• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

image.jpg

NĂ€r jag testade den feta Rangemanen tĂ€nkte jag att ”NĂ€ du din lille gubbe, den Ă€r för stor!” men nu ser jag att den endast Ă€r marginellt större Ă€n Kingen. DĂ€r föll jag helt enkelt pĂ„ eget grepp :D
Haha!
Det handlar ju om millimetrar hÀr och var mellan GX-56BB, GPR-B1000 och GWG-1000 mfl och man (jag) vÀnjer sig (mig) snabbt.

Video pÄ nya GA-2100. Lite störande med en dagkomplikation som börjar pÄ söndag, och minutvisarens balans blockerar timvisaren nÀr de pekar i motsatt riktning, men designen Àr cool. G-Shock Royal Oak! :D

Snygg modell men jobbig musik :) Motvikten pÄ minutvisaren pÄminner lite om visarna pÄ en Tonfisk. Ingenting man stör sig pÄ i verkligheten.
4837EEAC-58F7-4524-834E-78C97A0B7384.jpeg

Haha!
Det handlar ju om millimetrar hÀr och var mellan GX-56BB, GPR-B1000 och GWG-1000 mfl och man (jag) vÀnjer sig (mig) snabbt.
Jo, jag bĂ€r ju en GWG-1000 utan problem sĂ„ jag vet inte riktigt vad jag tĂ€nkte pĂ„ :bored: @spammerstakeahike var ju först tveksam till storleken pĂ„ Mudmastern men sedan den hamnade pĂ„ handleden har jag inte hört ett pip om att den Ă€r för stor, snarare att den Ă€r ĂŒbermaskulin:)

Jag Àr sjukt sugen pÄ en Mudmaster GWG-1000 men skulle det funka pÄ nÄgon med 16,5cm handled eller Àr det kört? :confused:

Edit: Inte bara utseendemÀssigt utan framförallt komforten.

Jag Àr sjukt sugen pÄ en Mudmaster GWG-1000 men skulle det funka pÄ nÄgon med 16,5cm handled eller Àr det kört? :confused:

Det Àr inte kört!
Jag har 16.5 och nÀr jag tittade pÄ min handled i affÀren sÄ sÄg klockan gigantisk ut... MEN nÀr jag tittar i spegeln sÄ ser det bra ut, maffig, muskulin, macho... och den sitter perfekt pÄ handleden!

Jag skulle nog kört pÄ den nya mudmastern. Jag har större handleder Àn sÄ och tycker det bara ser komiskt ut. BÀrs obekvÀmt. Har sÄlt den bÀgge gÄngerna.

Det Àr inte kört!
Jag har 16.5 och nÀr jag tittade pÄ min handled i affÀren sÄ sÄg den gigantisk ut... MEN nÀr man tittar i spegeln sÄ ser det bra ut, maffig, muskulin, macho... och den sitter perfekt pÄ handleden!
Haha, Àr den maskulin och macho sÄ vet jag inte om det Àr nÄgot för mig! :rolleyes: :D Hade gÀrna provat en innan jag slÄr till men ingen affÀr i Halmstad har dem inne vad jag kan se. :sorry:

Jag skulle nog kört pÄ den nya mudmastern. Jag har större handleder Àn sÄ och tycker det bara ser komiskt ut. BÀrs obekvÀmt. Har sÄlt den bÀgge gÄngerna.
Jag vet inte om jag gillar utseendet pÄ den nya bara. Hur mycket mindre Àr den? Antar att den nya vÀger mycket mindre med tanke pÄ materialen (vilket Àr en bra sak i mina ögon)?

Jag vet inte om jag gillar utseendet pÄ den nya bara. Hur mycket mindre Àr den? Antar att den nya vÀger mycket mindre med tanke pÄ materialen (vilket Àr en bra sak i mina ögon)?

Tycker den Ă€r finare, inte lika rĂ„ men kolfiberbezeln Ă€r vĂ€ldigt trevlig! Jag var med i passaround pĂ„ GWG-1000 för tvĂ„ Ă„r sedan och Ă€ven fast den sitter ”ok” Ă€r den vĂ€ldigt stor. Framförallt tjock och designen hjĂ€lper inte minimera det direkt...

Jag var Àven rejÀlt mellan tvÄ hÄl och tror vi lirar nÀra samma handledsmÄtt. Den blev dÄ om nÄgot Ànnu mer svÄrburen dÄ den satt för löst eller alldeles för tajt.

Tror mer pÄ nya alternativt nÄgon annan master of G. Exempelvis gulfman Àr ju fina med och lite mer lÀttburna. Jag gillar min Àven fast nyare Àr vassare :)
3E561D3E-05B3-4CEB-842A-B3214CB20340.jpeg

Testar g-9300? Annars som fujoor skrev Àr de trevliga med och vÀldigt lÀttburen. OcksÄ billigare

Jag ligger pÄ 16.5-17.0 i omkrets och GWG-1000 sitter mycket bekvÀmt pÄ mig och min hustru (opartisk betraktare) tycker att den Àr riktigt fin. Jag vet att andra med samma omkrets ogillar passformen men det har lite med bredden pÄ handleden att göra, jag har ca 6 cm tvÀrs över och det gör skillnad. Vi hade exakt samma diskussion den 18 dec 2018 nÀr @spammerstakeahike skulle köpa sin Mudmaster. Bild frÄn det snacket...

Edit: LĂ€nk till det snacket
6B3DAC27-E365-45E1-A471-057260151187.jpeg

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp