• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Dingdingding!
SvÄrt att inte köpa den, sÄ jÀkla cool!
BÀsta G-shocken för mig. Gillar Squares bÀst och vill testa stÄlisen. Tror det kan bli en keeper sÄ att sÀga :)
Grattis! Tror du blir nöjd. StĂ„lvarianterna Ă€r riktigt bra! Haft vanliga och nu svarta med positiv display. Den vanliga Ă€r cool och mer av ett statement. Den mĂ€rks, och uppmĂ€rksammas. Men – den Ă€r inte sĂ„ reptĂ„lig. ;) DĂ€r Ă€r den svarta riktigt bra. Om man som jag vill ha nya klockor, anvĂ€nda dem flitigt, men inte fĂ„ repor. :)

Men vafan! Vad sjukt. Men den hÀr funktionen att sÀtta ut GPS punkt lÀmnar en del att önska. Funkar sÄdÀr om jag ska vara Àrlig...
Hoppas det löser sig fort!
Borde lösa sig pÄ garantin sÄ jag Àr inte sÄ orolig. Hur bra funkar din kompass förresten? Jag upplevde att den fungerade okej de flesta tvÄ dagarna men sen började den visa helt random. Snurrar man pÄ klockan sÄ visar den olika varje gÄng och det kan slÄ allt mellan 5-180 grader fel. :confused:

Grattis! Tror du blir nöjd. StĂ„lvarianterna Ă€r riktigt bra! Haft vanliga och nu svarta med positiv display. Den vanliga Ă€r cool och mer av ett statement. Den mĂ€rks, och uppmĂ€rksammas. Men – den Ă€r inte sĂ„ reptĂ„lig. ;) DĂ€r Ă€r den svarta riktigt bra. Om man som jag vill ha nya klockor, anvĂ€nda dem flitigt, men inte fĂ„ repor. :)
Tack, ja jag tror ocksÄ det. Den guldiga och silvriga blir lite too much för mig. Och den svarta ser tuffare ut. Bra lumpenklocka ocksÄ ;)

Borde lösa sig pÄ garantin sÄ jag Àr inte sÄ orolig. Hur bra funkar din kompass förresten? Jag upplevde att den fungerade okej de flesta tvÄ dagarna men sen började den visa helt random. Snurrar man pÄ klockan sÄ visar den olika varje gÄng och det kan slÄ allt mellan 5-180 grader fel. :confused:
Ja det lÀr det göra. Den Àr ju flÄngny!
Testade kompassen i en butik dÀr det fanns vanliga kompasser. DÄ verka den visa lite fel. Men har inte kalibrerat Àn sÄ kanske blir bÀttre dÄ.
Men man gick pÄ att myrstackar ligger söderut sÄ stÀmde den rÀtt bra. Testa pÄ flera st. :D

Hade aldrig trott denna skulle bli favoriten av de tre jag Àger men satan sÄ hÀrlig 9052 Àr :)
58763A10-D113-477C-BF83-ECA72530A92A.jpeg

Senast Àndrad:
Testade kompassen i en butik dÀr det fanns vanliga kompasser. DÄ verka den visa lite fel. Men har inte kalibrerat Àn sÄ kanske blir bÀttre dÄ.
Men man gick pÄ att myrstackar ligger söderut sÄ stÀmde den rÀtt bra. Testa pÄ flera st. :D
KÀnns som att det Àr mer Àn ett fel pÄ min klocka, min kompass har varit helt lattjo. FÄr hoppas att det Àr ett mÄndagsex sÄ att det inte Àr fler som Àr drabbade. Ska skicka in den nÀr jag kommer hem.

Är det förresten nĂ„gon som vet om det finns nĂ„gon AD för Casio i Halmstad?

KÀnns som att det Àr mer Àn ett fel pÄ min klocka, min kompass har varit helt lattjo. FÄr hoppas att det Àr ett mÄndagsex sÄ att det inte Àr fler som Àr drabbade. Ska skicka in den nÀr jag kommer hem.

