• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Fujoor

Patek
2-Faktor
nej det Àr endast stÄlisarna som har stn display Àn sÄ lÀnge vad jag vet.
(och solcellerna sitter ju runtom i ramen, eller hur nenar du nu? :) )
Fast nÄgon förklarade det som att det var speciellt glas pÄ dom förra som tÀckte hela klockan medans nu skar dom ut sÄ det sol kompatibla glaset bara var runt displayen. Jag vet inte om det ligger nÄn sanning bakom det. Men sol modellerna har ju alltid haft sÀmre displayer av nÄgon anledning, fram tills nu dÄ.
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Tips frÄn coachen förresten: ta inte av lÀnken för justering för det Àr ett rent helvete att fÄ dit det igen p.g.a. de stumma ÀndlÀnkarna. Jag minns att jag hade samma problem pÄ min DW-5600 nÀr jag skulle prova en nato-adapter men jag hade tydligen förtrÀngt hur jÀvligt det Àr att fÄ dit ÀndlÀnkarna igen.

PÄ den hÀr lÀnken sitter alla lÀnkbitar dessutom fast med springbars och Àr busenkla att lÀgga till eller ta bort sÄ det finns egentligen ingen anledning att plocka av hela lÀnken vid justering.
Jag höll pÄ att bli gaaaalen nÀr jag skulle ha pÄ lÀnken!
Var helt sÀker pÄ att det klickat i ordentligt flera gÄnger men icke!
Bara att börja om :banghead:
Supersmidigt att justera dock precis som du sÀger :)
 

Meraborsten

Audemars
2-Faktor
DB203C1D-626E-4109-8A0E-B384BF1AF713.jpeg
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
njaaa, det lÄter inte helt rÀtt i mina öron. jag har dÄ aldrig mÀrkt nÄgon skillnad pÄ sol och icke soldisplayer...
MEN inverterade displayer som har solceller blir sÄklart sÀmre Àn dom inverterade som inte har solceller runtom och har öppet glas (alltsÄ inte mÄlad/tryckt yta) och det beror ju pÄ att ju mindre ljus som hamnar pÄ displayen desto mörkare siffror.
Kan inget om den tekniken sÄ jag ska inte argumentera emot. Kan ju helt enkelt bero pÄ att skÀrmteknik har blivit bÀttre. Men tycker helt klart att t.ex batterisquare dw-5600bb har bÀttre skÀrm Àn gwm5610bc fastÀn dom Àr relativt nÀra varandra i tiden.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
det skulle ju kunna vara sÄ att dw-5600bb slÀpper in mer ljus via det "svarta", tÀnk envÀgsspegel och gwm5610bc inte kan slÀppa igenom lika mycket pga solcellerna?
obs. rena rama lördagskvÀllsteorier. kommer förmodligen inte hÄlla pÄ mÄndagmorgon. *skÄl* :happyhappy:
Ah. Aldrig tÀnkt pÄ det sÄ :)
 
  • Like
Reactions: :-)

Jockinho

Patek
2-Faktor
Vad sÀger ni som vet om GBD-800?
SÄg den nedan för nÄgra hundra pÄ watchshop och blev lite sugen pÄ en fÀrgglad sommarkatt G-shock...
E2E4FA99-1D18-4003-B882-A8EB790F8DED.jpeg

SjÀlva steptracker Àr inte prio. Mer design, bluetooth synk och size, vill ha nÄgot mindre. Vilket jag inte vet om denna Àr iof men fÄtt för mig det :pompus:
 

Writer136

Panerai
Vad sÀger ni som vet om GBD-800?
SÄg den nedan för nÄgra hundra pÄ watchshop och blev lite sugen pÄ en fÀrgglad sommarkatt G-shock...
E2E4FA99-1D18-4003-B882-A8EB790F8DED.jpeg

SjÀlva steptracker Àr inte prio. Mer design, bluetooth synk och size, vill ha nÄgot mindre. Vilket jag inte vet om denna Àr iof men fÄtt för mig det :pompus:
Tycker de dÀr modellerna Àr sjysta, designen Àr ju typ hur en midsize rangeman borde se ut. Vettiga funktioner för pengen ocksÄ.
Gillar dot displayen eller vad man ska kalla den.
Kör bara kör.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
FĂ„r man vara med i klubben? :D

20190615_182024.jpg


Jag hade svurit pĂ„ att aldrig mer köpa en G-shock med negativ display dĂ„ de modeller jag haft tidigare har varit helt olĂ€sliga men den hĂ€r var faktiskt över förvĂ€ntan och mĂ„ste vara nĂ„gon annan typ av panel...? Är det samma STN-display som Ă„terfinns i stĂ„lisarna? Det gĂ„r i alla fall att Ă€ndra till korrekt datumformat vilket jag trodde var exklusivt för stĂ„lmodellerna men det kanske Ă€r sĂ„ pĂ„ alla med BT?

