Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Shit pom fritt sÄ att sÀga! Ball DIY5 min modd:
Kommer ni ihÄg min kritvita 6900 med mirror-display...
Jag hittade 3D-glasögonen som jag tog med mig hem frÄn bion sen Avatar-tiden... tog bort bezeln frÄn klockan och klippte polariseringsfilmen frÄn glasögonen i samma storlek som boeten... slÀngde in filmen i bezeln och skruvade bezeln tillbaka pÄ klockan:
Resultatet blev knivskarp display utan större reflexer, som om man tittar pÄ den genom solglasögon:
Belysningen blev fascinerande tydlig!
Over and out
Nu kommer alla KSare plötsligt börja gÄ pÄ 3D bio för att komma Ät glasögon för moddning5 min modd:
Kommer ni ihÄg min kritvita 6900 med mirror-display...
Jag hittade 3D-glasögonen som jag tog med mig hem frÄn bion sen Avatar-tiden... tog bort bezeln frÄn klockan och klippte polariseringsfilmen frÄn glasögonen i samma storlek som boeten... slÀngde in filmen i bezeln och skruvade bezeln tillbaka pÄ klockan:
Resultatet blev knivskarp display utan större reflexer, som om man tittar pÄ den genom solglasögon:
Belysningen blev fascinerande tydlig!
Over and out
RÀtt bra bredd pÄ fÀrgerna ocksÄ!Inte nÄn mÀrkvÀrdig samling men gott att kunna byta klocka alla dagar i veckan
NÄn mer med Ängest över val av klocka?
Jag testar att halvt om halvt slumpa ihop klockorna och sen betar jag av dem i turordning. SÄ slipper man vÀljarÄngest pÄ morgonen.
Den vita jag hade idag hamnar sist i raden. Imorgon blir det Rangeman. RĂ€tt bra system.
Inte nÄn mÀrkvÀrdig samling men gott att kunna byta klocka alla dagar i veckan
NÄn mer med Ängest över val av klocka?
Jag testar att halvt om halvt slumpa ihop klockorna och sen betar jag av dem i turordning. SÄ slipper man vÀljarÄngest pÄ morgonen.
Den vita jag hade idag hamnar sist i raden. Imorgon blir det Rangeman. RĂ€tt bra system.
RÀtt bra bredd pÄ fÀrgerna ocksÄ!
Vilka Àr de nÀst tvÄ understa?
Det behövs fler dagar i veckan. .
Snyggt jobbat att bara ha en svart i samlingen!
Glömde Walter tidigare.. SÄ 2 svarta G shocks..
Gissar pÄ att det Àr den röda 35 Ärs klockan.NÀstan nÄgot sensuellt över den bilden.
Hur ser den rosa klockan ut?
NÀstan nÄgot sensuellt över den bilden.
Hur ser den rosa klockan ut?
Menar du denna?5635C.
Jag tycker att denna Àr riktigt braVilken av square modeller har bÀst skÀrm? Menar lÀsbarhet, krispig extra tydlig ja ni förstÄr vad jag menar . Skulle vilja veta vilken av de "vanliga" samt vilken av de inverterade som ni tycker Àr bÀst.
Nu har jag inte jÀmfört en massa inverterade i nÄgon seriös test men förestÀller mig att de inverterade STN displayerna pÄ stÄlklockorna Àr svÄrslagna nÀr det gÀller square och inverterat. à tminstone tycker jag den jag har Àr vÀldans bra.Vilken av square modeller har bÀst skÀrm? Menar lÀsbarhet, krispig extra tydlig ja ni förstÄr vad jag menar . Skulle vilja veta vilken av de "vanliga" samt vilken av de inverterade som ni tycker Àr bÀst.
Jag har som sagt dÄlig koll pÄ g-shock och undrar dÀrför vad stÄr STN för?Nu har jag inte jÀmfört en massa inverterade i nÄgon seriös test men förestÀller mig att de inverterade STN displayerna pÄ stÄlklockorna Àr svÄrslagna nÀr det gÀller square och inverterat. à tminstone tycker jag den jag har Àr vÀldans bra.
Antar att det Àr samma sak med de positiva STN. Har en grön/svart sÄn men inte square. Den Àr mycket tydlig och lÀsbar.
Det Àr vÀl sjÀlva grejen med STN.
Fick söka pÄ nÀtet eftersom jag Àr glömsk och dÀr stÄr igen "Super twisted nematic display".Jag har som sagt dÄlig koll pÄ g-shock och undrar dÀrför vad stÄr STN för?
Grymt det blev! Jag hade nöjt mig med svart bezel och lÀnk som mod till min silvriga. Vart köpte du bezeln ifrÄn?
Nu fÄr du skriva lite vad det Àr du har gjort, ser ju smÄtt fantastiskt ut
Jag utgick frĂ„n den vanliga vaniljstĂ„lisen, GMW-B5000D-1. Glas och bezel byttes ut mot delar frĂ„n portern, GMW-B5000TFC-1. Gummiarmbandet hör till GMW-B5000-1.Blev riktigt bra det dĂ€r! Ăr det bra kvalitetskĂ€nsla pĂ„ lĂ€nk och bezel?
Metall g-shocken nÀst lÀngst upp sÄg nÀstan upp som en plast variantHakar pÄ och kör en manetbild pÄ temat finn ett fel.