• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ja den Àr fin. Blir kanske till att skaffa en sÄdan nÀr jag vÀl köpt en vanlig stÄlis. Tack för inspiration
SÄhÀr ser den andra ut med bÄde bezel och lÀnk i DLC.
DSC05422.jpg

Köpte bezel och strap till min andra stÄlis, b5000g1 frÄn tiktox. RÄkade fÄ med en extra DLC bezel och satte den pÄ den vanliga stÄlisen! SÄ nu har jag tvÄ som ser typ identiska ut fast en har strap och en har lÀnk. Ja det Àr frÄn porter varianten. Jag tycker den ser grym ut. Klart snyggare Àn vanliga svarta bezeln.

DSC05146.jpg
DSC05112.jpg
Jag Àr förvÄnad över att det gÄr att köpa porter-reservdelar, men glad naturligtvis eftersom jag kunde fÄ ihop min egna favoritstÄlis.
Men det förtar en hel del av kÀnslan med limited editions om vem som helst kan köpa en komplett uppsÀttning med reservdelar.

Jag Àr förvÄnad över att det gÄr att köpa porter-reservdelar, men glad naturligtvis eftersom jag kunde fÄ ihop min egna favoritstÄlis.
Men det förtar en hel del av kÀnslan med limited editions om vem som helst kan köpa en komplett uppsÀttning med reservdelar.
Fast helt lÀtt var det inte. Jag bevakade tiktox i en mÄnad och refreshade varje dag tills dom fanns i stock :)

Men visst Àr den gött. Den som letar kan hitta. Tror dock inte dom finns obegrÀnsat eller hur lÀnge som helst.

Senast Àndrad:
Tuolpagorni idag. LÀtt kam med mÄnga pitonger, lite onödig att sÀkra men bra trÀning för svÄrare turer.

AnvÀnder höjdmÀtaren nÀstan hela tiden nÀr jag Àr ute. MÀrkligt att de lagt ABC-knappen pÄ höger sida, lÀtt att trycka in den nÀr man böjer handleden. Fast oftast har jag den pÄ ryggsÀckens axelrem och dÄ slipper man ju det problemet!

IMG_20190901_131248.jpg
received_366572750949247.jpeg
IMG_20190901_120853.jpg

received_501485330653646.jpeg

Senast Àndrad:
RÀtt pris pÄ en vara Àr alltid vad den blir sÄld för (exakt den summa nÄgon Àr beredd att betala), ingenting annat.
Finns en till till salu för 7777kr, köp den om det kÀnns bÀttre ;)
Han har gÄtt frÄn 10k till nuvarande utan att fÄ den sÄld.
Jag testade bÄde med 7 och 6k utan resultat.
Trist att den inte var vÀrd mer men marknaden styr...
Marknaden i kombination med tÄlamodet/is i magen/timing. 5k kÀnns som ett kap för den.

Men var finns modulen att köpa?

NÄgon hÀr som har en svart bezel till DW-6900 nÄnstans i byrÄlÄdan?
Nyskick eller inte spelar ingen roll.. köper den gÀrna, sÄ skicka ett PM!
Danke schoen!

AngÄende min GPR-B1000 dÀr gÀngorna till de stora skruvarna pÄ bezeln var sÄdÀr efter att ha lossats och skruvats fast en gÄng.
LÀmnade in den till Watchtech som svarade sÄhÀr:

Kollat pÄ klockan din nu och sÄg att den ena gÀngan Àr helt slut, de övriga var slitna. Det finns tyvÀrr inget annat alternativ Àn att byta ut hela boetten. Kostnaden skulle bli 3661 kr.

Vet inte om jag ska skratta eller grÄta men jag kommer tÀnka efter en gÄng extra innan jag rör en skruv pÄ en G-Shock framöver :mad:

AngÄende min GPR-B1000 dÀr gÀngorna till de stora skruvarna pÄ bezeln var sÄdÀr efter att ha lossats och skruvats fast en gÄng.
LÀmnade in den till Watchtech som svarade sÄhÀr:

Vet inte om jag ska skratta eller grÄta men jag kommer tÀnka efter en gÄng extra innan jag rör en skruv pÄ en G-Shock framöver :mad:

Surt. Ja klena gÀngor Àr nog G-shocks akilleshÀl. Eller casio överhuvudtaget? Min gamla F91 har en frisk gÀnga kvar efter ett batteribyte.

Är det nĂ„gon som har koll pĂ„ om Casio har tillverkat en square med "one time alarm"
AnvÀnder larm lite vÀl ofta och det Àr lite störande att man mÄste stÀnga av dom varje gÄng manuellt.

GB-5600B har denna funktion men Àr inte sÄ sugen pÄ den dÄ den har Bluetooth.

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp