Man vÀnjer sig...Grym G-shock! Dock jÀttestor, vilket tyvÀrr inte riktigt funkade för mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Man vÀnjer sig...Grym G-shock! Dock jÀttestor, vilket tyvÀrr inte riktigt funkade för mig.
Jag försökte verkligen, men mina sugrörsarmar fixade inte storleken. Skulle dock inte förvÄna mig om jag snart har en igenMan vÀnjer sig...
Min första tanke var hur skön och "lagom" denna klocka var nÀr jag bytte frÄn GPR-B1000. Sitter mycket bÀttre.Polaren har en vanlig svart, har testat den och jag tror det aka funka fint pÄ mig Àven i lÀngden![]()
HÀr finns massor https://www.tiktox.com/Jag har en klassisk svart DW-5600E-1VER som har slitet band och case. TÀnkte köpa nÄt lite fÀrggladare - nÄn med tips pÄ snygg kombo?
Och tips pÄ webbshop med bra priser och problemfri leverans?
@azciiSkulle nog sÀga att du inte kommer hitta en till ett bra pris.
Hade jag varit du hade jag letat efter en dw-5600C eller 5200C. Runt tusenlappen Àr ett bra pris.
Ăr du bara ute efter utseendet och inte bestĂ€mt mĂ„ste ha just 5000c , finns ju Ă€ven dw-5000-1jf (som jag har haft tidigere, tror @roloj har den nu) och dw-5030c. Tror @Tampa_blord har en. Vet inte om han tĂ€nkt behĂ„lla den eller sĂ€lja.
Bifogar bild pÄ min gamla.
![]()
Svart bestÀlld!Jag Àr jÀttenöjd. Vande mig snabbt med storleken. NÀsta helg ska det testas ordentligt nÀr jag ska vandra i Grövelsjön.
Det Àr bara att slÄ till!
SÄ du menar att den Àr diskret i skuggan...?Inte direkt diskret i solljuset...
![]()
Skulle lÀtt kunna fulköras till smoking/liten högtidsdrÀkt om man bara hÄller sig i skuggan...SÄ du menar att den Àr diskret i skuggan...?![]()
![]()
Har Àntligen blivit med G-shock! KÀnns ruggigt bekvÀm och smidig, faktiskt den enda klocka jag haft pÄ den senaste veckan. Lite smÄmysigt att knata ivÀg till köksfönstret pÄ morgonen och sÀtta pÄ sig sin nysynkade klocka. Hur i hela h-vete jag trott mig levt ett fullödigt liv utan Multiband 6 övergÄr mitt förstÄnd. Skulle gÀrna haft en Rangeman ocksÄ, men det skulle nog inte den hÀr hÀxpipan till handled klara av.
Skitsnygg renovering av Speedshocken. Det mÄste jag göra sjÀlv nÄgon dag!@azcii
Jag har en DW5030, den har jag dock byggt ihop sjÀlv med delar frÄn Pacparts. JÀkligt snygg model, har lekt en hel del med olika bezel/moduler.
![]()
![]()
![]()
Har Àven en DW-5600C som jag renoverat med nytt glas (svindyrt...) och ny plast och packningar
![]()
Likadan bestÀlldKul! Ser fram emot bilder!
![]()
NÀr första Àr köpt gÄr det bara utför - finns hur mycket kul som helst att testa. Med rabattkod fÄr man just nu en Rangeman för ca 2.100 pÄ Cyberphoto. PrisvÀrt.![]()
Har Àntligen blivit med G-shock! KÀnns ruggigt bekvÀm och smidig, faktiskt den enda klocka jag haft pÄ den senaste veckan. Lite smÄmysigt att knata ivÀg till köksfönstret pÄ morgonen och sÀtta pÄ sig sin nysynkade klocka. Hur i hela h-vete jag trott mig levt ett fullödigt liv utan Multiband 6 övergÄr mitt förstÄnd. Skulle gÀrna haft en Rangeman ocksÄ, men det skulle nog inte den hÀr hÀxpipan till handled klara av.
Minns det ocksÄ som rÀtt meckigt. Hade denna legobit - ser ut att kunna vara samma modul.IgÄr fick jag hjÀlpa en kompis med att stÀlla in visarna pÄ denna modell, intressant metod. Inatt stannade klockan sÄ idag passade jag pÄ att byta batteri ocksÄ. Nu funkar den fint igen
![]()
Ja, jag fick studera manualen för att fatta. SÀkert samma modul. Lite overkill med 1/1000 pÄ kronografenMinns det ocksÄ som rÀtt meckigt. Hade denna legobit - ser ut att kunna vara samma modul.
![]()
Ăverraskande bra vĂ€der sĂ„ jag passade pĂ„ att fota lite
![]()
![]()
HÀrligt! Börjar bli ett par st nu. Och i dom olika fÀrgerna. Kul!Likadan bestÀlld
Jag försökte verkligen, men mina sugrörsarmar fixade inte storleken. Skulle dock inte förvÄna mig om jag snart har en igen![]()
Det Àr lustigt för Kingen Àr egentligen bara marginellt större Àn Mudman och lika tjock men den fyrkantiga formen gör att den upplevs mycket biffigare. PÄ min handled Àr den en av de mest bekvÀma att bÀra om den inte ska under en skjortÀrm sÄklart.Samma hÀr, eller jag försökte inte ens. Packade upp, tog pÄ mig och sen sÄldeSka dock erkÀnna att jag skulle kunna tÀnka mig en till gx-56 men isf nog mer som samlarobjekt. Tycker min gulfmaster Àr bred och hyfsat tjock men trots det ÀndÄ liten mot kungen
En gx-56 i mindre version vore dock trevligt för estetiken Àr underbar i övrigt!
Ska du ha en sÄ passa pÄ nu nÀr dem Àr billigaSamma hÀr, eller jag försökte inte ens. Packade upp, tog pÄ mig och sen sÄldeSka dock erkÀnna att jag skulle kunna tÀnka mig en till gx-56 men isf nog mer som samlarobjekt. Tycker min gulfmaster Àr bred och hyfsat tjock men trots det ÀndÄ liten mot kungen
En gx-56 i mindre version vore dock trevligt för estetiken Àr underbar i övrigt!