• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Long time no see...
Har haft livet fullt upp av diverse de senaste mĂ„naderna. Men börjar sĂ„ sakteliga smyga mig tillbaka till trĂ„den dĂ„ tid och ork börjar infinna sig. Begick t o m köp idag đŸ„ł

Peggy ha sĂ€llskapat de senaste dagarna, sicken pĂ€rla hon Ă€r ♄
1000011929.jpg
Hinner/orkar du med en stund i Clubhouse ikvĂ€ll tro? 😀

Idag blev jag med Ànnu en G-shock: GBD-300-7ER.
Denna modell har pÄ Youtube fÄtt vÀldigt varierande omdömen. AlltifrÄn bra betyg till att det Àr skrÀp som inte tillför nÄgot nytt.
Jag har förstÄelse för vissa olika synpunkter.
Om jag börjar vad jag inte gillar med den:

*en klocka som inte har ljusdrift borde ha mer Àn 2 Ärs batteri. Vanliga fyrkanter kan ha 5 Är.

*den Àr krÄngligare att stÀlla in Àn en vanlig G-shock. Har Ànnu inte hittat hur jag nollstÀller sekunderna pÄ klockan.

Vad jag gillar med den:

*MIP-display.
SuverÀn lÀsbarhet och borde vara standard pÄ alla G-shocks med negativ display.

*sitter bekvÀmt pÄ handleden. Sidostöden gör att bandet omsluter handleden bra Àven för mig med 17cm handled. Och tror nog det funkar bra ned till 16cm.

MIP-displayen var vad som fick mig att slÄ till. Jag fann klockan för ett tillfÀlligt pangpris och Àr mycket nöjd!
Den har lÄngt fler funktioner Àn jag kommer att anvÀnda och jag Àr nöjd med att ha en snygg klocka med lÀttavlÀst negativ display.

1000003324.jpg

1000003325.jpg

1000003326.jpg

HÀr i jÀmförelse med AE-1500WH.
I rÀtt vinkel mot en ljuskÀlla kan en vanlig negativ display ha bra lÀsbarhet. Men en liten Àndring av vinkeln kan göra den svÄr att avlÀsa. MIP-displayen syns bÀttre i alla lÀgen och Àr inte lika beroende av rÀtt vinkel för att synas bra. Helt överlÀgsen!

1000003328.jpg

1000003329.jpg

1000003330.jpg

Senast Àndrad:
Denna modell har pÄ Youtube fÄtt vÀldigt varierande omdömen. AlltifrÄn bra betyg till att det Àr skrÀp som inte tillför nÄgot nytt.

*en klocka som inte har ljusdrift borde ha mer Àn 2 Ärs batteri. Vanliga fyrkanter kan ha 5 Är.

*den Àr krÄngligare att stÀlla in Àn en vanlig G-shock. Har Ànnu inte hittat hur jag nollstÀller sekunderna pÄ klockan.

Vad jag gillar med den:

*MIP-display.

*sitter bekvÀmt pÄ handleden. Sidostöden gör att bandet omsluter handleden bra Àven för mig med 17cm handled. Och tror nog det funkar bra ned till 16cm.

MIP-displayen var vad som fick mig att slÄ till. Jag fann klockan för ett tillfÀlligt pangpris och Àr mycket nöjd!
Den har lÄngt fler funktioner Àn jag kommer att anvÀnda och jag Àr nöjd med att ha en snygg klocka med lÀttavlÀst negativ display.

1000003324.jpg

1000003325.jpg

1000003326.jpg

I rÀtt vinkel mot en ljuskÀlla kan en vanlig negativ display ha bra lÀsbarhet. Men en liten Àndring av vinkeln kan göra den svÄr att avlÀsa. MIP-displayen syns bÀttre i alla lÀgen och Àr inte lika beroende av rÀtt vinkel för att synas bra. Helt överlÀgsen!

1000003328.jpg

1000003329.jpg

1000003330.jpg

MIP ftw 😎
IMG_7053.jpeg

Vad jag gillar med den:

*MIP-display.

1000003324.jpg

1000003325.jpg

1000003326.jpg

1000003328.jpg

1000003329.jpg

1000003330.jpg
Grattis :D Hade den vita funnits nÀr jag handlade, sÄ hade min oxÄ vart vit :)

Tillbaka
Topp