• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Mjaha nu börjar det ta sig tror jag. SÄ snabbt gwg100 eller gg1000? Jag gillar ju gg1000 för att man har tillgÄng till kompass om jag förstÄtt det rÀtt? Jag gillar dock solar-funktionen men jag arbetar i ett maskinrum. Kanske blir dÄligt med laddning? Gwg100 Àr en nyare variant antar jag
Nyare Àr den ej vad jag vet.
Gwg kostar nÄgra tusen mer,men dÄ fÄr du solar och multiband 6,Àr det vÀrt det för dig?

HallÄ ni, frÄgan har sÀkert behandlats 2000 gÄnger men jag behöver en arbetsklocka som tÄl lite stryk. Verkar finnas en drös av g-shocks. Vilken rekommenderar ni om man ska fÄ mycket g-shock för pengarna Det estetiska Àr oviktigt.
TidhÄllning, belysning och tÄlig vore fint. Den kommer utsÀttas för mycket olja och annat skit.

Vore tacksam ifall ni har nÄgon rekommendation, tack pÄ förhand!!
Jag hade satsat pÄ en standard square. De hÄller i evigheter och framför allt, de glider in under muffen pÄ dina klÀder utan att du ska behöva korrigera och fundera pÄ det dagligen.

SÄg (vad jag tror) en DW6900 pÄ en snubbe i gymmet igÄr. Har alltid tyckt dom ser lite trÄkiga ut. Men denna sÄg faktiskt riktigt crispig ut! SÄ nu vart man ju lite sugen. SÄg att det fanns nÄgra modeller med solceller och sync. NÄn som har kollpÄ vilka dessa Àr? Försökt att hitta online men inte sÄ lÀtt. :)

Svart och vanlig display kÀnns mest intressant. :D

Annars ska jag nog kolla in DW-6900-1V. Den ser nice ut.

g-shock-illuminator-dw-6900-1v-dw-6900-1-dw-6900-1vdr-mens-watch-esupply-1801-17-Esupply@5.jpg

SÄg (vad jag tror) en DW6900 pÄ en snubbe i gymmet igÄr. Har alltid tyckt dom ser lite trÄkiga ut. Men denna sÄg faktiskt riktigt crispig ut! SÄ nu vart man ju lite sugen. SÄg att det fanns nÄgra modeller med solceller och sync. NÄn som har kollpÄ vilka dessa Àr? Försökt att hitta online men inte sÄ lÀtt. :)

g-shock-illuminator-dw-6900-1v-dw-6900-1-dw-6900-1vdr-mens-watch-esupply-1801-17-Esupply@5.jpg

Det Àr G-6900 du ska ha... den Àr solar och har större siffror!

Solceller och synk Àr inga ovanliga features, men det Àr enormt svÄrt att fÄ överblick över modellerna iom det stora utbudet och alla mer eller mindre limiterade utgÄvor pÄ olika nationella marknader. Den hÀr videon gör iaf ett skapligt jobb:

Senast Àndrad:
Ja. Jag laddade hem den till min Junghans Max Bill MEGA dÄ den inte ville synka i början, det gjorde att man inte kunde göra vissa instÀllningar. Junghans har en app till android, jag har förstÄs iOS... Jag har testad den pÄ bÄde G-Shock och Citizen med framgÄng, vÀldigt enkel att anvÀnda.
Har laddat hem och provat Clock wave appen nu.
Fungerar kanon med min Iphone. Dock sÄ ger den tydligen ifrÄn sig ett högfrekvent ljud som jag inte hör men som kidsen hör tydligt och skriker tinitus nÀr jag synkar.

Har laddat hem och provat Clock wave appen nu.
Fungerar kanon med min Iphone. Dock sÄ ger den tydligen ifrÄn sig ett högfrekvent ljud som jag inte hör men som kidsen hör tydligt och skriker tinitus nÀr jag synkar.
Haha, det pÄminner om de elektriska mus- och rÄttskrÀmmorna som förÀldrarna har i sommarstugan och som tydligen bara jag och syskonbarnen Àr unga nog för att uppfatta ljudet av. :nailbiting:

GÀllande mitt första dygn med GW-5000 sÄ mÄste jag sÀga att kritiken om de hÄrda/tröga knapparna Àr överdriven enligt mig. Knapparna Àr oavsett svÄrÄtkomliga med vuxna fingrar, sÄ nÀr man vÀl trÀffar rÀtt tÀnker man inte pÄ att man mÄsta trycka hÄrdare... MÀrker ingen direkt skillnad mot M5610 :)

Solceller och synk Àr inga ovanliga features, men det Àr enormt svÄrt att fÄ överblick över modellerna iom det stora utbudet och alla mer eller mindre limiterade utgÄvor pÄ olika nationella marknader. Den hÀr videon gör iaf ett skapligt jobb:
Ja watch geek satt jag och lyssna pÄ igÄr. Han gick igenom GW-6900 som jag vart sugen pÄ nu. Testade en variant av DW-6900 idag och storleken Àr bra, lite större Àn min square men inte för stor. Dock verkar GW-6900 vara lite halvklurig att fÄ tag pÄ... :(

Den jag testa:
6900.jpg

GW-6900.

91mKLS-4joL._SY550_.jpg

Haha, det pÄminner om de elektriska mus- och rÄttskrÀmmorna som förÀldrarna har i sommarstugan och som tydligen bara jag och syskonbarnen Àr unga nog för att uppfatta ljudet av. :nailbiting:

GÀllande mitt första dygn med GW-5000 sÄ mÄste jag sÀga att kritiken om de hÄrda/tröga knapparna Àr överdriven enligt mig. Knapparna Àr oavsett svÄrÄtkomliga med vuxna fingrar, sÄ nÀr man vÀl trÀffar rÀtt tÀnker man inte pÄ att man mÄsta trycka hÄrdare... MÀrker ingen direkt skillnad mot M5610 :)

Jag mÄste anvÀnda nageln för att trycka in knapparna pÄ GW 5000. PÄ mina andra squares rÀcker det med fingertopparna.

StÄl6.JPG

StÄlisen var en mycket trevlig bekantskap, att kunna göra instÀllningarna via appen i telefonen Àr helt suverÀnt! Jag hade förestÀllt mej att den skulla vara en riktig klump pÄ handleden, men pÄ ett bra sÀtt Àr den lite mindre Àn jag förvÀntade mej. LÀnken var ocksÄ enkel att justera i fina steg för att fÄ till perfekt passform. Mycket nöjd med mitt köp hittills! Funderade lite pÄ "guld" versionen först, men stÄl Àr ju ÀndÄ stÄl... :)

Var pÄ Step-In pÄ Drottninggatan och testade lite Gshocks. :)
StÄl6.JPG

StÄlisen var en mycket trevlig bekantskap, att kunna göra instÀllningarna via appen i telefonen Àr helt suverÀnt! Jag hade förestÀllt mej att den skulla vara en riktig klump pÄ handleden, men pÄ ett bra sÀtt Àr den lite mindre Àn jag förvÀntade mej. LÀnken var ocksÄ enkel att justera i fina steg för att fÄ till perfekt passform. Mycket nöjd med mitt köp hittills! Funderade lite pÄ "guld" versionen först, men stÄl Àr ju ÀndÄ stÄl... :)
KÀnde lite pÄ den idag faktiskt. Den var riktigt schysst.
StÄlisen.jpg

Kollade ocksÄ in Rangeman. Den Àr stor, men för sitt syfte sÄ tycker jag nog den funkar. :)
SÄ kanske blir en sÄn till sommaren.

Rangeman.jpg

Tillbaka
Topp