• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Mineralglas pÄ klockor har ungefÀr samma sammansÀttning som vanligt fönsterglas, det finns ingen plast i de glasen. Plexiglas hade annars varit enklast att polera.
Plexi Àr vÀl enklast att polera? Lite Polywatch och en bomullsrondell?

Jag hoppas det Àr enkelt att polera mineralglas, för jag har ett som jag dragit mit för att polera för jag inte kÀnner mig sÀker pÄ proceduren.

Fick i veckan en ny DW-5600e efter ett garantiĂ€rende frĂ„n Uret.se. Ni som Ă€r aktiva i trĂ„den har ju kunnat följa resan.. Skönt att jag fick en ny, men nu har GW-M5610 som jag köpte som substitut medan 5600 var borta vuxit sĂ„ pass mycket att den Ă€r favoriten! Har haft den oavbrutet i tvĂ„ veckor nu. Älskar Tough Solar, Multi band 6 och WT!
94F58178-BB19-45CB-B3E4-BC00B7FAB187.jpeg

5610 > 5600 det Àr sen gammalt :):) inte minst för autobacklight:cool:

Fick i veckan en ny DW-5600e efter ett garantiĂ€rende frĂ„n Uret.se. Ni som Ă€r aktiva i trĂ„den har ju kunnat följa resan.. Skönt att jag fick en ny, men nu har GW-M5610 som jag köpte som substitut medan 5600 var borta vuxit sĂ„ pass mycket att den Ă€r favoriten! Har haft den oavbrutet i tvĂ„ veckor nu. Älskar Tough Solar, Multi band 6 och WT!
94F58178-BB19-45CB-B3E4-BC00B7FAB187.jpeg

• Like
Reactions: Ncs
Morgonfoto pÄ mina tre nÀr ljuset var bra :pompus:
VÀrsta repan syns pÄ muddien nedan vid kl 8, finns dock nÄgra mini ocksÄ dessvÀrre...
6280F19B-58C9-4018-A307-64ACAC6B305F.jpeg
939D15B4-D6FB-481B-8A1C-C47055ECE258.jpeg
5580DF42-47F4-49C8-86EF-04CFE50C18E4.jpeg

NÄgon som vet nÄgot sÄnÀr vad ett glas till g-9300 kostar löst/butik? Skulle kunna ha ett liggandes hemma ifall att :)

NÄvÀl fÄr komma över det, ville igÄr bara sÀlja den men inser det bara vore dumt/larvigt...

Som tur Àr sÄ Àr det inga siffror dÀr under repan och vurulvsvarnaren visar ocksÄ obehindrat nÀr det Àr dags att stanna inomhus...

TyvĂ€rr lite felkalibrerad, men bilden Ă€r frĂ„n Kebnekaise Sydtopp. Har bara klĂ€ttrat via Nygrens led tidigare sĂ„ det var kul att prova turistvĂ€gen (Östra Leden) upp. Vi började gĂ„ traversen mot Nordtoppen men den var ovanligt smal och isig i Ă„r sĂ„ vi vĂ€nde. Ävne toppen var extremt hĂ„rd och inte möjlig att göra utan stegjĂ€rn.

Imorgon gÄr vi antingen Sydtoppen igen (men snabbare) eller Toulpagornis Norra kraterkam.

IMG_20190830_125046.jpg
IMG_20190831_115324.jpg
IMG_20190831_112416.jpg
IMG_20190831_072628.jpg

Plexi Àr vÀl enklast att polera? Lite Polywatch och en bomullsrondell?

Jag hoppas det Àr enkelt att polera mineralglas, för jag har ett som jag dragit mit för att polera för jag inte kÀnner mig sÀker pÄ proceduren.
Jag testade mig fram med material frÄn biltema hÀr i trÄden. Jag köpte ocksÄ ceriumoxid frÄn Ebay att avsluta med. Börja med 400-800 vÄtslippapper och gÄ mot finare och finare slippapper. Om du har japanska vattenstenar kan du sÀkert polera med dem ocksÄ. Kör med ceriumoxid pÄ slutet, det Àr inte sÄ konstigt egentligen.

Du dumpar marknaden med dina priser!
RÀtt pris pÄ en vara Àr alltid vad den blir sÄld för (exakt den summa nÄgon Àr beredd att betala), ingenting annat.
Finns en till till salu för 7777kr, köp den om det kÀnns bÀttre ;)
Han har gÄtt frÄn 10k till nuvarande utan att fÄ den sÄld.
Jag testade bÄde med 7 och 6k utan resultat.
Trist att den inte var vÀrd mer men marknaden styr...

Porter-variant? Var köpte du den?

EDIT: menar bezel
Köpte bezel och strap till min andra stÄlis, b5000g1 frÄn tiktox. RÄkade fÄ med en extra DLC bezel och satte den pÄ den vanliga stÄlisen! SÄ nu har jag tvÄ som ser typ identiska ut fast en har strap och en har lÀnk. Ja det Àr frÄn porter varianten. Jag tycker den ser grym ut. Klart snyggare Àn vanliga svarta bezeln.

DSC05146.jpg
DSC05112.jpg

Köpte bezel och strap till min andra stÄlis, b5000g1 frÄn tiktox. RÄkade fÄ med en extra DLC bezel och satte den pÄ den vanliga stÄlisen! SÄ nu har jag tvÄ som ser typ identiska ut fast en har strap och en har lÀnk. Ja det Àr frÄn porter varianten. Jag tycker den ser grym ut. Klart snyggare Àn vanliga svarta bezeln.

DSC05146.jpg
DSC05112.jpg
Ja den Àr fin. Blir kanske till att skaffa en sÄdan nÀr jag vÀl köpt en vanlig stÄlis. Tack för inspiration

Tillbaka
Topp