• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

DW5600 har inte automatisk backlight. Tror att den symbolen ger ljussignal vid larm.

Lite nytt. Har bara en liten frÄga? NÀr jag lÀgger klockan pÄ "autolight" och symbolen syns pÄ tavlan sÄ verkar den ÀndÄ inte lysa automatiskt. Lyser endast om jag trycker pÄ knappen.. Har det med ett svagt batteri och göra eller annat?
PicsArt_09-23-08.28.46.jpg
PicsArt_09-23-08.28.56.jpg

Lite nytt. Har bara en liten frÄga? NÀr jag lÀgger klockan pÄ "autolight" och symbolen syns pÄ tavlan sÄ verkar den ÀndÄ inte lysa automatiskt. Lyser endast om jag trycker pÄ knappen.. Har det med ett svagt batteri och göra eller annat?
PicsArt_09-23-08.28.46.jpg
PicsArt_09-23-08.28.56.jpg
Kan ha fel men den symbolen Àr vÀl inte autolight utan backlight?

EDIT: 2a pÄ bollen.

Man mÄste nog ta bort kopplingen mellan klocka och mobil. Annars tror jag den försöker 4 ggr per dag Àven om appen inte Àr pÄ i bakgrunden pÄ mobilen

Tog bort kopplingen igÄr enligt @Fujoor 's lathund. Jag tyckte det var mÀrkligt att batteriet gick ner nÀr andra klockor inte gjorde det. Det kan nog vara sÄ att sökningen efter BT mottagaren drar onödigt mkt energi.

MÄnga smÄjulaftnar pÄ sistone :)

En burk. Som vÀger mer Àn vad jag Àr van vid .
IMG_20190924_123320.jpg

Man kan skönja innehÄllet.
IMG_20190924_123403.jpg

Babam dish.
Äntligen fĂ„r jag testa den legendariska Frogman!
Första intrycket Àr att den ser och kÀnns gedigen ut. SnÀppet vassare Àn Mudmaster i kvalitetkÀnsla.
JÀkla snyggt med blÄa detaljer.
IMG_20190924_123447.jpg

Och en obligatoriska bilden. Den kÀnns rÀtt ok pÄ höger handled. Jag tycker fortfarande att den Àr fulsnygg. Men grymt cool!
Tack alla ni (ingen nÀmnd ingen glömd) som postat sköna Frogman bilder som fick mig att tippa över!
MĂ„ste nog koka fenan lite.
IMG_20190924_123547.jpg

Tack @Pleasureman för en snabb affÀr.

IMG_20190924_123320.jpg

IMG_20190924_123403.jpg

Babam dish.
Första intrycket Àr att den ser och kÀnns gedigen ut. SnÀppet vassare Àn Mudmaster i kvalitetkÀnsla.
IMG_20190924_123447.jpg

Och en obligatoriska bilden. Den kÀnns rÀtt ok pÄ höger handled. Jag tycker fortfarande att den Àr fulsnygg. Men grymt cool!
Tack alla ni (ingen nÀmnd ingen glömd) som postat sköna Frogman bilder som fick mig att tippa över!
IMG_20190924_123547.jpg

Kul & grattis! Mer kompetent klocka Àr svÄrt att hitta, framförallt för den pengen!

IMG_20190924_123320.jpg

IMG_20190924_123403.jpg

Babam dish.
IMG_20190924_123447.jpg

IMG_20190924_123547.jpg

SmÄ japanska dvÀrgar smider den dÀr klockan ur ett solitt stycke ren ingenjörskonst i en smedja djupt inne i Mt Fuji. Inte konstigt att den kÀnns spektakulÀr :)

SmÄ japanska dvÀrgar smider den dÀr klockan ur ett solitt stycke ren ingenjörskonst i en smedja djupt inne i Mt Fuji. Inte konstigt att den kÀnns spektakulÀr :)

Mitt i prick.
Den kÀnns 100% tool. Mycket gedigen och skön kÀnsla. HÄller med @S.L att Frogman Àr en ögonöppnare.
Testar nu att ha den pÄ vÀnster. Kanske ska lÄta högern vila ibland ÀndÄ!

IMG_20190924_140251.jpg

Mitt i prick.
Den kÀnns 100% tool. Mycket gedigen och skön kÀnsla. HÄller med @S.L att Frogman Àr en ögonöppnare.
Testar nu att ha den pÄ vÀnster. Kanske ska lÄta högern vila ibland ÀndÄ!

IMG_20190924_140251.jpg
Jupp. Smedjan hÄller endast öppet vid fullmÄne. Jag tror att dvÀrgarna ocksÄ Àr samurajer. Det hade varit intressant att skicka dit @yonsson pÄ ett reportage!

Tillbaka
Topp