Edit: Fel datum pÄ bilden sÄ klart... :facepalm:
VÀlkommen :cigar: Jag tÀnkte som du först, att lÀsbarheten var över förvÀntan. Men nu tror jag faktiskt den Àr bÀttre Àn de med positiv display jag har. Möjligen till och med likvÀrdig stÄlisen
 
  • Like
Reactions: HSK

Fujoor

Patek
2-Faktor
Vad sÀger ni som vet om GBD-800?
SÄg den nedan för nÄgra hundra pÄ watchshop och blev lite sugen pÄ en fÀrgglad sommarkatt G-shock...
E2E4FA99-1D18-4003-B882-A8EB790F8DED.jpeg

SjÀlva steptracker Àr inte prio. Mer design, bluetooth synk och size, vill ha nÄgot mindre. Vilket jag inte vet om denna Àr iof men fÄtt för mig det :pompus:
Jag har en blÄ. Steptrackern Àr grym och exakt. Gillar tidsfunktionerna och hur du kan stÀlla in avancerade timers.
Vet inte hur bra dom negativa Àr men sÄ dÄlig kan den ju inte vara med sÄ stora siffror.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Den kÀnns mindre Àn vad den ser ut. Helt klart bÀrbar. Tror dock du kanske tröttnar om du inte anvÀnder tidtagarfunktionerna.

Är ju meningen med ”sommarkattsklocka” iof, ska hĂ„lla semestern sen fĂ„r en se. Tidtagarfunktionerna vore ju en bonus med, skulle anvĂ€ndas men Ă€r inte sĂ„ aktiv i min vardag bara.

Tack för bilden! Har du nÄgon bild mot square med? :)
 
Senast Àndrad:

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Jag testade med att polera min gamla DW5600 idag i utbildningssyfte. Jag körde med 400+800+1200 vÄtslippapper och avslutade med biltemas blÄa polermedel som kommer i ett litet block. Jag provade mig fram med detta och försökte skapa en egen pasta med kokosfett och blÄ flarn, det gick sÄdÀr. Till slut anvÀnde jag trassel, polerflarn, vatten och lite tandkrÀm att polera med till ett hyfsat resultat. För att fÄ högglans pÄ glaset sÄ fÄr jag nog avsluta med ceriumoxid...
B7393805-F676-4C8C-A756-A7A677EC62ED.jpeg

68C4F9CB-6B4E-4B9C-AF50-6BA8761CE2A9.jpeg

8EED1C76-1AC2-4813-A147-0810195B0FDE.jpeg
 
HallÄ!
Köpte en Rangeman för en tid sedan, och hÀromdagen dök den upp efter nÀstan 2 mÄnader...
Den var sÄklart helt urladdad nÀr jag packade upp den, och blinkade nÄgra gÄnger innan den kom igÄng ordentligt.
Efter ngn timme i solljuset kollade jag till den och dÄ hade displayen "fastnat" pÄ 18.01 (funderar pÄ om den kan ha synkat, den startar ju pÄ 12.00) och blinkade lite. Den reagerade inte pÄ nÄgra knapptryckningar, sÄ jag tog den till en urmakare som resetade. Sen funkade den nÄgra timmar, och nÀr jag kikade till den sÄg den ut som pÄ bilden.
IMG_20190615_201430.jpg

Är det nĂ„gon som har nĂ„gon tips?
Fel pÄ batteriet lr modulen?
Har ju ingen lust att springa till urmakaren i tid och otid, dom vill ju sÄklart ha betalt för sin tid...
Mvh
 

roloj

Cartier
2-Faktor
HallÄ!
Köpte en Rangeman för en tid sedan, och hÀromdagen dök den upp efter nÀstan 2 mÄnader...
Den var sÄklart helt urladdad nÀr jag packade upp den, och blinkade nÄgra gÄnger innan den kom igÄng ordentligt.
Efter ngn timme i solljuset kollade jag till den och dÄ hade displayen "fastnat" pÄ 18.01 (funderar pÄ om den kan ha synkat, den startar ju pÄ 12.00) och blinkade lite. Den reagerade inte pÄ nÄgra knapptryckningar, sÄ jag tog den till en urmakare som resetade. Sen funkade den nÄgra timmar, och nÀr jag kikade till den sÄg den ut som pÄ bilden.
IMG_20190615_201430.jpg

Är det nĂ„gon som har nĂ„gon tips?
Fel pÄ batteriet lr modulen?
Har ju ingen lust att springa till urmakaren i tid och otid, dom vill ju sÄklart ha betalt för sin tid...
Mvh
LÄt den ligga i solen en tre-fyra dagar sÄ att den blir laddad ordentligt. NÄgra timmar gissar jag pÄ att det Àr för lite.
 

Flipper2

Rolex
HallÄ!
Köpte en Rangeman för en tid sedan, och hÀromdagen dök den upp efter nÀstan 2 mÄnader...
Den var sÄklart helt urladdad nÀr jag packade upp den, och blinkade nÄgra gÄnger innan den kom igÄng ordentligt.
Efter ngn timme i solljuset kollade jag till den och dÄ hade displayen "fastnat" pÄ 18.01 (funderar pÄ om den kan ha synkat, den startar ju pÄ 12.00) och blinkade lite. Den reagerade inte pÄ nÄgra knapptryckningar, sÄ jag tog den till en urmakare som resetade. Sen funkade den nÄgra timmar, och nÀr jag kikade till den sÄg den ut som pÄ bilden.
IMG_20190615_201430.jpg

Är det nĂ„gon som har nĂ„gon tips?
Fel pÄ batteriet lr modulen?
Har ju ingen lust att springa till urmakaren i tid och otid, dom vill ju sÄklart ha betalt för sin tid...
Mvh


LÄt det ladda i minst tvÄ-tre dagar, pilla inte pÄ den... lÄt den ligga dÀr pÄ fönsterbrÀdan... sen fÄr du Äterkomma om det blir problem.
 
Topp