• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Tillbaks (tillfÀlligt) till squaren... :)
15652872376987225107588922151425.jpg

Gör entrĂ© i denna trĂ„d med min första G-shock! Gick pĂ„ en ”instegs-modell”... :D Men som jag har fattat det en ganska klassisk modell, DW-5600E-1VER. Efter 8 minuter runt handleden mĂ„ste jag Ă€ndĂ„ sĂ€ga - mot mina förvĂ€ntningar - att jag Ă€r riktigt jĂ€vla nöjd! Casio?! Plast?! QUARTZ?! Vart detta Ă€r pĂ„ vĂ€g har jag ingen aning om.. Men det gör i alla fall ingenting om jag kraschar, för nu har jag en G-shock runt handleden!
1F0157B6-CBEF-4ACD-9122-A416E706C3A9.jpeg

Bra första val och vÀlkommen! Plast, kvarts och mÀrklig form pÄ köpet - varför gillar man dessa egentligen? NÀr man vÀl upptÀckt G-shock finns ingen ÄtervÀndo.

Bra första val och vÀlkommen! Plast, kvarts och mÀrklig form pÄ köpet - varför gillar man dessa egentligen? NÀr man vÀl upptÀckt G-shock finns ingen ÄtervÀndo.
Bra jÀkla frÄga! Jag ska ge den nÄgra dagar runt handleden och sen försöka komma med ett svar. Det kÀnns spontant som att det Àr vÀldigt mycket kvalité för pengarna i dessa smÄ monster.

Bra jÀkla frÄga! Jag ska ge den nÄgra dagar runt handleden och sen försöka komma med ett svar. Det kÀnns spontant som att det Àr vÀldigt mycket kvalité för pengarna i dessa smÄ monster.
Helt enig. Betydligt roligare Àn vad jag först trodde. Trillade ner i G-shocktrÀsket genom gruppköpet och slogs av den fina kÀnslan i klockan. Sedan mÄste man ju bara ha solpanel och radiosynk, screwback. StÄlis, mÄste prova. För att inte tala om alla olika fÀrger och utföranden. Riktigt roligt nörderi till ganska humana priser.

Gör entrĂ© i denna trĂ„d med min första G-shock! Gick pĂ„ en ”instegs-modell”... :D Men som jag har fattat det en ganska klassisk modell, DW-5600E-1VER. Efter 8 minuter runt handleden mĂ„ste jag Ă€ndĂ„ sĂ€ga - mot mina förvĂ€ntningar - att jag Ă€r riktigt jĂ€vla nöjd! Casio?! Plast?! QUARTZ?! Vart detta Ă€r pĂ„ vĂ€g har jag ingen aning om.. Men det gör i alla fall ingenting om jag kraschar, för nu har jag en G-shock runt handleden!
1F0157B6-CBEF-4ACD-9122-A416E706C3A9.jpeg

Du Àr pÄ vÀg mot avgrunden... det finns ingen ÄtervÀndo, du har blivit assimilerad och konverteras sakta men sÀkert... nÀr du vaknar imorgon sÄ har du en brinnande G-logo pÄ bröstet ovanpÄ hjÀrtat!
Wellcome to the dark side!

@Fujoor Àr för övrigt lite av G-ShocktrÀskets Hin HÄle i egen hög person @seppo Honom ska du lyssna till :)

Tack för infon och hjÀlpen bÄda tvÄ, jag kan dock rÄkat klicka hem den analoga igÄr kvÀll redan (svart):angel: Men! gÄr ju alltid att byta om det hittills nÀmnda skulle störa en:D Egentligen fastnade jag lite för utseendet lite mer, just att kunna ha analog för vardagligt sen resten av funktionerna vid trÀning. Kollade igenom en drös reviews igÄr, satt och stirrade pÄ bÄda varianter i ett par timmar.

Men jag vet ju helt klart mer nu vad det blir annars om jag kommer störa mig pÄ samma som @Fujoor nÀmnt.;)

Ser hur som helst fram emot denna riktigt mycket!

