• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hakar pÄ och kör en manetbild pÄ temat finn ett fel.
IMG_20190424_072502.jpg

Menace! Ser lite hotfullt ut haha.

Vilken av square modeller har bÀst skÀrm? Menar lÀsbarhet, krispig extra tydlig ja ni förstÄr vad jag menar :). Skulle vilja veta vilken av de "vanliga" samt vilken av de inverterade som ni tycker Àr bÀst.
Jag tycker att de displayer som Àr sÄ ljusgrÄ som möjligt Àr de mest lÀttavlÀsta, som t ex pÄ @S.L senaste Frogmanbilder.

GX-56 eller GXW-56?
Är atomurfunktionen vĂ€rd att krĂ„ngla för att fĂ„?
SÀljs nya GX i Sverige men vill man ha GXW Àr det beg eller japan som gÀller om jag förstÄtt rÀtt.
Är det mer Ă€n automatisk instĂ€llning som skiljer de tvĂ„ Ă„t?
Mvh Erace

"vanliga" squares kommer och gÄr,
screwbacks stannar för alltid. :happyhappy:

jo, dom dÀr borde du sÄlt... till mig.:p
Det var nog lÄngt innan du hittade hit :) Den sista vita har jag sett pÄ japan auktioner rÀtt frekvent dock. Den kommer pÄ en rÀtt usel metall lÀnk frÄn start.

• Like
Reactions: :-)
Nej guldbrun. RÀtt hÀrlig display. SÄlde den hÀr pÄ forumet. Vet att @parasec ocksÄ haft en. FrÄn 30 Ärs jubileet. Heter sÀkert nÄgot i stil med Dw-5030.

DSC_0002-2.jpg

Oerhört vacker!
Ja, jag ser efter en sökning att @parasec sÄlde den hÀr och att jag t om gillade annonsen. :confused:
Hur jag kunde lÄta den passera Àr för mig en gÄta.

Oerhört vacker!
Ja, jag ser efter en sökning att @parasec sÄlde den hÀr och att jag t om gillade annonsen. :confused:

Slarvigt och missa den! :) Har sjÀlv den modellen (30 Ärsjubileumsvarianten) och kan bara bekrÀfta att displayen Àr fantastisk. Knivskarp frÄn de flesta vinklar och vÀldigt behaglig brun/guld fÀrg.

Utöver det Àr den vÀldigt funktionell med tidsvisning aktiv Àven vid timer och stoppur.

Enda negativa jag upplevde var att armbandet och spÀnnet var rÀtt obekvÀma men ett byte till ett GW5000 band löste detta galant!

En klar favorit!

Slarvigt och missa den! :) Har sjÀlv den modellen (30 Ärsjubileumsvarianten) och kan bara bekrÀfta att displayen Àr fantastisk. Knivskarp frÄn de flesta vinklar och vÀldigt behaglig brun/guld fÀrg.

Utöver det Àr den vÀldigt funktionell med tidsvisning aktiv Àven vid timer och stoppur.

Enda negativa jag upplevde var att armbandet och spÀnnet var rÀtt obekvÀma men ett byte till ett GW5000 band löste detta galant!

En klar favorit!

Kanske bland de bÀsta fÀrgkombon Casio har slÀppt. Höst.
Om du tÀnker slÀppa den nÄgon gÄng fÄr du gÀrna hojta till :)
MetallspÀnnet skaver lite pÄ min 5035, men den Àr snygg sÄ den fÄr sitta kvar.

Kanske bland de bÀsta fÀrgkombon Casio har slÀppt. Höst.
Om du tÀnker slÀppa den nÄgon gÄng fÄr du gÀrna hojta till :)
MetallspÀnnet skaver lite pÄ min 5035, men den Àr snygg sÄ den fÄr sitta kvar.

Will do! :)

HĂ„ller med om att det Ă€r bland de lĂ€ckraste fĂ€rgerna pĂ„ g-shock. Tyckte den var sĂ„ snygg sĂ„ köpte ”5500-varianten” ocksĂ„. Bilden tagen just pĂ„ hösten! :)
upload_2019-4-25_13-45-13.jpeg

upload_2019-4-25_13-45-55.jpeg

GX-56 eller GXW-56?
SÀljs nya GX i Sverige men vill man ha GXW Àr det beg eller japan som gÀller om jag förstÄtt rÀtt.
Mvh Erace
Det finns sÄ vitt jag vet inget som skiljer dem Ät bortsett frÄn radiosynkroniseringen. Huruvida det Àr vÀrt besvÀret eller ej fÄr du avgöra sjÀlv men prismÀssigt handlar det bara om nÄgra hundralappar som skiljer och det kan Ätminstone jag tycka att det Àr vÀrt för att slippa bry sig om att stÀlla tiden Àven om man fÄr vÀnta ett par veckor pÄ leverans.

Dessutom finns den sÀkert i Ànnu fler fÀrgkombinationer, japanerna som annars utmÄlas som oerhört grÄ och trista verkar ha en förkÀrlek för fÀrgglada G-shocks.

En klar favorit!
Ansluter mig till hyllningskören. Skitsnygg den dÀr, 5030C om jag förstÄr det rÀtt.
Är uppe i sex stycken squares, vilket uppenbarligen inte Ă€r tillrĂ€ckligt. Hur slutar man, Ă€r det cold turkey som gĂ€ller?
Är Ă€ven sugen pĂ„ en 55xx, tur att de inte finns med screwback.

Nej guldbrun. RÀtt hÀrlig display. SÄlde den hÀr pÄ forumet. Vet att @parasec ocksÄ haft en. FrÄn 30 Ärs jubileet. Heter sÀkert nÄgot i stil med Dw-5030.

DSC_0002-2.jpg
Oerhört vacker!
Helt korrekt.

Vad Àr detta för modell? Den var ju mumma.
Är displayen grĂ„ som alla andra eller Ă€r den lite gulbrun?

DSC_0013-2.jpg
Den har jag ocksÄ hÄllit utkik efter men tycker man ser dem sÀllan tyvÀrr.

Och den hÀr. Vore den utbjuden hade jag nog övervÀgt att slÄ till. I betydelsen inhandla den vill sÀga:)
Will do! :)

HĂ„ller med om att det Ă€r bland de lĂ€ckraste fĂ€rgerna pĂ„ g-shock. Tyckte den var sĂ„ snygg sĂ„ köpte ”5500-varianten” ocksĂ„. Bilden tagen just pĂ„ hösten! :)
upload_2019-4-25_13-45-13.jpeg

upload_2019-4-25_13-45-55.jpeg

Tror multiband Àr det enda som skiljer. Fundera pÄ om du vill ha positiv eller negativ display. Eller köp en av varje. :)
Screenshot_20190425-214120.jpg

Bild frÄn tapatalk

GX-56 eller GXW-56?
Mvh Erace

Den har jag ocksÄ hÄllit utkik efter men tycker man ser dem sÀllan tyvÀrr.

Och den hÀr. Vore den utbjuden hade jag nog övervÀgt att slÄ till. I betydelsen inhandla den vill sÀga:)

Jag har inga belÀgg för detta men 30Ärs-jubileumsklockor tycks vara mycket svÄrare att fÄ tag pÄ Àn 35Ärs?

Tillbaka
Topp