Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Haha. Jag sprang hem efter jobbet under sex veckor för att vittja brevlÄdan nÀr jag bestÀllt tfc-delarna.HÄller med! Skall anvÀnda modulen i en annan klocka, inshallah om watchtech leverar nÄn gÄng.
Ja, precis, men den kan jag ju inte anvÀnda.Bra bredd och hög. Vilken Àr din favorit dÄ? Den med signaturen?
SvÄrt att hitta snabbare dist (utan att det blir för komplext att installera).JÀvlar ett sÄnt drag i trÄden. HÀr Àr man borta i ett dygn och det rasslar in 3 sidor med uppdateringar. Hursomhelst, hÄller sjÀlv pÄ att testa Linux distron Manjaro eftersom jag ska byta ut denna gamla datorn mot lite nyare och dÄ ska jag nog installera denna varianten. Wristshot pÄ det.
Intressant. Hur mycket tyngre blir den?Veckans pilljobb, jag tog mittlÀnkarna i stÄl frÄn den första lÀnken och satte i den senare lÀnken, jag gillart!
Vet inte, ingen nÀmnbar skillnad kan jag tycka.Intressant. Hur mycket tyngre blir den?
MÄnga LinuxanvÀndare bland G-shockers? Najs.
Kör opensuse hÀr. Rolling distros Àr trevliga men ack mycket pill!
Linux Mint Cinnamon hÀr... inga problem pÄ Äratal, snabbt och lÀttanvÀnt!
Jag vÄgar inte utmana nÄgon men jag kan dela med mig av det lilla jag har just nu.
SvÄrt att hitta snabbare dist (utan att det blir för komplext att installera).
MÄnga LinuxanvÀndare bland G-shockers? Najs.
Kör opensuse hÀr. Rolling distros Àr trevliga men ack mycket pill!
Linux och G-Shocks hör ihop som ler- och lÄnghalm! SjÀlv har jag kört Mint och Debianbaserat alltför lÀnge nu. Jag körde Arch för kanske 5 Är sedan och Àr nu redo att prova det igen, dock utan att pilla alltför mycket i xorg filer och dyliktLinux Mint Cinnamon hÀr... inga problem pÄ Äratal, snabbt och lÀttanvÀnt!
Kör faktiskt osx pÄ en gammal dator och Chrome OS pÄ en annan.Linux och G-Shocks hör ihop som ler- och lÄnghalm! SjÀlv har jag kört Mint och Debianbaserat alltför lÀnge nu. Jag körde Arch för kanske 5 Är sedan och Àr nu redo att prova det igen, dock utan att pilla alltför mycket i xorg filer och dylikt
Hur kommer det sig att du sÄlde den Äldrade svarta?Jag vÄgar inte utmana nÄgon men jag kan dela med mig av det lilla jag har just nu.
Dawn Black, Blue Moon, White Knight.
NÄgon som Àger vintage g-shocks/vanliga Casio..? Upp med bilder..
Snyggt.. Dyrt och byta packningar /glas samt med batteri?Hade ett gÀng DW5600C tidigare men denna Àr den enda som fÄtt stanna.
Sprillans nytt glas (det ni...), brasseplast och frÀscha packningar. Kommer hÄlla i 30 Är till
Packningar kostar inte mÄnga spÀnn. Gör allt sjÀlv.Snyggt.. Dyrt och byta packningar /glas samt med batteri?
Helt Àrligt sÄ hade jag svÄrt att bÀra den redan frÄn start.Hur kommer det sig att du sÄlde den Äldrade svarta?
Den Àr sÄ snygg. Jag mÄste fixa till min klocka en vacker dag!Hade ett gÀng DW5600C tidigare men denna Àr den enda som fÄtt stanna.
Sprillans nytt glas (det ni...), brasseplast och frÀscha packningar. Kommer hÄlla i 30 Är till
Snyggt..Lessnade lite pÄ min 5735 (inte min bild nedan, Àrligt stulen pÄ nÀtet)
Hade en DW5600EG9 som fick agera donator av glaset och plasten. Resultat blev sÄ hÀr (kassa mobilbilder)
Hörde att du inte gillar Casio alls...JÀklar. Det blev en double dare sÄhÀr pÄ kvÀllskvisten. Kör PF-Sense som brandvÀgg och FreeNAS som filserver. Barnen kör med OSX som de har fÄtt frÄn skolan, jag har sjÀlv i ett svagt ögonblick funderat pÄ att hoppa över men den tanken övergav jag snabbt. Resten av datorerna i hemmet kör Linux Mint men det Àr nu dags att prova nytt. FreeBSD pÄ serversidan och Linux pÄ desktopen alltsÄ. Funkar finfint. TvÄ av klockorna har jag köpt efter köpstopp pga denna trÄd. Nu tar jag det piano
Hur ofta tror du man behöver byta packningar?Packningar kostar inte mÄnga spÀnn. Gör allt sjÀlv.
Glaset var dock svindyrt. Det kostade mer Àn klocka och plasten tillsammans
Aningen nervöst nÀr man skulle montera det