• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

det Àr displayen som börjat bli överhettad, kommer bli helt svart om den blir för varm!
(men Ätertar sin normala fÀrg nÀr den svalnar igen). tror det nÀmns i (vissa) manualer.
TÀnkte att det nog hade med det att göra. Steget innan den blir svart alltsÄ. Den var ganska varm.
Det var riktigt snyggt, fin blÄ fÀrg.

jag ska inte svÀra pÄ detta iom att den antig en blÄ fÀrg, men jag antar att det blir sÄ pga att den Àr grön normalt. det hÀr fenomenet gÀller nog alla lcd displayer. har haft en del olika tillverkares klockor som blivit helt svarta nÀr jag vistats i varm sol...
Ja svart har jag varit med om att de blivit. Kan ha blivit blÄtt pga utgÄngsfÀrgen.
Eller sÄ Àr blÄtt det nya svarta.

Fick hem en GW-7900-1ER idag. Efter klÀdbyte sÄ ser den ut sÄhÀr:
PSX_20190429_154320.jpg

PSX_20190429_154330.jpg

Dottern approves! Tanken Àr att frun ska ha den men vi kommer nog att vara tre som slÄss om den... För övrigt fruns tredje G-shock nu, sjukt nöjd över att ha lurat ner henne i trÀsket! :D
PSX_20190429_155613.jpg
Detta Àr föredömligt! Min fruga hade ocksÄ en G-Shock vÀldigt lÀnge innan hon började tröttna och svamla om nÄgon modell som hon sett Kristin Kaspersen ha liknande en Explorer II. Jag erbjöd henne Àven en SBGX061, visserligen med svart urtavla men ÀndÄ i perfekt storlek, utan resultat. Vi sökte vidare ganska lÀnge innan hon föll för den gula modellen jag köpte nyligen. Hoppas att hon blir nöjd och att hon förblir i trÀsket :)

Detta Àr föredömligt! Min fruga hade ocksÄ en G-Shock vÀldigt lÀnge innan hon började tröttna och svamla om nÄgon modell som hon sett Kristin Kaspersen ha liknande en Explorer II. Jag erbjöd henne Àven en SBGX061, visserligen med svart urtavla men ÀndÄ i perfekt storlek, utan resultat. Vi sökte vidare ganska lÀnge innan hon föll för den gula modellen jag köpte nyligen. Hoppas att hon blir nöjd och att hon förblir i trÀsket :)
Haha, tack! Kul att du hittade en som hon gillade. :) Det Àr ju bra att kunna lura ner sin partner i samma trÀsk, blir lÀttare att komma undan med sitt beroende dÄ. :rolleyes::D Min fru tyckte dock att den camo-fÀrgade som hon fick i förra veckan var bÀttre sÄ att det kan bli sÄ att den gula blir min sommar-shock.

Kul att hon gillar den. DÄ Àr vi dom fÄ tvÄ som har denna 10 Äriga modell :)
DSC_0004.jpg

Menar du att det finns en blÀstrad att köpa i butik?

Du tÀnnker pÄ den "stentvÀttade"?
Ingen aning. Jag har ingen koll dÄ stÄlisarna inte intresserar mig men det var nÄgon som postade en bild pÄ vad som sÄg ut att vara en blÀstrad variant. Det Àr möjligt att det var nÄgot slags customprojekt men jag fick uppfattningen att den gick att bestÀlla och har för mig att det nÀmndes att den var betydligt dyrare.

NÄgon annan kanske minns vem det Àr som har den "blÀstrade" stÄlisen?

Ingen aning. Jag har ingen koll dÄ stÄlisarna inte intresserar mig men det var nÄgon som postade en bild pÄ vad som sÄg ut att vara en blÀstrad variant. Det Àr möjligt att det var nÄgot slags customprojekt men jag fick uppfattningen att den gick att bestÀlla och har för mig att det nÀmndes att den var betydligt dyrare.

NÄgon annan kanske minns vem det Àr som har den "blÀstrade" stÄlisen?
@xBjörne har blÀstrat nÄgra stycken hÀr pÄ forumet .

Nej, den jag tÀnker pÄ var faktiskt blÀstrad men det kan som sagt vara nÄgon som gjort det pÄ egen hand.
@xBjörne har blÀstrat nÄgra stycken hÀr pÄ forumet .
Ja, det ser ut att stÀmma. Den jag tÀnker pÄ ser lite annorlunda ut i finishen men det ska finnas Ätminstone fem stycken (varav en tillhör @S.L) och det Àr möjligt att de skiljer sig en del.

https://klocksnack.se/threads/blÀstrad-stÄlis-g-shock-gmw-b5000.108415/

Nej, den jag tÀnker pÄ var faktiskt blÀstrad men det kan som sagt vara nÄgon som gjort det pÄ egen hand.
Ja, det ser ut att stÀmma. Den jag tÀnker pÄ ser lite annorlunda ut i finishen men det ska finnas Ätminstone fem stycken (varav en tillhör @S.L) och det Àr möjligt att de skiljer sig en del.

https://klocksnack.se/threads/blÀstrad-stÄlis-g-shock-gmw-b5000.108415/
De blÀstrade Àr nog snarlika men olika ljusförhÄllanden kan göra att de ser lite annorlunda uttror jag.

F.ö kunde jag ju ge mig f-n pÄ att nÄn skulle börja diskutera de blÀstrade stÄlisarna samma dag som jag lagt min pÄ lÄdan för transport till nytt hem utrikes, fÄr ju sÀlj-Ägren bara av att posta de dÀr bilderna...

F.ö kunde jag ju ge mig f-n pÄ att nÄn skulle börja diskutera de blÀstrade stÄlisarna samma dag som jag lagt min pÄ lÄdan för transport till nytt hem utrikes, fÄr ju sÀlj-Ägren bara av att posta de dÀr bilderna...
Vad Àr det för storköp du planerar som gör att du mÄste rensa bland godbitarna?

Tillbaka
Topp