• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

S.L

Vacheron
2-Faktor
B567C03E-DEAE-4527-90D9-BB3930636EE4.jpeg
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
JÀvlar ett sÄnt drag i trÄden. HÀr Àr man borta i ett dygn och det rasslar in 3 sidor med uppdateringar. Hursomhelst, hÄller sjÀlv pÄ att testa Linux distron Manjaro eftersom jag ska byta ut denna gamla datorn mot lite nyare och dÄ ska jag nog installera denna varianten. Wristshot pÄ det.
00C58E4C-1D06-4401-849D-6948AB17BE1A.jpeg
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
JÀvlar ett sÄnt drag i trÄden. HÀr Àr man borta i ett dygn och det rasslar in 3 sidor med uppdateringar. Hursomhelst, hÄller sjÀlv pÄ att testa Linux distron Manjaro eftersom jag ska byta ut denna gamla datorn mot lite nyare och dÄ ska jag nog installera denna varianten. Wristshot pÄ det.
00C58E4C-1D06-4401-849D-6948AB17BE1A.jpeg
SvÄrt att hitta snabbare dist (utan att det blir för komplext att installera).
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
SvÄrt att hitta snabbare dist (utan att det blir för komplext att installera).

MÄnga LinuxanvÀndare bland G-shockers? Najs.
Kör opensuse hÀr. Rolling distros Àr trevliga men ack mycket pill!

Linux Mint Cinnamon hÀr... inga problem pÄ Äratal, snabbt och lÀttanvÀnt!
Linux och G-Shocks hör ihop som ler- och lÄnghalm! SjÀlv har jag kört Mint och Debianbaserat alltför lÀnge nu. Jag körde Arch för kanske 5 Är sedan och Àr nu redo att prova det igen, dock utan att pilla alltför mycket i xorg filer och dylikt :)
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Linux och G-Shocks hör ihop som ler- och lÄnghalm! SjÀlv har jag kört Mint och Debianbaserat alltför lÀnge nu. Jag körde Arch för kanske 5 Är sedan och Àr nu redo att prova det igen, dock utan att pilla alltför mycket i xorg filer och dylikt :)
Kör faktiskt osx pÄ en gammal dator och Chrome OS pÄ en annan.
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Hur kommer det sig att du sÄlde den Äldrade svarta?
Helt Àrligt sÄ hade jag svÄrt att bÀra den redan frÄn start.
Jag har ett relativt aktivt liv med hundar, jobbar med bildelar osv osv.
Risken för skador Àr stor och dÄ finns det bÀttre alternativ för betydligt mindre pengar.
Utöver det sÄ har jag svÄrt för negativ display.
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
JÀklar. Det blev en double dare sÄhÀr pÄ kvÀllskvisten. Kör PF-Sense som brandvÀgg och FreeNAS som filserver. Barnen kör med OSX som de har fÄtt frÄn skolan, jag har sjÀlv i ett svagt ögonblick funderat pÄ att hoppa över men den tanken övergav jag snabbt. Resten av datorerna i hemmet kör Linux Mint men det Àr nu dags att prova nytt. FreeBSD pÄ serversidan och Linux pÄ desktopen alltsÄ. Funkar finfint. TvÄ av klockorna har jag köpt efter köpstopp pga denna trÄd. Nu tar jag det piano :)
249A52F0-F946-4533-94FC-3711F1403368.jpeg
 

Urtyp

Audemars
Kul att höra att det finns GNU/Linux anvÀndare hÀr. Det vÀrmer min sjÀl. SjÀlv har jag varit med pÄ hela resan lÄngt innan den första distron kom ut. Har kört ett tiotal Linux distros genom Ären. Slackware, RedHat, Debian o.s.v. Numera har jag stagnerat och kör en Ubuntu sedan mÄnga Är tillbaka. Ibland kan jag sakna tiden dÄ jag spenderade mesta tiden framför skÀrmen kompilerandes den senaste kÀrnan och konfigurerade diverse program sÄ dom blev nÄgorlunda anvÀndbara. :hilarious:

Bjuder pÄ dagens klocka för att hÄlla topic. En GW-M5610BB-1 med marinblÄtt bezel/band. Har blivit nÄgot av en favorit för mig pÄ senare tid.
IMG_20190914_203548.jpg
 

Code

AKA Vincent B
JÀklar. Det blev en double dare sÄhÀr pÄ kvÀllskvisten. Kör PF-Sense som brandvÀgg och FreeNAS som filserver. Barnen kör med OSX som de har fÄtt frÄn skolan, jag har sjÀlv i ett svagt ögonblick funderat pÄ att hoppa över men den tanken övergav jag snabbt. Resten av datorerna i hemmet kör Linux Mint men det Àr nu dags att prova nytt. FreeBSD pÄ serversidan och Linux pÄ desktopen alltsÄ. Funkar finfint. TvÄ av klockorna har jag köpt efter köpstopp pga denna trÄd. Nu tar jag det piano :)
249A52F0-F946-4533-94FC-3711F1403368.jpeg
Hörde att du inte gillar Casio alls... :D
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Ingen som har en helsvart bezel till gwm5610 över?
Skulle vilja testa innan jag köper en metal!
 
Topp