Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Gör entrĂ© i denna trĂ„d med min första G-shock! Gick pĂ„ en âinstegs-modellâ...Men som jag har fattat det en ganska klassisk modell, DW-5600E-1VER. Efter 8 minuter runt handleden mĂ„ste jag Ă€ndĂ„ sĂ€ga - mot mina förvĂ€ntningar - att jag Ă€r riktigt jĂ€vla nöjd! Casio?! Plast?! QUARTZ?! Vart detta Ă€r pĂ„ vĂ€g har jag ingen aning om.. Men det gör i alla fall ingenting om jag kraschar, för nu har jag en G-shock runt handleden!
![]()
Busenkelt.AppropÄ GXW-56-1BJF, Àr svÄrt att byta bezel pÄ denna? NÄgon bra guide kanske?
Bra jÀkla frÄga! Jag ska ge den nÄgra dagar runt handleden och sen försöka komma med ett svar. Det kÀnns spontant som att det Àr vÀldigt mycket kvalité för pengarna i dessa smÄ monster.Bra första val och vÀlkommen! Plast, kvarts och mÀrklig form pÄ köpet - varför gillar man dessa egentligen? NÀr man vÀl upptÀckt G-shock finns ingen ÄtervÀndo.
Helt enig. Betydligt roligare Àn vad jag först trodde. Trillade ner i G-shocktrÀsket genom gruppköpet och slogs av den fina kÀnslan i klockan. Sedan mÄste man ju bara ha solpanel och radiosynk, screwback. StÄlis, mÄste prova. För att inte tala om alla olika fÀrger och utföranden. Riktigt roligt nörderi till ganska humana priser.Bra jÀkla frÄga! Jag ska ge den nÄgra dagar runt handleden och sen försöka komma med ett svar. Det kÀnns spontant som att det Àr vÀldigt mycket kvalité för pengarna i dessa smÄ monster.
Gör entrĂ© i denna trĂ„d med min första G-shock! Gick pĂ„ en âinstegs-modellâ...Men som jag har fattat det en ganska klassisk modell, DW-5600E-1VER. Efter 8 minuter runt handleden mĂ„ste jag Ă€ndĂ„ sĂ€ga - mot mina förvĂ€ntningar - att jag Ă€r riktigt jĂ€vla nöjd! Casio?! Plast?! QUARTZ?! Vart detta Ă€r pĂ„ vĂ€g har jag ingen aning om.. Men det gör i alla fall ingenting om jag kraschar, för nu har jag en G-shock runt handleden!
![]()
Aldrig bytt pÄ nÄgon innan jag hunnit sÀlja dom..Busenkelt.
Precis! Har redan spanat in 5600bb, 6150 (tror jag den heter) och sen graalen DW-5000 med stÄlcase. Det Àr ju faktiskt rimligt att skaffa dessa ocksÄ med tanke pÄ priset.Helt enig. Betydligt roligare Àn vad jag först trodde. Trillade ner i G-shocktrÀsket genom gruppköpet och slogs av den fina kÀnslan i klockan. Sedan mÄste man ju bara ha solpanel och radiosynk, screwback. StÄlis, mÄste prova. För att inte tala om alla olika fÀrger och utföranden. Riktigt roligt nörderi till ganska humana priser.
Haha! KÀnns lite som sÄ faktisktDu Àr pÄ vÀg mot avgrunden... det finns ingen ÄtervÀndo, du har blivit assimilerad och konverteras sakta men sÀkert... nÀr du vaknar imorgon sÄ har du en brinnande G-logo pÄ bröstet ovanpÄ hjÀrtat!
Wellcome to the dark side!
Kolla ocksÄ in GW-5000. En riktig höjdare med screwback, solpanel och radiosynk. JDM-modell, men ganska lÀtt att fÄ tag i.Precis! Har redan spanat in 5600bb, 6150 (tror jag den heter) och sen graalen DW-5000 med stÄlcase. Det Àr ju faktiskt rimligt att skaffa dessa ocksÄ med tanke pÄ priset.
Blev helt sÄld pÄ denna, vart bestÀllde du?Det kom ett paket! Snabbt och inga extra avgifter... (?!?)
