• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Den kör via gps, vilket Àr trevligt. Det jag menade Àr att den i mitt tycke kÀnns för högt prissatt och inte lika fristÄende som de enklare modellerna. Den börjar nÀstan likna en smartwatch. DÄ hade jag hellre köpt en AppleWatch och kompletterat med annan G-shock. Det jag uppskattar med G-shock Àr just att man inte behöver ladda, klarar sig utan att vara kopplad till telefon, grymt tÄlig.

Mudmaster finns ju med i bilden ocksÄ, men hatar verkligen ringen med "stadskoderna" pÄ.

Mudmaster finns ju med i bilden ocksÄ, men hatar verkligen ringen med "stadskoderna" pÄ.

Ringen med stadskoderna Àr rÀtt subtil ÀndÄ. Inget jag lÀgger mÀrke till i vardagligt bruk.

mudmaster.jpg

Jag tycker att det Àr en rÀtt sÄ smart funktion men vad jag inte gillar Àr multifunktionskronan, mest för att man mÄste ta av klockan för att anvÀnda den. Detta gÀller speciellt @spammerstakeahike :p
Ja hade en Gulfmaster. Var inte alls förtjust i multifunktionskronan. Med nya mudmastern slipper man ju iofs bÄda. Men designen passar ju inte alla...
SmartSelect_20190921-201051_Instagram.jpg

Min enda G-shock Àr en GW-2000 frÄn 2011 som strejkar. Den verkar inte ta laddning alls. BestÀllde nytt batteri i dagarna och ska se om det hjÀlper.
Lyckades du fixa den? Tycker gw-2000 verkar vara en underskattad och kul modell som har pilotklocka "looken" utan att vara allt för skitstor :) synd att dom inte gÄr att köpa nya lÀngre.

Lyckades du fixa den? Tycker gw-2000 verkar vara en underskattad och kul modell som har pilotklocka "looken" utan att vara allt för skitstor :) synd att dom inte gÄr att köpa nya lÀngre.
VÀntar pÄ batteriet fortfarande (CTL920). Det Àr ju lite special till en sÄn, omöjligt att uppbringa pÄ plats i sydöstra SkÄne. Ja jag gillar den skarpt, helt analog g-shock Àr ju lite udda.

VÀntar pÄ batteriet fortfarande (CTL920). Det Àr ju lite special till en sÄn, omöjligt att uppbringa pÄ plats i sydöstra SkÄne. Ja jag gillar den skarpt, helt analog g-shock Àr ju lite udda.
Precis, det Ă€r ju rĂ€tt kul med nĂ„got sĂ„ udda som en helt analog g-shock. Å andra sidan har dom ju rĂ€tt mĂ„nga analoger modeller med tough movement osv, t.ex min oceanus s-100.

En gammal G-7700.
Är inte en klocka jag anvĂ€nder jĂ€tte ofta, tycker eg den Ă€r sĂ„ dĂ€r fin....Men! Den har veckonummer visning vilket Ă€r cool och anvĂ€ndbart. DĂ€rför fĂ„r den stanna i rotationen. Finns det nĂ„gon annan G shock med veckonummer visning?
57C1FA75-5955-4345-B4A6-94C63761409B.jpeg

Veckovisning Àr nÄt jag saknar. Datum Àr ju lÀtt att lÀgga pÄ minnet men veckor...

Har letat klocka med veckovisning lÀnge nu men hittar ingenting jag gillar...
Jo, Oris har en men prislappen :O

De jag hittat Àr min g shock G - 7700.
Sen finns ju SS skydiver
Hamiltons flight timer (samma verk som SS, finns nÄn Àldre tag heuer och nÄn annan som ocksÄ anvÀnder samma verk men alla Àr ju tyvÀrr lika fula. )
Breitling Exospace
Sen har GlashĂŒtte original en mekanisk som kostar huggorm.

Finns sÀker nÄn mer men de Àr ovanliga och oftast dyra eller fula eller en kombination ....

Tillbaka
Topp