Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
KronografnollstÀllningen fuckades upp varje gÄng. Men det gör inget, har ju Mudmastern nu.Usch trist. Vad hÀnde med bratten dÄ?
Breitling assÄ, tÄl inte ens en cykelfÀrdKronografnollstÀllningen fuckades upp varje gÄng. Men det gör inget, har ju Mudmastern nu.
Beror ju pÄ HUR man cyklar.Breitling assÄ, tÄl inte ens en cykelfÀrd
S-100an ser vass ut, Àr siffermarkörerna upplysta inifrÄn?Precis, det Àr ju rÀtt kul med nÄgot sÄ udda som en helt analog g-shock. à andra sidan har dom ju rÀtt mÄnga analoger modeller med tough movement osv, t.ex min oceanus s-100.
Hur tÀnker du dÄ? Med led?S-100an ser vass ut, Àr siffermarkörerna upplysta inifrÄn?
Har nÀstan gÄtt och blivit en OWG med min stÄlis sen den kom och Àven om GW-5000 nÀstan lÀmnade en gÄng har jag bestÀmt mig för att den Àr en keeper och ett mÄste i en G-SHOCK-samling.Ingen som funderar pÄ att sÀlja sin GW5000 lagom tills lönen trillat in i veckan
GÄtt och haft Ägren ett tag nu att jag sÄlde min...
Den dÀr ser ut att kosta minst det tredubbla! Upplevs den sÄ Àven i verkligheten?Hur tÀnker du dÄ? Med led?
Dom har en zaratsu polish sÄ det Àr vÀl det som gör att dom reflekterar vÀldigt bra.
Det löser sig pÄ onsdagHar nÀstan gÄtt och blivit en OWG med min stÄlis sen den kom och Àven om GW-5000 nÀstan lÀmnade en gÄng har jag bestÀmt mig för att den Àr en keeper och ett mÄste i en G-SHOCK-samling.
Bild pÄ stealthstÄlisen (mörkt rum och blixt - nattning pÄgÄr):
Hoppas du hittar en GW-5000 snart @Silverglantz.
Det löser sig pÄ onsdag
Fanns en nÀrmare Àn man kunde tro
Ăsch, flippa Ă€r kul!En lĂ€rdom jag har tagit frĂ„n forumet - flippa inte. jag kommer Ă€ndĂ„ att köpa tillbaka den förr eller senare
BÀttre att lÄta klockan stÄ och samla damm i nÄgra veckor och sen - bam - sÄ infinner sig första kÀrleken igen.
Jag tycker det iafDen dÀr ser ut att kosta minst det tredubbla! Upplevs den sÄ Àven i verkligheten?
Hur tÀnker du dÄ? Med led?
Dom har en zaratsu polish sÄ det Àr vÀl det som gör att dom reflekterar vÀldigt bra.
Well. DÀr har vi svaret dom glÀnser iaf fint
Man kan inte zaratsupolera index.
Man zaratzupolerar boetter, man svarvar index.
DW-5600EJag behöver hjĂ€lp! âMĂ„steâ ha en riktigt beater! Har precis börjat renovera vĂ„rt nya hus totalt! Vi snackar bilning, sĂ„gning, mĂ„lning, gjutning, murning, you name it! Inser att en g-shock Ă€r svaret jag söker. Men dĂ€r tar kunskapen slut! Kriterier dĂ„: Ju billigare desto bĂ€ttre! TĂ€nker mig runt 500:- men kan strĂ€cka mig till en tusing. GĂ€rna nĂ„got som bĂ€rs smidigt och Ă€r lite mindre. Varken behöver, eller vill ha, massa funktioner. Tid, dag, datum och belysning Ă€r det jag krĂ€ver. Vad bör jag titta efter? GĂ€rna lĂ€nka om ni har nĂ„got in mind
*Edit. AngÄende lÀnken till eventuell sida för klockköp. Formuleringen tidigare kunde lÀtt tolkats som att jag ville ha klocka med lÀnk! Det vill jag verkligen inte!
