• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

MÄste sÀga att jag blev över förvÀnta nöjd. BÄde med bild och klocka.
DSC04693.jpg

Ok, dags för mig att testa en G-shock. Har inte haft en sen jag var 14 typ. Vill hÄlla mig till de lite billigare modellerna och i den klassiska fyrkantiga designen. Vilka modellbeteckningar ska jag kolla in?

Ok, dags för mig att testa en G-shock. Har inte haft en sen jag var 14 typ. Vill hÄlla mig till de lite billigare modellerna och i den klassiska fyrkantiga designen. Vilka modellbeteckningar ska jag kolla in?
Kanske passa pÄ nu frÄn CyberPhoto nÀr dom har rea med koden GSHOCK19 sÄ fÄr du en klassisk gw-m5610 för drygt 850.

64FE07A2-B154-4A00-B880-6342023A1934.jpeg

RÄkade Äka inom en klockaffÀr och gick ut med en ny G. BlÄtand och kompositlÀnk. Lite otippat med guld, men helsike vad bra displayen Àr!
Tycker att kompisitlÀnken verkligen höjer klockan. KÀnns större pÄ handleden pÄ nÄgot sÀtt. Har inte anvÀnt 5600 pÄ ett tag dÄ jag tyckt de kÀndes lite smÄ, men det blir nog Àndring pÄ det nu.

NÀr det kommer till G-Shocks med barometer, har ni nÄgon favoritmodell? Letar specifikt efter nÄgon som inte Àr riktigt sÄ gigantisk som de flesta verkar vara :)

Ja. Huden pÄverkar vÀl mkt antar jag. Men kÀnns som det pÄverkar mindre nÀr man Àr i vatten. Kan ju givetvis ha fel. Men den stannade pÄ 22.3 grader efter bara nÄgra minuter i vatten pÄ handleden.
NÀr jag mÀtt temperaturen i vatten med en ny Rangeman (GPR-B1000) sÄ har det inte gjort nÄn skillnad om jag tagit den av armen. Visst, jag har inte haft den av i en halvtimme, men en hygglig stund och man ser ju om talet stabiliseras. Det kÀnns som den mÀter mer tillförlitligt Àn den Àldre Rangeman GW-9400.

Av de som finns pÄ cyberphotokampanjen Àr nog största vattendelaren mellan modellerna: med/utan solcell (tough solar) + automatisk tidinstÀllning mha radiosynk (multi band 6).

64FE07A2-B154-4A00-B880-6342023A1934.jpeg

RÄkade Äka inom en klockaffÀr och gick ut med en ny G. BlÄtand och kompositlÀnk. Lite otippat med guld, men helsike vad bra displayen Àr!
Tycker att kompisitlÀnken verkligen höjer klockan. KÀnns större pÄ handleden pÄ nÄgot sÀtt. Har inte anvÀnt 5600 pÄ ett tag dÄ jag tyckt de kÀndes lite smÄ, men det blir nog Àndring pÄ det nu.
Vad Àr det för ref pÄ en sÄn, den var ju riktigt sweet! :D

Lite extra Google sÄ löste det sig :)

Blev riktigt sugen pÄ en MEN jag skulle vilja ha svarta knappar och skruvar!
Vart finner jag det smidigast? :)
Skulle sĂ€ga att det inte Ă€r vĂ€rt besvĂ€ret! Är ju ett jĂ€kla meck att byta knappar och sen fĂ„ den lika tĂ€t. Men om du tvunget mĂ„ste sĂ„ tror jag att nĂ„gon av dom utgĂ„ngna gw-5000 modellerna med negativ display hade svarta knappar. Finns dom inte pĂ„ watchtech eller pacparts sĂ„ finns dom inte.

Skulle sĂ€ga att det inte Ă€r vĂ€rt besvĂ€ret! Är ju ett jĂ€kla meck att byta knappar och sen fĂ„ den lika tĂ€t. Men om du tvunget mĂ„ste sĂ„ tror jag att nĂ„gon av dom utgĂ„ngna gw-5000 modellerna med negativ display hade svarta knappar. Finns dom inte pĂ„ watchtech eller pacparts sĂ„ finns dom inte.
Tvunget Ä tvunget men det hade blivit riktigt najs med den bezelen jag tÀnkte mig isf...
LÀr hoppa över det dock, har inte ens vÄgat mig pÄ att mecka sjÀlv med SKXer sÄ :p

NÀr jag mÀtt temperaturen i vatten med en ny Rangeman (GPR-B1000) sÄ har det inte gjort nÄn skillnad om jag tagit den av armen. Visst, jag har inte haft den av i en halvtimme, men en hygglig stund och man ser ju om talet stabiliseras. Det kÀnns som den mÀter mer tillförlitligt Àn den Àldre Rangeman GW-9400.
Ok. Men Àr det i vatten dÄ eller? Min mudmaster visar typ alltid runt 30-31 grader nu nÀr det Àr rÀtt varmt ute. KÀnns som det Àr frÄn huden dock. Riktigt sÄ varmt Àr det ju inte alltid...

Ok. Men Àr det i vatten dÄ eller? Min mudmaster visar typ alltid runt 30-31 grader nu nÀr det Àr rÀtt varmt ute. KÀnns som det Àr frÄn huden dock. Riktigt sÄ varmt Àr det ju inte alltid...
Idag visade min 31.2 efter att ha varit liggandes i en halvtimma. Fast det Àr ju varmt idag.

@lofgreno har du nÄgon bild/kan bjuda pÄ en lite lÀngre ifrÄn pÄ GG-b100 pÄ handleden? :)

IkvÀll ska banne mig nÄgot köpas med all rea överallt (watchshop, cynerphoto, klockor.nu) och lite roligt som ÀndÄ finns pÄ K&S...

Tillbaka
Topp