• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

S.L

Vacheron
2-Faktor
A447FB81-A527-4F52-B1DA-88699504DFB3.jpeg
 

OnePhat

Rolex
2-Faktor
5 min modd:
Kommer ni ihÄg min kritvita 6900 med mirror-display...
upload_2019-4-22_20-59-39.jpeg


Jag hittade 3D-glasögonen som jag tog med mig hem frÄn bion sen Avatar-tiden... tog bort bezeln frÄn klockan och klippte polariseringsfilmen frÄn glasögonen i samma storlek som boeten... slÀngde in filmen i bezeln och skruvade bezeln tillbaka pÄ klockan:
Resultatet blev knivskarp display utan större reflexer, som om man tittar pÄ den genom solglasögon:
DB669C6A-55BB-4E2C-99B5-9BA912ADAF51.jpeg

Belysningen blev fascinerande tydlig!
611B1863-3F18-4512-ACC0-A8B9A15255E1.jpeg

Over and out :D
Shit pom fritt sÄ att sÀga:wideyed:! Ball DIY:snaphappy:
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
5 min modd:
Kommer ni ihÄg min kritvita 6900 med mirror-display...
upload_2019-4-22_20-59-39.jpeg


Jag hittade 3D-glasögonen som jag tog med mig hem frÄn bion sen Avatar-tiden... tog bort bezeln frÄn klockan och klippte polariseringsfilmen frÄn glasögonen i samma storlek som boeten... slÀngde in filmen i bezeln och skruvade bezeln tillbaka pÄ klockan:
Resultatet blev knivskarp display utan större reflexer, som om man tittar pÄ den genom solglasögon:
DB669C6A-55BB-4E2C-99B5-9BA912ADAF51.jpeg

Belysningen blev fascinerande tydlig!
611B1863-3F18-4512-ACC0-A8B9A15255E1.jpeg

Over and out :D
Nu kommer alla KSare plötsligt börja gÄ pÄ 3D bio för att komma Ät glasögon för moddning :)
 

Flipper2

Rolex
Thank you all !
NÀr jag experimenterade med polariseringsfilmen frÄn mina 3D-glasögon, sÄ kunde jag vÀlja tre olika fÀrger beroende hur man vrider pÄ filmen...
- ena sidan gav normal fÀrg som ni ser pÄ klockan
- nĂ€r jag vĂ€nde filmen bak och fram dĂ„ blev det beige bakgrund med svarta siffror som pĂ„ ”desert sand-modeller”
- 90-graders vridning gav mörkblÄ bakgrund med svarta siffror, men det var alldeles för mörkt...
8313562B-39D0-47AF-A123-59136254EB82.jpeg
 
Senast Àndrad:

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Inte nÄn mÀrkvÀrdig samling men gott att kunna byta klocka alla dagar i veckan :D
NÄn mer med Ängest över val av klocka?
Jag testar att halvt om halvt slumpa ihop klockorna och sen betar jag av dem i turordning. SÄ slipper man vÀljarÄngest pÄ morgonen. :cool:
Den vita jag hade idag hamnar sist i raden. Imorgon blir det Rangeman. RĂ€tt bra system.

IMG_20190423_151656.jpg
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Inte nÄn mÀrkvÀrdig samling men gott att kunna byta klocka alla dagar i veckan :D
NÄn mer med Ängest över val av klocka?
Jag testar att halvt om halvt slumpa ihop klockorna och sen betar jag av dem i turordning. SÄ slipper man vÀljarÄngest pÄ morgonen. :cool:
Den vita jag hade idag hamnar sist i raden. Imorgon blir det Rangeman. RĂ€tt bra system.

IMG_20190423_151656.jpg
RÀtt bra bredd pÄ fÀrgerna ocksÄ!
Vilka Àr de nÀst tvÄ understa?
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Det behövs fler dagar i veckan. .:)
20190423_162950.jpg


Inte nÄn mÀrkvÀrdig samling men gott att kunna byta klocka alla dagar i veckan :D
NÄn mer med Ängest över val av klocka?
Jag testar att halvt om halvt slumpa ihop klockorna och sen betar jag av dem i turordning. SÄ slipper man vÀljarÄngest pÄ morgonen. :cool:
Den vita jag hade idag hamnar sist i raden. Imorgon blir det Rangeman. RĂ€tt bra system.

