• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jupp. Smedjan hÄller endast öppet vid fullmÄne. Jag tror att dvÀrgarna ocksÄ Àr samurajer. Det hade varit intressant att skicka dit @yonsson pÄ ett reportage!

Man mÄste Àlska dessa japanska ninja-smeder.
Klockan Àr f.ö enligt en del rÀtt stor men jag upplever den ungefÀr lika stor som Rangeman dvs lagom stor :)
Fick böjt det lÄnga bandet ocksÄ. Har klockan pÄ det fjÀrde hÄlet.

En till.

IMG_20190924_141339.jpg
Grattis, kanonklocka!

Man o man... efter nyligt inköp (G-9300) sĂ„ kĂ€nner man sig ganska sĂ„ komplett nĂ€r det gĂ€ller "-man"shocks. Är riktigt trevligt nĂ€r man till slut fĂ„tt tĂ€ppa igen den dĂ€r glipan i samlingen. Visst finns det mer obskyra varianter men de kĂ€nns det inte som det Ă€r nĂ„gon stress med.
FrÄn vÀnster: G-9000, G-9000 Snowtrooper, G-9300, G-9100, GW-9400, GW-9400, GW-9200, DW-8201WC och GF-8250ER.
IMG_8784.JPG
IMG_8785.JPG
IMG_8789.JPG
IMG_8790.JPG
IMG_8792.JPG

Man o man... efter nyligt inköp (G-9300) sĂ„ kĂ€nner man sig ganska sĂ„ komplett nĂ€r det gĂ€ller "-man"shocks. Är riktigt trevligt nĂ€r man till slut fĂ„tt tĂ€ppa igen den dĂ€r glipan i samlingen. Visst finns det mer obskyra varianter men de kĂ€nns det inte som det Ă€r nĂ„gon stress med.
FrÄn vÀnster: G-9000, G-9000 Snowtrooper, G-9300, G-9100, GW-9400, GW-9400, GW-9200, DW-8201WC och GF-8250ER.
IMG_8784.JPG
IMG_8785.JPG
IMG_8789.JPG
IMG_8790.JPG
IMG_8792.JPG

Bra bredd och variation pÄ samlingen!
Jag kÀnner ocksÄ att min samling Àr rÀtt bra nu. FÄr vÀl Àta upp orden men.

IMG_8784.JPG
IMG_8785.JPG
IMG_8789.JPG
IMG_8790.JPG
IMG_8792.JPG

BlÄ froggie Àr ju underbar :)
Överlag rolig samling!

Tog bort kopplingen igÄr enligt @Fujoor 's lathund. Jag tyckte det var mÀrkligt att batteriet gick ner nÀr andra klockor inte gjorde det. Det kan nog vara sÄ att sökningen efter BT mottagaren drar onödigt mkt energi.

Kan ju ocksÄ varit att den inte var fullt sÄ laddad som du trodde? Men bör ju dra mindre batteri med bt av iaf

Kanske det. Men jag laddar den ungefĂ€r lika mycket (om inte mer) Ă€n andra solars. Å andra sidan visar ju batteriindikatorn i sju(?) steg pĂ„ BT klockan jĂ€mfört med 3 steg pĂ„ vanliga sĂ„ who knows.

Sant sant. Men nu Àr den borttagen? DÄ kan man ju observera och se hur snabbt den minskar

Yes, kopplingen Àr borta. Ska se om batterinivÄn hÄller sig pÄ max.
Jag kan ha missat början av diskussionen men vilken BT-modell gÀller det (eller Àr det alla Square-BT?) och hur ser ni batterinivÄn om ni kopplat ifrÄn klockan frÄn appen om enda sÀttet att se batterinivÄn pÄ Àr via appen?

SlÀnger in en bild pÄ stÄlisen (som inte har synkats med BT men kör radiosynk bÀttre Àn nÄgon av mina andra G-SHOCK:s - förmodligen pga. metallen).
D08A0232-70DC-41B9-A9DC-0D712E5CC7A4.jpeg

Jag kan ha missat början av diskussionen men vilken BT-modell gÀller det (eller Àr det alla Square-BT?) och hur ser ni batterinivÄn om ni kopplat ifrÄn klockan frÄn appen om enda sÀttet att se batterinivÄn pÄ Àr via appen?

SlÀnger in en bild pÄ stÄlisen (som inte har synkats med BT men kör radiosynk bÀttre Àn nÄgon av mina andra G-SHOCK:s - förmodligen pga. metallen).
D08A0232-70DC-41B9-A9DC-0D712E5CC7A4.jpeg
57C3D8DC-817F-4EFD-BD3D-CB64F2694FFC.png

SÄ enda sÀttet att synka BT-modellerna med multiband 6 Àr att ta bort parningen med telefonen helt? Varför kan man inte ha en BT-koppling men stÀnga av BT-synkarna. AlltsÄ bara anvÀnda BT för att kolla batteri eller Àndra instÀllningar via mobilen nÀr man vill, men att den synkar tiden med wave ceptor som en vanlig gw-5000.

Tillbaka
Topp