• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag har en klassisk svart DW-5600E-1VER som har slitet band och case. TÀnkte köpa nÄt lite fÀrggladare - nÄn med tips pÄ snygg kombo?

Och tips pÄ webbshop med bra priser och problemfri leverans?

Skulle nog sÀga att du inte kommer hitta en till ett bra pris.

Hade jag varit du hade jag letat efter en dw-5600C eller 5200C. Runt tusenlappen Àr ett bra pris.

Är du bara ute efter utseendet och inte bestĂ€mt mĂ„ste ha just 5000c , finns ju Ă€ven dw-5000-1jf (som jag har haft tidigere, tror @roloj har den nu) och dw-5030c. Tror @Tampa_blord har en. Vet inte om han tĂ€nkt behĂ„lla den eller sĂ€lja.

Bifogar bild pÄ min gamla.
DSC_0020.jpg
@azcii

Jag har en DW5030, den har jag dock byggt ihop sjÀlv med delar frÄn Pacparts. JÀkligt snygg model, har lekt en hel del med olika bezel/moduler.
11021D0B-BE11-4F03-BB6A-883CDD310122.jpeg

5FD68446-B57C-4E9B-8F70-89A72350B566.jpeg

311FFD96-40DB-433C-B3AC-560C368F1C10.jpeg

Har Àven en DW-5600C som jag renoverat med nytt glas (svindyrt...) och ny plast och packningar

554D5AE1-7EB0-4345-8C5B-ED74550ED357.jpeg

IMG_20190809_164206.jpg

Har Àntligen blivit med G-shock! KÀnns ruggigt bekvÀm och smidig, faktiskt den enda klocka jag haft pÄ den senaste veckan. Lite smÄmysigt att knata ivÀg till köksfönstret pÄ morgonen och sÀtta pÄ sig sin nysynkade klocka. Hur i hela h-vete jag trott mig levt ett fullödigt liv utan Multiband 6 övergÄr mitt förstÄnd. Skulle gÀrna haft en Rangeman ocksÄ, men det skulle nog inte den hÀr hÀxpipan till handled klara av.

IMG_20190809_164206.jpg

Har Àntligen blivit med G-shock! KÀnns ruggigt bekvÀm och smidig, faktiskt den enda klocka jag haft pÄ den senaste veckan. Lite smÄmysigt att knata ivÀg till köksfönstret pÄ morgonen och sÀtta pÄ sig sin nysynkade klocka. Hur i hela h-vete jag trott mig levt ett fullödigt liv utan Multiband 6 övergÄr mitt förstÄnd. Skulle gÀrna haft en Rangeman ocksÄ, men det skulle nog inte den hÀr hÀxpipan till handled klara av.

G-shock funkar oftast förvÄnansvÀrt bra trots smal handled, sjÀlv ca 16.5-17cm i handledsmÄtt och Rangeman satt helt ok .)

IMG_20190809_164206.jpg

NÀr första Àr köpt gÄr det bara utför - finns hur mycket kul som helst att testa. Med rabattkod fÄr man just nu en Rangeman för ca 2.100 pÄ Cyberphoto. PrisvÀrt.

Mudmastern har suttit pÄ nÀstan oavbrutet i dryga 2 veckor. Riktigt nöjd med den!
Idag kunde jag dock hÀmta ut Mudman, sÄ nu fÄr det bli den ett tag! FörstÄr inte riktigt hur jag klarat mej utan sÄ lÀnge, den Àr ju kanon! Har en G-9000, och jag trodde i min enfald att denna var lika liten, men perfekt storlek ju!
IMG_20190809_200650.jpg

Jag försökte verkligen, men mina sugrörsarmar fixade inte storleken. Skulle dock inte förvÄna mig om jag snart har en igen :)

Samma hÀr, eller jag försökte inte ens. Packade upp, tog pÄ mig och sen sÄlde :DSka dock erkÀnna att jag skulle kunna tÀnka mig en till gx-56 men isf nog mer som samlarobjekt. Tycker min gulfmaster Àr bred och hyfsat tjock men trots det ÀndÄ liten mot kungen :bag: En gx-56 i mindre version vore dock trevligt för estetiken Àr underbar i övrigt!

Samma hÀr, eller jag försökte inte ens. Packade upp, tog pÄ mig och sen sÄlde :DSka dock erkÀnna att jag skulle kunna tÀnka mig en till gx-56 men isf nog mer som samlarobjekt. Tycker min gulfmaster Àr bred och hyfsat tjock men trots det ÀndÄ liten mot kungen :bag: En gx-56 i mindre version vore dock trevligt för estetiken Àr underbar i övrigt!
Det Àr lustigt för Kingen Àr egentligen bara marginellt större Àn Mudman och lika tjock men den fyrkantiga formen gör att den upplevs mycket biffigare. PÄ min handled Àr den en av de mest bekvÀma att bÀra om den inte ska under en skjortÀrm sÄklart.

Ska du ha en sÄ passa pÄ nu nÀr dem Àr billiga ;)

Tillbaka
Topp