Denna Ă€r rĂ€tt trevlig. Man kanske kan komma ner nĂ„gon hundralapp om man letar lite https://www.milrab.se/casio-g-shock...jiZhC3PSdsoIzPuNtpp6zCOKEgwosqoIaAqwCEALw_wcBJag behöver hjĂ€lp! âMĂ„steâ ha en riktigt beater! Har precis börjat renovera vĂ„rt nya hus totalt! Vi snackar bilning, sĂ„gning, mĂ„lning, gjutning, murning, you name it! Inser att en g-shock Ă€r svaret jag söker. Men dĂ€r tar kunskapen slut! Kriterier dĂ„: Ju billigare desto bĂ€ttre! TĂ€nker mig runt 500:- men kan strĂ€cka mig till en tusing. GĂ€rna nĂ„got som bĂ€rs smidigt och Ă€r lite mindre. Varken behöver, eller vill ha, massa funktioner. Tid, dag, datum och belysning Ă€r det jag krĂ€ver. Vad bör jag titta efter? GĂ€rna lĂ€nka om ni har nĂ„got in mind
*Edit. AngÄende lÀnken till eventuell sida för klockköp. Formuleringen tidigare kunde lÀtt tolkats som att jag ville ha klocka med lÀnk! Det vill jag verkligen inte!
Ja, den dĂ€r sĂ„g riktigt bra ut! âTrorâ jag gillar det stuket mer Ă€n t.ex. nĂ„gon baby g-shock jag hittade nĂ€r jag googlade tidigare.Denna Ă€r rĂ€tt trevlig. Man kanske kan komma ner nĂ„gon hundralapp om man letar lite https://www.milrab.se/casio-g-shock...jiZhC3PSdsoIzPuNtpp6zCOKEgwosqoIaAqwCEALw_wcB
GĂ„r du upp nĂ„gra hundralappar fĂ„r du GW-m5610. Solceller, radiosynk och ett klassiskt utseende.Ja, den dĂ€r sĂ„g riktigt bra ut! âTrorâ jag gillar det stuket mer Ă€n t.ex. nĂ„gon baby g-shock jag hittade nĂ€r jag googlade tidigare.
Jag behöver hjĂ€lp! âMĂ„steâ ha en riktigt beater! Har precis börjat renovera vĂ„rt nya hus totalt! Vi snackar bilning, sĂ„gning, mĂ„lning, gjutning, murning, you name it! Inser att en g-shock Ă€r svaret jag söker. Men dĂ€r tar kunskapen slut! Kriterier dĂ„: Ju billigare desto bĂ€ttre! TĂ€nker mig runt 500:- men kan strĂ€cka mig till en tusing. GĂ€rna nĂ„got som bĂ€rs smidigt och Ă€r lite mindre. Varken behöver, eller vill ha, massa funktioner. Tid, dag, datum och belysning Ă€r det jag krĂ€ver. Vad bör jag titta efter? GĂ€rna lĂ€nka om ni har nĂ„got in mind
Jag har lÀst mig till hur man raderar bluetooth kopplingen
Tryck pÄ adjust. Klicka fram med C knappen tills sekunderna blinkar, HÄll sedan inne B tills det stÄr clear pair (eller nÄgot i den stilen) men slÀpp knappen nÀr den börjar visa reset all.
DÄ har man raderar bt kopplingen och klockan bör inte söka efter mobilen nÄgot mer.
Hur ofta letar klockan efter BT-signal nÀr appen i telefonen Àr avstÀngd?
Min MM gjorde det 4 ggr... 06:30, 12:30, 18:30 och 00:30... sen tog jag bort det i klockan och kör bara nÀr jag vill...
Korrekt!Ok, men nÀr du aktiverar det manuellt mÄste man döda BT kopplingen igen efterÄt?
TackarKöpte precis sjÀlv den hÀr, billigaste jag hittade: https://nlyman.com/se/klÀder-för-mÀn/accessoarer/klockor/casio-201414/dw-5600e-1ver-334343-0014/