De röda poppar hÀr med men dock rejÀlt smutsig efter en arbetsdag igen
Och jag som "babyar" min "trÄksub".
Vill inte ha en repa pÄ den...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
De röda poppar hÀr med men dock rejÀlt smutsig efter en arbetsdag igen
SÄn va jag förr med bilar o allt men sen man tog över gÄrden och köpte nya maskiner för miljonbelopp som man direkt satte i skiten och repade mot trÀdgrenar sÄ slÀppte det, anvÀnds sen njuta av det, sen inte ha tanken att "spara" den Ät non annan Àr min nya filosofiOch jag som "babyar" min "trÄksub".
Vill inte ha en repa pÄ den...
SÄn va jag förr med bilar o allt men sen man tog över gÄrden och köpte nya maskiner för miljonbelopp som man direkt satte i skiten och repade mot trÀdgrenar sÄ slÀppte det, anvÀnds sen njuta av det, sen inte ha tanken att "spara" den Ät non annan Àr min nya filosofi
Ja den dÀr Àr trevligEventuellt skaffar jag den lite roligare modellen och lÄter trÄksuben bli beater!
Sen Àr ju MRG n inte sÄ blank Àr ju bara bezel som blir repig. LÀnken har jag inga mÀrken pÄ verkar jÀkligt bra titan. NÀr man tvÀttar klockan sÄ blir den ocksÄ mindre "repig" alltsÄ de man ser pÄ mina kort Àr inte allting som Àr repor utan smuts rester, den verkar dra Ät sig mycketEventuellt skaffar jag den lite roligare modellen och lÄter trÄksuben bli beater!
KÀnns Àntligen som riktig vinter igen efter nÄgon vecka med is överallt.
MÄnen och Jupiter Àr nÀra varandra nu.
NÀra i siktlinjen alltsÄ inte pÄ riktigt.
Jupiter Àr ca 50ggr större Àn vÄr mÄne men ser sÄ mycket mindre ut. DÄ kan man fÄ en lite uppfattning om hur mycket lÀngre bort den Àr Àn mÄnen.
Ta en titt med kikare den som har och kan.
Med en vanlig handkikare kan man i regel ofta se minst ett par av Jupiters mÄnar. Ofta fyra av dem.
Tack för att du delar med dig av tips och intressant information ! Ska plocka fram en kikare och gÄ ut och titta nÀr det blir molnfritt. 50 ggr större mÄste vara volymmÀssigt, för massamÀssigt mÄste Jupiter vÀl vara avsevÀrt mycket större Àn bara 50 ggr?
Gam-bild pÄ G-9000 för att hÄlla trÄdÀmnet!
Var ute precis och kollade, kul.Nej, med storleksmÀssigt menas skala. AlltsÄ sida, eller pÄ ett klot blir det diameter.
Jag överdrev lite, ser nu att Jupiter har ca 40ggr större diameter Àn mÄnen vilket blir ca 60000ggr större volym.
Jupiter Àr ca 11ggr större Àn jorden och jag lÀser ca 1321ggr större volym.
Dock har Jupiter bara 2,6ggr starkare gravitation vid ytan Àn jorden och det beror pÄ att medeldensiteten Àr betydligt lÀgre pÄ grund av att det Àr en gasplanet. Vid en given medeldensitet Àr gravitationen proportionell mot diametern.
Javisst, riktigt mysig nostalgisk fÀrgsÀttning.Den hÀr ser trevlig ut. DW-6900RL-1
Javisst, riktigt mysig nostalgisk fÀrgsÀttning.
Tycker att Oaken i den kollektionen ocksÄ Àr intressant, GA-2100RL
Den lilla negativa displayen Àr ju oakens "akilleshÀl". Den hÀr Àr ju sÄ som dom skulle gjort dom frÄn börjanGillar den med
StÄl hÀr oxÄKÀmpar pÄ i julhandeln.