Senast Àndrad:
Helt enig. Betydligt roligare Àn vad jag först trodde. Trillade ner i G-shocktrÀsket genom gruppköpet och slogs av den fina kÀnslan i klockan. Sedan mÄste man ju bara ha solpanel och radiosynk, screwback. StÄlis, mÄste prova. För att inte tala om alla olika fÀrger och utföranden. Riktigt roligt nörderi till ganska humana priser.
Precis! Har redan spanat in 5600bb, 6150 (tror jag den heter) och sen graalen DW-5000 med stÄlcase. Det Àr ju faktiskt rimligt att skaffa dessa ocksÄ med tanke pÄ priset.

Du Àr pÄ vÀg mot avgrunden... det finns ingen ÄtervÀndo, du har blivit assimilerad och konverteras sakta men sÀkert... nÀr du vaknar imorgon sÄ har du en brinnande G-logo pÄ bröstet ovanpÄ hjÀrtat!
Wellcome to the dark side!
Haha! KÀnns lite som sÄ faktiskt :hilarious:

Kolla ocksÄ in GW-5000. En riktig höjdare med screwback, solpanel och radiosynk. JDM-modell, men ganska lÀtt att fÄ tag i.
Det var den jag menade nÀr jag skrev DW-5000. Verkar vara hur grym som helst! Lutade faktiskt Ät att köpa den först men tÀnkte att kÀnslan kommer vara Ànnu bÀttre om jag börjar med nÄgot lite mer enkelt. Den som vÀntar pÄ nÄgot gott!

NÀsta gÄng du Àr i nÀrheten av en flygplats vid havet sÄ kan du passa pÄ att kalibrera din barometer. Det gÄr alltid att googla fram QNH pÄ flygplatsen du Àr. Kingen Àr fin!
image.jpg
Wow en king som har multiband?? Finns sĂ„dan i helsvart och negativ display? Är sjĂ€lv pĂ„ jakt efter en 56BB men finns denna i helsvart sĂ„ kanske jag ska ha en sĂ„dan istĂ€llet.

Tack sÄ mycket, lyckades dock spÄra fram det sjÀlv efter lite sökande (gxw-56bb-1jf). FrÄgan Àr bara om det Àr vÀrt ~500kr mer att ha multiband. Det kan vara skönt att ha, men Àr det nÄgon man verkligen behöver om man inte reser allt för ofta, Àr man hemma i Sverige sÄ hÄller sig vÀl klockan vÀldigt bra ÀndÄ utan att behöva korrigera?

Tack sÄ mycket, lyckades dock spÄra fram det sjÀlv efter lite sökande (gxw-56bb-1jf). FrÄgan Àr bara om det Àr vÀrt ~500kr mer att ha multiband. Det kan vara skönt att ha, men Àr det nÄgon man verkligen behöver om man inte reser allt för ofta, Àr man hemma i Sverige sÄ hÄller sig vÀl klockan vÀldigt bra ÀndÄ utan att behöva korrigera?
Vet faktiskt inte vad modulen Àr specad för. Jag uppskattar verkligen radiosynken. Men man kan fÄ den vanliga GX-56 till bra priser emellanÄt. Har sett den för nedÄt tusenlappen pÄ Watchshop. I det fallet Àr jag tveksam till merkostnaden för multiband 6

Vet faktiskt inte vad modulen Àr specad för. Jag uppskattar verkligen radiosynken. Men man kan fÄ den vanliga GX-56 till bra priser emellanÄt. Har sett den för nedÄt tusenlappen pÄ Watchshop. I det fallet Àr jag tveksam till merkostnaden för multiband 6
Ja jag Àr lite kluven om det ocksÄ. Nu sÄg jag pÄ watchshop att en ny var pÄ 1030:- med "EXTRA20" rabatt kod, sÄ jag bestÀllde en sÄdan. Har tyvÀrr inte visa men betalade med PayPal istÀllet och landade pÄ 1077:-. Vilket jag kan kÀnna Àr helt skapligt pris för en helt ny klocka.

Ja jag Àr lite kluven om det ocksÄ. Nu sÄg jag pÄ watchshop att en ny var pÄ 1030:- med "EXTRA20" rabatt kod, sÄ jag bestÀllde en sÄdan. Har tyvÀrr inte visa men betalade med PayPal istÀllet och landade pÄ 1077:-. Vilket jag kan kÀnna Àr helt skapligt pris för en helt ny klocka.
Riktigt bra pris!

Tillbaka
Topp