• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

De Àr fredag
SPđŸ€©
Den hÀr Àr fasen underbar, backlight Àr sinnesjukt bra och hÀr har vi DNA
1000042112.jpg
1000042127.jpg

FredagkvÀll och tar en kall.

1000001249.jpg

Egentligen föredrar jag klockor med bra kontrast mellan urtavla, markörer och visare.
Men tycker samtidigt det Àr lite coolt med en "stealth" och tÀnker att en sÄdan hör vÀl ocksÄ hemma i G-shocksamlingen. En klocka dÀr allt Àr svart/mörkt bortsett frÄn visarna för det Àr de som Àr viktigast i en analog klocka.
Min kÀresta som Àr nÀstan helt ointresserad av klockor(men faktiskt gillade den champagnefÀrgade dammodell av G-shock jag gav henne) tycker att min svarta plastbezel-Oak Àr trÄkig och intetsÀgande.
Men jag mÄste ju berÀtta om hur det var i tisdags. Tog pÄ mig min nya svarta metallbezel-Oak nÀr vi skulle titta pÄ TV. Det intressanta var om hon skulle misstÀnka att jag skaffat Ànnu en G-shock.
Efter ett tag sa hon: " - har du skaffat en ny klocka igen?". Jag svarade dÄ: " - va, nejdÄ har du inte sett den hÀr förut?".
" - Nej försök inte, det Àr en ny klocka!"
Det var bara att erkĂ€nna. Och dĂ„ sĂ€ger hon: " - den var riktigt snygg!". đŸ˜Č

Faktum Àr att jag bÄde innan jag bestÀllde den och nÀr jag hade den i handen har funderat över om jag gillar den eller inte. Delvis har jag tyckt att nog Àr den lite vÀl mörk och svÄravlÀst(plastversionen Àr klart bÀttre i detta avseende) men samtidigt att den Àr spÀnnande pÄ nÄt sÀtt.

HÀr nÄgra bilder sida vid sida. Plastversionen gÄr pÄ sommartid ser jag efterÄt.

1000001241.jpg

1000001248.jpg

1000001251.jpg

JodĂ„ jag gillar den. 🙂

Önskar alla en trevlig helg! đŸ€—đŸș

Senast Àndrad:
Du har hamnat lĂ„ngt norrut! Tromsö Ă€r en stad jag vill besöka en dag. Blev det 🚁dit?
Det Àr en vÀldigt mysig stad som drar vÀldigt mycket turister. Jag hamnade hÀr eftersom det inte gick att resa vidare till Hammerfest med flyg pga dÄligt vÀder i Finnmark. Nu Àr det dÀremot fint hÀr uppe!

KÀnns Àntligen som riktig vinter igen efter nÄgon vecka med is överallt.

1000001378.jpg

MÄnen och Jupiter Àr nÀra varandra nu.
NÀra i siktlinjen alltsÄ inte pÄ riktigt.
Jupiter Àr ca 50ggr större Àn vÄr mÄne men ser sÄ mycket mindre ut. DÄ kan man fÄ en lite uppfattning om hur mycket lÀngre bort den Àr Àn mÄnen.
Ta en titt med kikare den som har och kan.
Med en vanlig handkikare kan man i regel ofta se minst ett par av Jupiters mÄnar. Ofta fyra av dem.

1000001372.jpg

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp