̔͛̂͆̓̆̌̈B̞̠͋̂̉͒̒ͅ6͍͎̭̎̑̉̓͠".:blackalien:

multi_band_6_manual.jpg

Intressant att den synkat mot UK pÄ fotot. Har du sett om den synkat mot Tyskland nÄgon gÄng?

VĂ€nta, stopp! STOPP!
BĂ€st att inte studera detta ytterligare! Den mĂ€nskliga hjĂ€rnan Ă€r nog inte skapt för att grĂ€va djupare i det gastkramande dunkla, esoteriska omrĂ„de som kallas "M͖̠̔͛̂͆̓̆̌̈B̞̠͋̂̉͒̒ͅ6͍͎̭̎̑̉̓͠".:blackalien:

multi_band_6_manual.jpg
LĂ€nge sen vi tog upp detta 😅
Tror faktiskt Lovecraft var nÄgot pÄ spÄren redan för ett sekel sedan.

Saxat frÄn Wikipedia:
Kosmisk skrÀck (engelska: cosmic horror) Àr ett koncept som huvudsakligen omfattas inom det filosofiska perspektivet kosmism (engelska: cosmicism), en huvudsakligen litterÀr filosofi som bygger pÄ idén att livet Àr obegripligt för mÀnniskans förstÄnd, att ödet för vÄr art inte Àr av nÄgon universell angelÀgenhet och att universum i grund och botten Àr frÀmmande. De som genuint försöker förstÄ sÀtter sin mentala hÀlsa pÄ spel.

VĂ€nta, stopp! STOPP!

multi_band_6_manual.jpg
Utan att gĂ„ in för djupt pĂ„ de, (vĂ„gar inte riskera mentala hĂ€lsan mer Ă€n nödvĂ€ndigt) sĂ„ hade jag faktiskt inte tĂ€nkt pĂ„ vilken mast den synkat mo förrĂ€n du sĂ„g det😎
Tror den nĂ„r in över södra Sverige oxĂ„đŸ€”

Den finns just nu rabatterad hos Klockmagasinet, endast 55k ist f 64k. đŸ˜”
Modellen Àr naturligtvis stöttad av Bluetooth, men m t p att den ser ut att ha sÄ fÄ valbara lÀgen och bara tvÄ knappar, Àr det mÄnne sÄ att man mÄste ha telefonen tillgÀnglig för att manövrera klockan? Om sÄ Àr fallet har de vÀl gÄtt bort sig alldeles?
- Manualen till modul 5718 (som sitter i MRG-B2100) visar hur man Àven kan stÀlla in klockan manuellt med hjÀlp av kronan och de tvÄ knapparna ovanför och under den.

Tillbaka
Topp