• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Vaktas av mina minioner
DSC_9322.JPG

Är sugen pĂ„ en g-shock i stĂ„l och funderar pĂ„ om panelen tycker man ska köra den i stĂ„l eller med svart belĂ€ggning över, sjĂ€lv sĂ„ tycker jag att bĂ„de Ă€r intressanta men vill höra hur ni andra tĂ€nker och resonerar :cigar::pompus:

Edit: jag tÀnker dÄ pÄ en "square" :)

Senast Àndrad:
Är sugen pĂ„ en g-shock i stĂ„l och funderar pĂ„ om panelen tycker man ska köra den i stĂ„l eller med svart belĂ€ggning över, sjĂ€lv sĂ„ tycker jag att bĂ„de Ă€r intressanta men vill höra hur ni andra tĂ€nker och resonerar :cigar::pompus:

Jag förmodar det Àr en smaksak, vilken man gillar bÀst.
Är absolut bĂ€sta lĂ€sbarhet prioritet har förmodligen den positiva displayen det men den inverterade STN Ă€r vĂ€ldans bra den med tycker jag. Trivs med min blanksvarta. TĂ€mligen reptĂ„lig Ă€r den ocksĂ„.

Detta alltsÄ om det Àr de olika stÄlversionerna emellan du menar.

GMW-B5000G-1 röstar jag pÄ utan att ha sett den irl. Svart bezel, gummiband och positiv skÀrm.
https://products.g-shock.jp/_detail/GMW-B5000G-1/

Jag förmodar det Àr en smaksak, vilken man gillar bÀst.
Är absolut bĂ€sta lĂ€sbarhet prioritet har förmodligen den positiva displayen det men den inverterade STN Ă€r vĂ€ldans bra den med tycker jag. Trivs med min blanksvarta. TĂ€mligen reptĂ„lig Ă€r den ocksĂ„.

Detta alltsÄ om det Àr de olika stÄlversionerna emellan du menar.

GMW-B5000G-1 röstar jag pÄ utan att ha sett den irl. Svart bezel, gummiband och positiv skÀrm.
https://products.g-shock.jp/_detail/GMW-B5000G-1/

Det Àr vÀl framförallt helstÄl jag tÀnker pÄ ja! Det kanske Àr att gÄ emot klockans DNA men jag tycker om nÀr det Àr lite tyngd i en klocka.

Ett argument jag fÄtt höra Àr att allt annat du har Àr i rostfritt sÄ dÀrför kanske det Àr kul att ha nÄgot som Àr svart, men jag har svÄrt att bestÀmma mig :)

Jag hade valt utan belĂ€ggning. Även om den med belĂ€ggningen Ă€r stencool sĂ„ vill jag att stĂ„l ska se ut som stĂ„l!

Den blÀstrade kÀnns lite mer toolig och diskret men har för mig att den kostar typ dubbelt sÄ mycket ocksÄ sÄ det kanske inte Àr ett alternativ.

Jag hade valt utan belĂ€ggning. Även om den med belĂ€ggningen Ă€r stencool sĂ„ vill jag att stĂ„l ska se ut som stĂ„l!

Jo det Àr vÀl lite det som jag kÀnner sjÀlv sÄ det fÄr nog bli rostfritt faktiskt, dÀremot sÄ har jag lÀst att om det svarta blir slitet sÄ ska det tydligen kunna vara ganska snyggt det med men jag fÄr fundera vidare en liten stund till men stÄl fÄr gÀrna vara stÄl precis som du sÀger!

Den blÀstrade kÀnns lite mer toolig och diskret men har för mig att den kostar typ dubbelt sÄ mycket ocksÄ sÄ det kanske inte Àr ett alternativ.

BlÀstrat har sin charm det med, men tycker redan 5000ish Àr dyrt nog för en g-shock, dÀremot sÄ undrar jag varför det Àr hÀrdat mineralglas istÀllet för Safir men det kanske finns nÄgon logisk förklaring bakom detta? :) kanske Àr mer flex i mineralglaset tÀnker jag :pompus:

Fick hem en GW-7900-1ER idag. Efter klÀdbyte sÄ ser den ut sÄhÀr:
PSX_20190429_154320.jpg

PSX_20190429_154330.jpg

Dottern approves! Tanken Àr att frun ska ha den men vi kommer nog att vara tre som slÄss om den... För övrigt fruns tredje G-shock nu, sjukt nöjd över att ha lurat ner henne i trÀsket! :D
PSX_20190429_155613.jpg
Tror de flesta tÀnker likadant, med att man kan tÀnka sig ha en modell man kanske inte alls gillar, ifall det finns ett ballt fÀrgat skal :)

Min Gravitymaster har visat sig vara magisk, den ocksÄ. I morse nÀr jag lyfte fram den frÄn fönstret den övernattar i var digitaldisplayen inte grön som den brukar, utan till min hÀpnad alldeles illblÄ:confused: En klarblÄ stadig fÀrg. En timme senare nÀr jag tittade till den var den fortfarande blÄ, kanske nÄgot mindre i intensitet. Nu Àr den grön som vanligt igen.

Hann tyvÀrr inte ta nÄn bild pÄ den men det var inte ljuset som gjorde att det bara sÄg ut sÄ, den hade antagit den fÀrgen. Kanske för att solen skinit pÄ den. Ska lÀgga ut den i solen vid tillfÀlle fÄ se om den skiftar till blÄtt igen.
Är det ett kĂ€nt fenomen eller driver nu dunkla makter Ă„terigen sitt outgrundliga spel tro?:pompus:

Tillbaka
Topp