• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Den vanliga stÄlisen Àr en av mina favoriter nÀr kostymen Äker pÄ,
410A5CFC-B9A6-41CB-A10E-A2E74C0B7C5B.jpeg

Tycker den funkar kanon.
Riktigt cool till kostym, kanske t o m coolare Àn valfri Rolex eller dylikt. Om jag skaffar silvervarianten sÄ fÄr jag nog damma av kostymen lite oftare!

HjÀÀÀlp! Min nya Mudmaster har packat ihop helt. Sensorerna visar bara enheterna och inga vÀrden och den analoga delen har stannat. :sorry: Jag skulle sÀtta en GPS-punkt och dÄ lÄste hela klockan sig. What to do? GÄr det att fabriksÄterstÀlla klockan utan att plocka ur batteriet?

Edit: Inte ens lampan funkar lÀngre...
PSX_20190829_233558.jpg

PSX_20190829_233546.jpg
LÀste idag i en g-shock grupp pÄ Facebook om ytterligare tvÄ klockor av denna modell som betett sig likadant.

KÀnns det blir dyrare hela tiden, alltsÄ orimligt dyrare för varje modell. Först Full Metal, jaha 6.000 för en square. Gudars skymning!

Sen kom de dÀr inverterade svarta och guld. Typ 7-8.000. Ja, men den förra gick ju lös pÄ 6 papp, sÄ det Àr vÀl kanske rimligt med IP-coating och grejer.

Sen kom nÄgra resin-varianter med svart, blÄ och silver. Jaha, de kostar lika mycket som de dyrare svarta och guldiga fast de har det uppenbart billigare resinbandet istÀllet för lÀnk? Jaha, jo, men det Àr ju fina grejer ÀndÄ.

Sen kommer ”aged ip”. Snygg sĂ„ in i h-e, men dĂ„ tar vi vĂ€l och lĂ€gger pĂ„ 50 %? 12-13 papp, det blir bra det.

Och sÄ nu: en camo-version. DÄ ska den kosta 15 papp. För en square? Ja, jag sÀger dÄ det. Skandal pÄ öppen gata!

KÀnns det blir dyrare hela tiden, alltsÄ orimligt dyrare för varje modell. Först Full Metal, jaha 6.000 för en square. Gudars skymning!

Sen kom de dÀr inverterade svarta och guld. Typ 7-8.000. Ja, men den förra gick ju lös pÄ 6 papp, sÄ det Àr vÀl kanske rimligt med IP-coating och grejer.

Sen kom nÄgra resin-varianter med svart, blÄ och silver. Jaha, de kostar lika mycket som de dyrare svarta och guldiga fast de har det uppenbart billigare resinbandet istÀllet för lÀnk? Jaha, jo, men det Àr ju fina grejer ÀndÄ.

Sen kommer ”aged ip”. Snygg sĂ„ in i h-e, men dĂ„ tar vi vĂ€l och lĂ€gger pĂ„ 50 %? 12-13 papp, det blir bra det.

Och sÄ nu: en camo-version. DÄ ska den kosta 15 papp. För en square? Ja, jag sÀger dÄ det. Skandal pÄ öppen gata!
Jag hÄller med! Som tur Àr gÄr ju ÀndÄ resin varianterna med den nya modulen ÀndÄ loss pÄ 1500 i snitt.

MedhÄll pÄ den.
:facepalm:

En frÄga till alla g-shock-aficionados - i valet mellan multiband 6 och bluetooth vilket vÀljer ni?

Jag ska erkÀnna att jag hoppade pÄ bt hypen men anvÀnder den mycket sÀllan. Det var lite spÀnnande i början att synka med telefonen men det avtog rÀtt snabbt. Jag anvÀnder inte multiband speciellt ofta heller men fick jag vÀlja idag hade jag nog valt multiband.

Tillbaka
Topp