• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jobbarklockan, G9000 mudman.
Funkat klanderfritt i över 5Är, bytt batteriet en gÄng. Svets, slip, sotningar, trÀarbeten, toastopp, mÄlning etc. You name it den hÀr har vart med. RÀtt imponerande för en 500ing

20190426_081338.jpg

Det Àr mycket imponerande.
Jag hade dock tagit av mig klockan nÀr det Àr stopp i wc :)

Oerhört vacker!
Ja, jag ser efter en sökning att @parasec sÄlde den hÀr och att jag t om gillade annonsen. :confused:
Hur jag kunde lÄta den passera Àr för mig en gÄta.
Det tycks vara nÄn slags naturlag det beror pÄ. Det man vill ha gÄr inte att hitta. Ofta har det funnits nyligen men försvann strax innan man uppmÀrksammade det.

Det tycks vara nÄn slags naturlag det beror pÄ. Det man vill ha gÄr inte att hitta. Ofta har det funnits nyligen men försvann strax innan man uppmÀrksammade det.

Skam den som ger sig. NÀr 40 eller 45-Äringen slÀpps kanske 35-Äringen, som det just nu drÀller av (5035), blir extremt svÄra att fÄ tag pÄ. Fulmodda Àr inte sÄ kul.

GÄr det att se batteristatus pÄ gmw-b5000 utan appen?
Det finns lite mÀrkliga menyer att rota runt i:
Adjust+Mode+Set(+) följt av Set(+): olika testmönster modul, ROM, FILE, AIR, DST, ID
Adjust+Mode+Set(+) följt av Set(-): IDC, EXE, NG (hÄll in Mode för att avsluta)
Adjust+Mode+Set(-) följt av Mode: SLR, TLT (Avsluta med Set)
NÄgon som hittat nÄt annat som faktiskt Àr anvÀndbart? Eller nÄn som begriper vad alla förkortningar betyder?
IMG_20190426_104503.jpg

ligger en fin 5035c (ser det ut som) pÄ spanska ebay för fast pris 300euro.
har haft den pÄ bevakning flera mÄnader. för kul lade jag in 280euro som bud (via knappen) dÄ jag aldrig betalar fullpris för nÄgot som ligger som fast pris. o_O
var helt sÀker pÄ att han skulle sÀlja den, men fick nej rÀtt direkt.
han tyckte vÀl jag var smÄaktig och samma tycker jag om honom numera. :D
ska bli kul och se hur lÀnge den fÄr ligga dÀr.

Flera mÄnader osÄld sÀger ju allt. :)
Ja det Àr lite snÄlt att tjafsa om 20 euro med tanke pÄ att ditt bud ÀndÄ ligger rÀtt nÀra.

• Like
Reactions: :-)
DÄ kom den gula G-Shocken som fick grabben att tappa hakan! Jag fÄr se om jag kan lura in den andra grabben i trÀsket med den orangea, den har ju trots allt en bÀttre modul :) Tack @Ploprof för en smidig affÀr!
80DE04F5-0AA4-441E-B66E-BDCE4642FC32.jpeg
Tycker faktiskt att MB5 modellerna har nÄgot bÀttre modul :) Du kan nÀmligen se aktuell tid i nedrÀkningslÀget :)

GÄr det att se batteristatus pÄ gmw-b5000 utan appen?
Det finns lite mÀrkliga menyer att rota runt i:
Adjust+Mode+Set(+) följt av Set(+): olika testmönster modul, ROM, FILE, AIR, DST, ID
Adjust+Mode+Set(+) följt av Set(-): IDC, EXE, NG (hÄll in Mode för att avsluta)
Adjust+Mode+Set(-) följt av Mode: SLR, TLT (Avsluta med Set)
NÄgon som hittat nÄt annat som faktiskt Àr anvÀndbart? Eller nÄn som begriper vad alla förkortningar betyder?
IMG_20190426_104503.jpg

Skulle ocksÄ gÀrna vilja veta om det finns nÄn hemlig knappmanöver som visar batteristatus.
KÀnns nÄgot omstÀndigt att gÄ via appen...

Tycker faktiskt att MB5 modellerna har nÄgot bÀttre modul :) Du kan nÀmligen se aktuell tid i nedrÀkningslÀget :)
Jag hÄller med om att det Àr hyfsat onödigt att visa nedrÀkningsstart i den lilla rutan uppe till höger. NÀr nedrÀkningen Àr klar dÄ Àr Àgget fÀrdigt sÄ att sÀga. Man mÄste kunna lita pÄ sin instÀllningskompetens x antal minuter tidigare.

Jobbarklockan, G9000 mudman.
Funkat klanderfritt i över 5Är, bytt batteriet en gÄng. Svets, slip, sotningar, trÀarbeten, toastopp, mÄlning etc. You name it den hÀr har vart med. RÀtt imponerande för en 500ing

20190426_081338.jpg
G9000 Àr underskattad. Det enda man kanske kan gnÀlla om Àr en aning trögtryckta knappar.
Ångrar att jag sĂ„lde min "MIRO".

Edit: Bild...
gs_mm01.jpg

Tillbaka
Topp