Är det förresten nĂ„gon som vet om det finns nĂ„gon AD för Casio i Halmstad?
Haha ja jĂ€vlar vilket oflyt du verkar ha haft. Hojtar till om min börjar strula. Än sĂ„ lĂ€nge inga problem...

Den har lite metallic effekt ocksÄ. SvÄrt att fÄ fram pÄ tfnkamerabilder.
Vet inte om det nĂ€mnts förut eller om du sagt det eller om jag frĂ„gat (den kĂ€nns lite bekant), men – vad Ă€r det för ref? Finns den att köpa? Inte för att jag behöver fler klockor nu, men .... du vet. ;)

Min Rangeman var lite kass i början sÄ jag kalibrerade den. Men nu har den börjar avvika igen jÀmfört med Mudmaster, mudman samt telefonens kompass.

Morgonfoto pÄ mina tre nÀr ljuset var bra :pompus:
VÀrsta repan syns pÄ muddien nedan vid kl 8, finns dock nÄgra mini ocksÄ dessvÀrre...
6280F19B-58C9-4018-A307-64ACAC6B305F.jpeg
939D15B4-D6FB-481B-8A1C-C47055ECE258.jpeg
5580DF42-47F4-49C8-86EF-04CFE50C18E4.jpeg

NÄgon som vet nÄgot sÄnÀr vad ett glas till g-9300 kostar löst/butik? Skulle kunna ha ett liggandes hemma ifall att :)

NÄvÀl fÄr komma över det, ville igÄr bara sÀlja den men inser det bara vore dumt/larvigt...

Senast Àndrad:
VÀrsta repan syns pÄ muddien nedan vid kl 8, finns dock nÄgra mini ocksÄ dessvÀrre...

NÄgon som vet nÄgot sÄnÀr vad ett glas till g-9300 kostar löst/butik? Skulle kunna ha ett liggandes hemma ifall att :)

NÄvÀl fÄr komma över det, ville igÄr bara sÀlja den men inser det bara vore dumt/larvigt...
Jag fattar "sorgen". Repade skÀrmen pÄ min b5600bl i sömnen. Fattar inte hur det gick till. Vad ska man göra? Det Àr bara att bita ihop och fortsÀtta anvÀnda.

Jag fattar "sorgen". Repade skÀrmen pÄ min b5600bl i sömnen. Fattar inte hur det gick till. Vad ska man göra? Det Àr bara att bita ihop och fortsÀtta anvÀnda.
Har full förstÄelse för att man stör sig. KrÀver nog en hel del otur för att lyckas repa skÀrmen. NÀr jag köpte min GW-5000 för ett par Är sedan (den dyraste G-SHOCK:en jag köpt dittills) passade jag pÄ att Àven köpa skÀrmskydd pÄ bukten. Kan kÀnnas smÄlöjligt men samtidigt sjunker min glasreps-oro.
Finns sÀkert skÀrmskydd till andra modeller ocksÄ.

Jepp! Inget grÄta över, lite det jag fick inse. SÀlja med rejÀl förlust och dÄ sakna en, köpa en ny och sÀkert dÄ repa den igen. Den Àr pÄ idag och tillgÀnglig för mer repor :)

Jepp! Inget grÄta över, lite det jag fick inse. SÀlja med rejÀl förlust och dÄ sakna en, köpa en ny och sÀkert dÄ repa den igen. Den Àr pÄ idag och tillgÀnglig för mer repor :)
VÀnta tills du har fÄtt ett par repor till och slipa och polera sedan glaset. Det kommer att synas i vÀldigt flack vinkel mot ljuskÀlla som apelsinskalshÄlighet men aldrig vid normalt anvÀndande ( i alla fall mitt resultat).

Haha kul detta ju. G-SHOCK Àgare som vÄndas över repor pÄ klockan :D
Men safir Àr ju inte lika stöttÄlig som plast? Jag hade gÀrna betalat mindre om Mudmastern hade plast istÀllet för safirglas.
Mineralglas pÄ klockor har ungefÀr samma sammansÀttning som vanligt fönsterglas, det finns ingen plast i de glasen. Plexiglas hade annars varit enklast att polera.

Tillbaka
Topp