• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Paket idag! Lilla samlingen vÀxer. Vilken grym display!
1000003932.jpg

Nu sÄ. Köpte ju en GWG-1000-1A pÄ tratten av den dÀr anvÀndaren frÄn Kina. Blev sugen efter jag köpte black out GWG-100.. DessvÀrre var den totalt inrökt, la dumt nog inte till det pÄ omdömet pÄ tratten, om personen röker sjÀlv eller köper in klockor vet jag ej. SÄ, vinsten av band frÄn @ekke kunde inte kommit lÀmpligare. Resten fick bada i Àttika ett par dagar, det hjÀlpte, trodde jag. Bezel och de dÀr "vingarna" (som tydligen heter protectors) köptes nya, skruvar och sjÀlva klockan Àr ÀndÄ okej frÄn röklukt efter idogt skrubbande (note att jag Àr vÀldigt kÀnslig för lukter). Bezel och protectors kom idag:
1000003749.jpg

Nu sÄ. Köpte ju en GWG-1000-1A pÄ tratten av den dÀr anvÀndaren frÄn Kina. Blev sugen efter jag köpte black out GWG-100.. DessvÀrre var den totalt inrökt, la dumt nog inte till det pÄ omdömet pÄ tratten, om personen röker sjÀlv eller köper in klockor vet jag ej. SÄ, vinsten av band frÄn @ekke kunde inte kommit lÀmpligare. Resten fick bada i Àttika ett par dagar, det hjÀlpte, trodde jag. Bezel och de dÀr "vingarna" (som tydligen heter protectors) köptes nya, skruvar och sjÀlva klockan Àr ÀndÄ okej frÄn röklukt efter idogt skrubbande (note att jag Àr vÀldigt kÀnslig för lukter). Bezel och protectors kom idag:
1000003749.jpg
Snyggt
SjÀlv Äkt pÄ niten o köpa inrökta GShocks, inge kul bonus o fÄ pÄ köpet

Proportionerna gör klockan.
Har aldrig varit ett oakfan, va motstÄndare frÄn första början. NÀr de första stÄlisarna kom sÄ börja jag mjukna.
Denna övertrÀffade mig mer Àn jag vÀntat mig, b5000 MRG Àr sÀkert förbannad dÀr nere i lÄdan nu.
Jag Àr beredd o sÀga att denna G-Shockr den G-Shock som gett mig mest fjÀrilar i magen av alla jag köpt
1000040392.jpg
1000040390.jpg
1000040395.jpg
1000040397.jpg
1000040389.jpg

Proportionerna gör klockan.
Har aldrig varit ett oakfan, va motstÄndare frÄn första början. NÀr de första stÄlisarna kom sÄ börja jag mjukna.
Denna övertrÀffade mig mer Àn jag vÀntat mig, b5000 MRG Àr sÀkert förbannad dÀr nere i lÄdan nu.
Jag Àr beredd o sÀga att denna G-Shockr den G-Shock som gett mig mest fjÀrilar i magen av alla jag köpt
1000040392.jpg
1000040390.jpg
1000040395.jpg
1000040397.jpg
1000040389.jpg
Är inte helt uppdaterad gĂ€llande Oaken, men Ă€r det portern du skaffat?

1000003749.jpg
snyggđŸ‘ŒđŸ» hur lĂ€nge fick du vĂ€nta pĂ„ klockan?

1000003749.jpg
Urs de var sĂ„ pass :( undrar om de var enbart med denna (om han nu Ă€r lite av en köp/sĂ€ljare) eller om det Ă€r han som röker som en tok đŸ«Ł men min frĂ„ga var dock, blir det nĂ„gon tull eftersom den kom ifrĂ„n kina?

Annars tror ja du gjorde ett bra jobb med att rensa de du kunde :)

Urs de var sĂ„ pass :( undrar om de var enbart med denna (om han nu Ă€r lite av en köp/sĂ€ljare) eller om det Ă€r han som röker som en tok đŸ«Ł men min frĂ„ga var dock, blir det nĂ„gon tull eftersom den kom ifrĂ„n kina?

Annars tror ja du gjorde ett bra jobb med att rensa de du kunde :)
Ja det Àr ju frÄgan, men jag tÀnker mig att i lÀnder i asien röks det mer Àn.. HÀr i alla fall?

Nej, har inte fĂ„tt nĂ„got sĂ„nt. Fick avisering i postnord-appen dagen efter köp, sen dök den ner i brevlĂ„dan 10 dagar senare 🙂

Edit: PĂ„ mitt köp kom det dĂ„ inget sĂ„dant, Ă€n. Hur det Ă€r överlag och för andra kan jag inte svara för, sĂ„klart 😀

Det verkar som att just jag har klarat mig vĂ€ldigt bra frĂ„n ovĂ€dret blev att gĂ„ till ladugĂ„rden istĂ€llet den vanliga tiden 😀👍
Lite index som skiftar i grönt idag. Man fÄr passa pÄ att stÄ under lysrör nÀr inte solen lyser

@roosterman har du fÄtt nÄn snö?
1000040417.jpg
Ingen snö hĂ€r. Men nĂ„gon mil in i skogarna har det kommit nĂ„gra cm. 🙂
SĂ„ i brist pĂ„ snö hissar jag Japanska flagga istĂ€llet. Och dĂ„ mĂ„ste man vĂ€l ha en passande G? Eller hur @T-wiz ? 😁
IMG_20241120_060811.jpg

Tillbaka
Topp