![]()
![]()
Det var den jag menade nÀr jag skrev DW-5000. Verkar vara hur grym som helst! Lutade faktiskt Ät att köpa den först men tÀnkte att kÀnslan kommer vara Ànnu bÀttre om jag börjar med nÄgot lite mer enkelt. Den som vÀntar pÄ nÄgot gott!Kolla ocksÄ in GW-5000. En riktig höjdare med screwback, solpanel och radiosynk. JDM-modell, men ganska lÀtt att fÄ tag i.
https://www.ebay.com/itm/Casio-G-SH...rentrq:72fbb97a16c0abc068cd5f7dffdb9f29|iid:1Blev helt sÄld pÄ denna, vart bestÀllde du?![]()
Grym G-shock! Dock jÀttestor, vilket tyvÀrr inte riktigt funkade för mig.Blev helt sÄld pÄ denna, vart bestÀllde du?![]()
Polaren har en vanlig svart, har testat den och jag tror det aka funka fint pÄ mig Àven i lÀngdenGrym G-shock! Dock jÀttestor, vilket tyvÀrr inte riktigt funkade för mig.
Wow en king som har multiband?? Finns sĂ„dan i helsvart och negativ display? Ăr sjĂ€lv pĂ„ jakt efter en 56BB men finns denna i helsvart sĂ„ kanske jag ska ha en sĂ„dan istĂ€llet.NĂ€sta gĂ„ng du Ă€r i nĂ€rheten av en flygplats vid havet sĂ„ kan du passa pĂ„ att kalibrera din barometer. Det gĂ„r alltid att googla fram QNH pĂ„ flygplatsen du Ă€r. Kingen Ă€r fin!
![]()
Wow en king som har multiband?? Finns sĂ„dan i helsvart och negativ display? Ăr sjĂ€lv pĂ„ jakt efter en 56BB men finns denna i helsvart sĂ„ kanske jag ska ha en sĂ„dan istĂ€llet.
GXW-56BBWow en king som har multiband?? Finns sĂ„dan i helsvart och negativ display? Ăr sjĂ€lv pĂ„ jakt efter en 56BB men finns denna i helsvart sĂ„ kanske jag ska ha en sĂ„dan istĂ€llet.
GXW-56BB
Vet faktiskt inte vad modulen Àr specad för. Jag uppskattar verkligen radiosynken. Men man kan fÄ den vanliga GX-56 till bra priser emellanÄt. Har sett den för nedÄt tusenlappen pÄ Watchshop. I det fallet Àr jag tveksam till merkostnaden för multiband 6Tack sÄ mycket, lyckades dock spÄra fram det sjÀlv efter lite sökande (gxw-56bb-1jf). FrÄgan Àr bara om det Àr vÀrt ~500kr mer att ha multiband. Det kan vara skönt att ha, men Àr det nÄgon man verkligen behöver om man inte reser allt för ofta, Àr man hemma i Sverige sÄ hÄller sig vÀl klockan vÀldigt bra ÀndÄ utan att behöva korrigera?
Ja jag Àr lite kluven om det ocksÄ. Nu sÄg jag pÄ watchshop att en ny var pÄ 1030:- med "EXTRA20" rabatt kod, sÄ jag bestÀllde en sÄdan. Har tyvÀrr inte visa men betalade med PayPal istÀllet och landade pÄ 1077:-. Vilket jag kan kÀnna Àr helt skapligt pris för en helt ny klocka.Vet faktiskt inte vad modulen Àr specad för. Jag uppskattar verkligen radiosynken. Men man kan fÄ den vanliga GX-56 till bra priser emellanÄt. Har sett den för nedÄt tusenlappen pÄ Watchshop. I det fallet Àr jag tveksam till merkostnaden för multiband 6
Riktigt bra pris!Ja jag Àr lite kluven om det ocksÄ. Nu sÄg jag pÄ watchshop att en ny var pÄ 1030:- med "EXTRA20" rabatt kod, sÄ jag bestÀllde en sÄdan. Har tyvÀrr inte visa men betalade med PayPal istÀllet och landade pÄ 1077:-. Vilket jag kan kÀnna Àr helt skapligt pris för en helt ny klocka.
Ja jag tyckte att de var dags att slÄ till nu nÀr man hade chansenRiktigt bra pris!
Ja det Àr ett grymt bra pris, har haft koll pÄ sidan i nÄgra veckor men det Àr fören nu man kunde anvÀnda rabatt kod, iaf pÄ GX-56BB.De har lagt ut fler modeller som omfattas av EXTRA20, bla GW-B5600-2ER
Ja idag ser vi rött i dubbel bemÀrkelse!Följer S.L s spÄr.
![]()