• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

TvÄ pÄ samma dag!
Den 25e smÀller det :greedy:
Jag föll pladask för denna och Seikos nya gröna sumo pÄ Basel.
Har dock haft Sumo innan och vet att jag stör mig pÄ 20mm bandbredd pÄ dem...

Tipsade ”min” AD om denna snyggingen vilket resulterade i att han bestĂ€llde en direkt till sig sjĂ€lv (Sveriges första?) och det Ă€r densamma som jag nu har tagit över :D :cool:

En funktion jag inte hade tÀnkt anvÀnda sÄ mkt Àr ju termometern. Men Àr ju perfekt för att kolla temp i vattnet nÀr man badar.... Bilden dock strax efter... 22.3 grader var det... :)
20190725_171829.jpg

Sommark.JPG

GMW-B5000D-1 blir avgjort sommarklockan 2019 för mej. Köpte den tidigare frÄn Klockia som "bra att ha", men först nu i solen tillsammans med en kritvit T-shirt uppskattar jag den till fullo! StÄl funkar otroligt bra till det mesta :)

Tack! Klockan var helsvart nÀr jag köpte den hÀr pÄ K&S men jag bestÀllde ett nya originaldelar frÄn England och dÄ fick det bli den hÀr kaxiga fÀrgen. Passar stilen pÄ nÄt vis, ha ha! Big and bold!
Najs :D ja jag Àr för sjÀlva svarta klockor men den var snygg! Vilken sida bestÀllde du delar ifrÄn om man fÄr frÄga, kanske finns nÄtt gött dÀr som man blir sugen pÄ nÀr man vÀl skaffat klockan :)

Edit: typo

Senast Àndrad:
En funktion jag inte hade tÀnkt anvÀnda sÄ mkt Àr ju termometern. Men Àr ju perfekt för att kolla temp i vattnet nÀr man badar.... Bilden dock strax efter... 22.3 grader var det... :)
20190725_171829.jpg

Slog mig igÄr nÀr jag lÄg ute i tÀltet att om jag hade haft en termometer nÀra till hands sÄ hade jag kunnat förutse hur mycket klÀder man hade behövt.

Finns ingen square med temp va?

20190725_171829.jpg
Det jobbiga med termometern Àr att man enligt Casio behöver frilÀgga klockan frÄn armen i ca 30 min för att fÄ en rÀttvis mÀtning av den plats man önskar veta temperaturen pÄ, för att kroppstemperaturen inte ska störa sensorn. I alla fall stÄr det sÄ för Rangeman.

• Like
Reactions: C-J
Det jobbiga med termometern Àr att man enligt Casio behöver frilÀgga klockan frÄn armen i ca 30 min för att fÄ en rÀttvis mÀtning av den plats man önskar veta temperaturen pÄ, för att kroppstemperaturen inte ska störa sensorn. I alla fall stÄr det sÄ för Rangeman.
Ja. Huden pÄverkar vÀl mkt antar jag. Men kÀnns som det pÄverkar mindre nÀr man Àr i vatten. Kan ju givetvis ha fel. Men den stannade pÄ 22.3 grader efter bara nÄgra minuter i vatten pÄ handleden.

Ja. Huden pÄverkar vÀl mkt antar jag. Men kÀnns som det pÄverkar mindre nÀr man Àr i vatten. Kan ju givetvis ha fel. Men den stannade pÄ 22.3 grader efter bara nÄgra minuter i vatten pÄ handleden.
Du har sÀkert rÀtt! Och dÄ Àr det ju vÀldigt praktiskt. Det lÄter ju rimligt för vattentemperatur och det var nog primÀrt för lufttemperatur det jag lÀste gÀllde.

Jag har kalibrerat mina nÀr de sitter pÄ armen. Felmarginalen Àr nog ett par grader men tycker det funkar bra ÀndÄ. Hellre det Àn vÀnta en halvtimme :)

Tillbaka
Topp