• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

@spammerstakeahike skrev (efter att ha tagit bort bt-kopplingen): ”Ska se om batterinivĂ„n hĂ„ller sig pĂ„ max.”

@Sonnyboy
Ja, det finns 7 nivÄer i manualen men hur ser du vilken nivÄ du Àr pÄ om du inte Àr kopplad till appen (förutom om du Àr pÄ de lÀgre nivÄerna och klockan indikerar att laddning behövs)?

Jag tÀnker koppla upp mig pÄ bt om ett par mÄnader och se batterinivÄn.

SÄ enda sÀttet att synka BT-modellerna med multiband 6 Àr att ta bort parningen med telefonen helt? Varför kan man inte ha en BT-koppling men stÀnga av BT-synkarna. AlltsÄ bara anvÀnda BT för att kolla batteri eller Àndra instÀllningar via mobilen nÀr man vill, men att den synkar tiden med wave ceptor som en vanlig gw-5000.

Nej? Jag kan synka med radiosignal Àven nÀr bt inte Àr frÄnkopplad.

SÄg inte att att det var quickrealese pÄ denna.. :D
IMG_20190924_210203.jpg
IMG_20190924_210134.jpg
IMG_20190924_210148.jpg

@spammerstakeahike skrev (efter att ha tagit bort bt-kopplingen): ”Ska se om batterinivĂ„n hĂ„ller sig pĂ„ max.”

@Sonnyboy
Ja, det finns 7 nivÄer i manualen men hur ser du vilken nivÄ du Àr pÄ om du inte Àr kopplad till appen (förutom om du Àr pÄ de lÀgre nivÄerna och klockan indikerar att laddning behövs)?
Som jag har förstÄtt det sÄ kan du inte se vilken nivÄ batteriet Àr pÄ utan telefon. LOW motsvarar L pÄ t ex GW-5000, det Àr alltsÄ dags att ladda vilket tar ca 45 timmar frÄn L till fulladdat i starkt solsken. Detta Àr sÄklart en nackdel men jag tycker inte att den Àr sÄ stor att jag vÀljer att alltid anvÀnda BT för att se batteriladdning.

Som jag har förstÄtt det sÄ kan du inte se vilken nivÄ batteriet Àr pÄ utan telefon.
Precis detta jag var ute efter (och jag ville dubbelkolla att jag inte missat nÄgon feature).
Detta Àr sÄklart en nackdel men jag tycker inte att den Àr sÄ stor att jag vÀljer att alltid anvÀnda BT för att se batteriladdning.
SjÀlv har jag inte brytt mig mycket om denna nackdel, men nÄgon gÄng fÄr jag vÀl koppla upp mig för att dubbelkolla. :cool:

SÄ enda sÀttet att synka BT-modellerna med multiband 6 Àr att ta bort parningen med telefonen helt? Varför kan man inte ha en BT-koppling men stÀnga av BT-synkarna. AlltsÄ bara anvÀnda BT för att kolla batteri eller Àndra instÀllningar via mobilen nÀr man vill, men att den synkar tiden med wave ceptor som en vanlig gw-5000.
Ok, det Àr ju lite bra dÄ iaf. Men vore bra om man kunde stÀlla in sÄ den inte synkar med BT fast den Àr parad med en mobil.
Ja, detta alternativ skulle jag ocksÄ önska. Att synka klockan 4 ggr om dagen mot BT Àr meningslöst.

EDIT: Även om den Ă€ven skulle köra Radiosynk pĂ„ natten och lyckas kommer RCVD att försvinna vid ett ev misslyckande av BT-tidssynk vilket hĂ€nde ofta med min förra BT-Square. VĂ€ldigt irriterande för min OCD.

Senast Àndrad:
Som jag har förstÄtt det sÄ kan du inte se vilken nivÄ batteriet Àr pÄ utan telefon. LOW motsvarar L pÄ t ex GW-5000, det Àr alltsÄ dags att ladda vilket tar ca 45 timmar frÄn L till fulladdat i starkt solsken. Detta Àr sÄklart en nackdel men jag tycker inte att den Àr sÄ stor att jag vÀljer att alltid anvÀnda BT för att se batteriladdning.

Det har du rÀtt i. Jag kan bara se om batteriet gÄtt ner frÄn full men det krÀver att jag kopplar mig till BT. Vilket Àr ok eftersom jag vill veta om de fyra bt sökningarna per dag i sig orsakade förlust i batteriet.

Tillbaka
Topp