• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Det ryktades om den för ett Ă„r sen. 🙂
1000014043.jpg
https://klocksnack.se/threads/🧾-officiella-g-shocktrĂ„den.24037/post-4796613

Hej!

Jag har en GMW-B5000 som jag köpte hÀr pÄ klocksnack under pandemin. Jag har tröttnat pÄ den negativa displayen och Àr sugen pÄ att byta.
Är det nĂ„gon vĂ€nlig som kan ge mig tips och rĂ„d vad/var jag behöver köpa för att byta? Hela modulen antar jag?

Tack pÄ förhand!
IMG_0074.jpeg

Hej!

Jag har en GMW-B5000 som jag köpte hÀr pÄ klocksnack under pandemin. Jag har tröttnat pÄ den negativa displayen och Àr sugen pÄ att byta.
Är det nĂ„gon vĂ€nlig som kan ge mig tips och rĂ„d vad/var jag behöver köpa för att byta? Hela modulen antar jag?

Tack pÄ förhand!
IMG_0074.jpeg
Köp en halvrisig GMW-B5000 med positiv display och skifta modul. GÄr att köpa ny modul för ca 2000 men dÄ kan man ju lika gÀrna fÄ resten av klockan ocksÄ för nÄgra hundra till...

VerktygsmĂ€ssigt har jag har klarat mig med ett billigt kit frĂ„n AliExpress för att lossa baklocket â˜ș â˜ș

Skulle köpa svart spÀnne till inkommande G. Behövde nÄ 100 kr i totalt belopp för att fÄ gratis frakt. Slutade med detta för 103 riksdaler inklusive frakt:

• Svart spĂ€nne. Ser ut att vara av bra kvalitĂ©.
  • Svart keeper i stĂ„l, 22 mm. Ok kvalitĂ©, bra passform. Inkluderade Ă€ven verktyg för bandbyte.
  • Myskudde för klockan nĂ€r man meckar (oklart vilken den korrekta facktermen Ă€r pĂ„ svenska).
  • Kit med plastpincetter för batteribyte eller annat pill.

Hur fan Àr det ens rimligt? Vem tjÀnar pengar pÄ detta?

1000015173.jpg

Tillbaka
Topp