IMG_20190423_151656.jpg
 

LundgrenđŸ„Š

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Vilken av square modeller har bÀst skÀrm? Menar lÀsbarhet, krispig extra tydlig ja ni förstÄr vad jag menar :). Skulle vilja veta vilken av de "vanliga" samt vilken av de inverterade som ni tycker Àr bÀst.
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Vilken av square modeller har bÀst skÀrm? Menar lÀsbarhet, krispig extra tydlig ja ni förstÄr vad jag menar :). Skulle vilja veta vilken av de "vanliga" samt vilken av de inverterade som ni tycker Àr bÀst.
Jag tycker att denna Àr riktigt bra
274F7869-0474-4F9E-AC87-4DE41EB490B9.jpeg

Tycker att inverterade Àr otroligt svÄrlÀsta, men har förstÄtt att de nya stÄlmodellerna har teknik (minns sÄ klart inte var den heter) som förbÀttrat lÀsbarheten
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Vilken av square modeller har bÀst skÀrm? Menar lÀsbarhet, krispig extra tydlig ja ni förstÄr vad jag menar :). Skulle vilja veta vilken av de "vanliga" samt vilken av de inverterade som ni tycker Àr bÀst.
Nu har jag inte jĂ€mfört en massa inverterade i nĂ„gon seriös test men förestĂ€ller mig att de inverterade STN displayerna pĂ„ stĂ„lklockorna Ă€r svĂ„rslagna nĂ€r det gĂ€ller square och inverterat. Åtminstone tycker jag den jag har Ă€r vĂ€ldans bra.

Antar att det Àr samma sak med de positiva STN. Har en grön/svart sÄn men inte square. Den Àr mycket tydlig och lÀsbar.
Det Àr vÀl sjÀlva grejen med STN.
 

LundgrenđŸ„Š

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Nu har jag inte jĂ€mfört en massa inverterade i nĂ„gon seriös test men förestĂ€ller mig att de inverterade STN displayerna pĂ„ stĂ„lklockorna Ă€r svĂ„rslagna nĂ€r det gĂ€ller square och inverterat. Åtminstone tycker jag den jag har Ă€r vĂ€ldans bra.

Antar att det Àr samma sak med de positiva STN. Har en grön/svart sÄn men inte square. Den Àr mycket tydlig och lÀsbar.
Det Àr vÀl sjÀlva grejen med STN.
Jag har som sagt dÄlig koll pÄ g-shock och undrar dÀrför vad stÄr STN för? :)
 

roloj

Cartier
2-Faktor
Grymt det blev! Jag hade nöjt mig med svart bezel och lÀnk som mod till min silvriga. Vart köpte du bezeln ifrÄn?

Nu fÄr du skriva lite vad det Àr du har gjort, ser ju smÄtt fantastiskt ut :)

Blev riktigt bra det dĂ€r! Är det bra kvalitetskĂ€nsla pĂ„ lĂ€nk och bezel?
Jag utgick frÄn den vanliga vaniljstÄlisen, GMW-B5000D-1. Glas och bezel byttes ut mot delar frÄn portern, GMW-B5000TFC-1. Gummiarmbandet hör till GMW-B5000-1.
Delarna inhandlades frÄn watchtech.
Bezeln Àr ljusare Àn armbandet, men jag tycker att de lirar bra ihop. Jag valde att behÄlla de silvriga knapparna och skruvarna för att matcha Àldre squares.
SjÀlva bygget var relativt smÀrtfritt förutom glasbytet. Lossa armbandet var lite knepigt, tre hÀnder hade varit bra att ha. Modulen gled inte pÄ plats av sig sjÀlv utan krÀvde en hel del justering. Att trycka ut det gamla glaset var ingen rolig historia, till slut lossnade det med en ordentlig smÀll. Glaset höll men jag ger mig nog inte in pÄ den manövern igen.
 
Topp