• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

0DAA01E3-59D4-4EDE-8C5D-2EC49B93D0FD.jpeg

Multiband 6 alla dagar i veckan!
BT Àr onödig hype... förstÄr inte vitsen med den OM det inte handlar om en avancerad ABC-klocka...
HĂ„ller med
Multiband 6 gör klockan sjÀlvstÀndig. Med bluetooth behöver du tÀnka pÄ din mobil. NÄgot man inte ska behöva med en sÄdan hÀr klocka.
Tough Solar och Multiband 6 Àr vad jag vill ha. Sen rÄkar min stÄlis ocksÄ ha bluetooth, men jag anvÀnder inte det sÀrskilt ofta.
Snart hoppas jag att de kommer med Tough Solar och GPS som tidsinstÀllning istÀllet för MB6. USA exempelvis hÄller pÄ att lÀgga ner radion som sÀnder ut tiden, dÄ blir GPS mer aktuellt.

Multiband 6 alla dagar i veckan!
BT Àr onödig hype... förstÄr inte vitsen med den OM det inte handlar om en avancerad ABC-klocka...

Sen har BT funktionen idag inte mÄnga anvÀndningsomrÄden. De har ju flyttat typ 90% av de funktioner som redan kan nÄs via klockans interface till BT (t ex vÀrldstid, batteriindikator osv) men det som kanske kan vara guld vÀrt för mÄnga Àr gps-positionering som kan sparas och följas grafiskt pÄ telefonen. Men nog borde Casio kunna hitta vettiga funktioner som bara funkar med BT och telefon istÀllet för att flytta befintliga funktioner dit? BT suger dessutom batteri i onödan har jag mÀrkt.

Man sÄg liknande "fulflytt" pÄ Mudmastern dÄ alla vettiga funktioner flyttades frÄn tryckknapparna till den skruvade kronan som ju mÄste fÄ coola funktioner :)

Men men. Jag köper g-shock för att de frÀmst Àr coola och snygga inte för att funktionerna Àr ÄtrÄvÀrda.

HÄller med ovan talare om att BT Àr onödigt och det Àr trevligare med en klocka som klarar sig sjÀlv. Det gÄr förresten att stÀnga av BT funktionen för den som vill det, det enda man förlorar Àr en ordentlig batteriindikator pÄ fyrkanterna. Radiomasten i USA ska förresten köra pÄ tillsvidare enligt diskussioner som @S.L lÀnkade till tidigare i denna trÄd. Idag kör jag Mudman utan radiosynk, den Àr riktigt skön Àven om jag inte riktigt kan kÀnna att klockan idkar samlag med armen som @spammerstakeahike pÄstÄr ;) Och ja, idag stÀllde jag larmet...
63E787AF-579A-4C00-84FA-12D56BB255CF.jpeg

En frÄga till alla g-shock-aficionados - i valet mellan multiband 6 och bluetooth vilket vÀljer ni?
Att det finns moduler som inte har BlÄtand Àr en sak, men finns de de med BlÄtand som saknar multiband? Om sÄ Àr fallet vÀljer jag multiband först, men de jag har med BlÄtand (3459, 3461) har ju Àven multiband 6 sÄ det skulle kÀnnas konstigt att gnÀlla över att man har för mÄnga alternativ...

Att det finns moduler som inte har BlÄtand Àr en sak, men finns de de med BlÄtand som saknar multiband? Om sÄ Àr fallet vÀljer jag multiband först, men de jag har med BlÄtand (3459, 3461) har ju Àven multiband 6 sÄ det skulle kÀnnas konstigt att gnÀlla över att man har för mÄnga alternativ...
Jag vet faktiskt inte om det finns med blÄtand och utan mb6, jag trodde det men de kanske har det trots allt. KÀnns hur som helst som att en g-shock SKA ha solar och stÀlla tiden sjÀlv. Vilken teknik man sen anvÀnder för att Ästadkomma detta Àr vÀl sekundÀrt. Det Àr funktionen man vill Ät.

Casio, ge oss en Rangeman GW-9400 och en Mudmaster GWG-1000 i varsin ny förpackning sÄ Àr vi nöjda!
Hela tjusningen med G-Shock Àr att fiffla med knapparna och stÀlla in allt i klockan, inte att glo i mobilen.
LĂ„tt BT vara en del av Pro Trek och baka inte in den mer i en G-Shock! Tack!

Aja! Nice.
Den finns att köpa pÄ Milrab dock. Funderar lite pÄ att köpa den med silvriga index. Hur ser bandinfÀstningen ut? StÄlisarna Àr nÀmligen för breda för mina feminina handleder. :oops:

Åh tusan dĂ€r ser man. Är 1300 spĂ€nn listpriset tro?
Den silvriga kÀnns mer som ett sÀkert kort om du vill kunna se tiden direkt utan att börja leta efter visarna. :)
SkÀmt Äsido, den nedtonade versionen som jag har Àr inte sÄ tokig heller.

Lug till lugg Àr GA 2100 ett par mm kortare.

Den nedersta Àr 2100, den övre Àr GW 5000.

IMG_20190909_111341.jpg

Åh tusan dĂ€r ser man. Är 1300 spĂ€nn listpriset tro?
Den silvriga kÀnns mer som ett sÀkert kort om du vill kunna se tiden direkt utan att börja leta efter visarna. :)
SkÀmt Äsido, den nedtonade versionen som jag har Àr inte sÄ tokig heller.
Lug till lugg Àr GA 2100 ett par mm kortare.
Den nedersta Àr 2100, den övre Àr GW 5000.
Åh, tack för bilden! Tror jag bestĂ€ller en sĂ„dan. Med silvriga, vill ha bra lĂ€sbarhet. :D

Köp en GMN-550 aka "G-shock Mini" dÄ? :) Finns i massor av roliga fÀrger!
gmn-550-1djr_1.jpg
De dÀr Àr roliga. Skulle gÀrna ha en. JDM vad jag förstÄr, finns ingen i Europa som sÀljer? Den gröna helst; en fÀrg jag inte hittar hos nÄn som skickar till Sverige. Men har inte letat sÄ intensivt... Àn.

Tillbaka
Topp