• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Blev inspirerad av @BarbaBaba och köpte en sÄn hÀr som sommarbeater. Mycket nöjd, skön lÀnk och hÀrligt att slippa fippla med ett band nÀr man ska ta pÄ den.
IMG_20190615_082511.jpg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Blev inspirerad av @BarbaBaba och köpte en sÄn hÀr som sommarbeater. Mycket nöjd, skön lÀnk och hÀrligt att slippa fippla med ett band nÀr man ska ta pÄ den.
IMG_20190615_082511.jpg
Kul att höra :) Jag hĂ„ller den som ”den nya GW-5000” med fĂ€rgschemat och BlĂ„tand. Jag har inte min 5610 att jĂ€mföra med just nu, men tycker den har en mer matt finish, kĂ€nns lite skönt elak ;)
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Kul att höra :) Jag hĂ„ller den som ”den nya GW-5000” med fĂ€rgschemat och BlĂ„tand. Jag har inte min 5610 att jĂ€mföra med just nu, men tycker den har en mer matt finish, kĂ€nns lite skönt elak ;)
HÄller med! Vet du förresten hur man fÄr igÄng radiosynken? Har suttit och knappat med den pÄ tÄget och ville inte tjuvkolla pÄ nÀtet men nu ger jag nog upp.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Tack! Har inte fÄtt appen att funka men dÄ har den vÀl lyckats kopplat till klockan ÀndÄ... FÄr testa med en annan telefon.
Annars Àr det bara knappen i högra nedre hörnet. Trycker du in den sÄ synkar den. Men det visste du sÀkert, sÄ Àr det ju pÄ alla g shocks.
 

Writer136

Panerai
Du har ju den mindre och den ser ju helt klart bÀrbar ut pÄ dig. Denna borde ju vara Ànnu mer bÀrbar.
Ja den midsize Àr klart bÀrbar storlek för de flesta, sjÀlva bezelringen Àr ju inte större Àn random diver.
Om den nya Àr Ànnu lite mindre och utan "vingarna" som sticker ut pÄ kanterna blir den nog asbra. Amerikanerna grinar vÀl lite om att den Àr för liten men för de flesta andra blir den nog en asbra allround G.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Blev inspirerad av @BarbaBaba och köpte en sÄn hÀr som sommarbeater. Mycket nöjd, skön lÀnk och hÀrligt att slippa fippla med ett band nÀr man ska ta pÄ den.
IMG_20190615_082511.jpg

Pics or it didnt happen!
IMG_20190615_093508.jpg
FĂ„r man vara med i klubben? :D

20190615_182024.jpg


Jag hade svurit pĂ„ att aldrig mer köpa en G-shock med negativ display dĂ„ de modeller jag haft tidigare har varit helt olĂ€sliga men den hĂ€r var faktiskt över förvĂ€ntan och mĂ„ste vara nĂ„gon annan typ av panel...? Är det samma STN-display som Ă„terfinns i stĂ„lisarna? Det gĂ„r i alla fall att Ă€ndra till korrekt datumformat vilket jag trodde var exklusivt för stĂ„lmodellerna men det kanske Ă€r sĂ„ pĂ„ alla med BT?

Edit: Fel datum pÄ bilden sÄ klart... :facepalm:
 

HSK

Patek
2-Faktor
Tips frÄn coachen förresten: ta inte av lÀnken för justering för det Àr ett rent helvete att fÄ dit det igen p.g.a. de stumma ÀndlÀnkarna. Jag minns att jag hade samma problem pÄ min DW-5600 nÀr jag skulle prova en nato-adapter men jag hade tydligen förtrÀngt hur jÀvligt det Àr att fÄ dit ÀndlÀnkarna igen.

PÄ den hÀr lÀnken sitter alla lÀnkbitar dessutom fast med springbars och Àr busenkla att lÀgga till eller ta bort sÄ det finns egentligen ingen anledning att plocka av hela lÀnken vid justering.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
FĂ„r man vara med i klubben? :D

20190615_182024.jpg


Jag hade svurit pĂ„ att aldrig mer köpa en G-shock med negativ display dĂ„ de modeller jag haft tidigare har varit helt olĂ€sliga men den hĂ€r var faktiskt över förvĂ€ntan och mĂ„ste vara nĂ„gon annan typ av panel...? Är det samma STN-display som Ă„terfinns i stĂ„lisarna? Det gĂ„r i alla fall att Ă€ndra till korrekt datumformat vilket jag trodde var exklusivt för stĂ„lmodellerna men det kanske Ă€r sĂ„ pĂ„ alla med BT?

Edit: Fel datum pÄ bilden sÄ klart... :facepalm:
Tror det Àr samma display men att dom inte lagt solcellerna över sjÀlva displayen. SÄ fick jag det förklarat iaf.
Dom sÀger ju att det inte Àr stn men visst fan syns siffrorna ur alla vinklar ÀndÄ.
 
Topp