• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Den hÀr fick vara med idag...
gw_6902k_05.jpg

(GW-6902K)
Riktig höjdare! Är det samma ex som gick för typ 1500 :- pĂ„ forumet för nĂ„got Ă„r sedan? SmĂ„tt sjukt att jag minns detta...

Hej!

Har stött pÄ en mÀrklig grej med min 5610.
För nÄgot Är sedan upptÀckte jag att den var helt "död" bortsett frÄn texten "CHG" vilken sannolikt betyder att den behövde laddas. Strax innan hade den dock visat full laddning. Efter ett par timmar kom den igÄng igen och visade full laddning dÄ med. "MÀrkligt" tÀnkte jag men eftersom den gick igÄng sÄ var jag nöjd. Och nöjd har jag varit fram till för nÄgra dagar sedan dÄ samma sak hÀnde igen. Jag lade bort den i nÄgot dygn och nÀr jag igÄr skulle anvÀnda den mÀrkte jag att den verkar ha blivit helt "resettad". InstÀllningar var borta och klockan gick fel (eller möjligtvis rÀtt i Tokyo-tid...). Men den visar fortfarande att den Àr full-laddad!
Vad kan vara fel? LÀste pÄ watchuseek om nÄgon annan som haft ett liknande problem och den personen hade inte gjort nÄgot och det hade ordnat sig men det gjorde ju min klocka ocksÄ i ett Är...

Hej!

Har stött pÄ en mÀrklig grej med min 5610.
För nÄgot Är sedan upptÀckte jag att den var helt "död" bortsett frÄn texten "CHG" vilken sannolikt betyder att den behövde laddas. Strax innan hade den dock visat full laddning. Efter ett par timmar kom den igÄng igen och visade full laddning dÄ med. "MÀrkligt" tÀnkte jag men eftersom den gick igÄng sÄ var jag nöjd. Och nöjd har jag varit fram till för nÄgra dagar sedan dÄ samma sak hÀnde igen. Jag lade bort den i nÄgot dygn och nÀr jag igÄr skulle anvÀnda den mÀrkte jag att den verkar ha blivit helt "resettad". InstÀllningar var borta och klockan gick fel (eller möjligtvis rÀtt i Tokyo-tid...). Men den visar fortfarande att den Àr full-laddad!
Vad kan vara fel? LÀste pÄ watchuseek om nÄgon annan som haft ett liknande problem och den personen hade inte gjort nÄgot och det hade ordnat sig men det gjorde ju min klocka ocksÄ i ett Är...
Kan ju vara fel pĂ„ batteriet. ÖvervĂ€g ett byte om det inte ordnar upp sig.

Kan ju vara fel pĂ„ batteriet. ÖvervĂ€g ett byte om det inte ordnar upp sig.
`
Tack för svar. Ja, det Àr vÀl det man fÄr göra. Men det Àr konstigt att det indikerar full-laddat sÄ fort den gÄr igÄng!
Det kanske Àr nÄgon bug som gör att den rapporterar fel nÀr det Àr i princip slut...

BestÀllde lite grejer frÄn Tiktox den 26/9 och redan dagen efter var brevet pÄ Heathrow... sen kom det inga mer uppdateringar pÄ Royal Mail tracking. PÄ Postnord stÄr det bara att paketet Àr pÄ vÀg med datum 26-e....
Ni som bestÀller ofta dÀrifrÄn, brukar det ta en hel vecka att fÄ brevet frÄn Tiktox eller Àr det nÄt skumt som hÀnder...?

BestÀllde lite grejer frÄn Tiktox den 26/9 och redan dagen efter var brevet pÄ Heathrow... sen kom det inga mer uppdateringar pÄ Royal Mail tracking. PÄ Postnord stÄr det bara att paketet Àr pÄ vÀg med datum 26-e....
Ni som bestÀller ofta dÀrifrÄn, brukar det ta en hel vecka att fÄ brevet frÄn Tiktox eller Àr det nÄt skumt som hÀnder...?
Tog lÄng tid innan jag fick mitt, typ tio dagar.

Ingen anledning till oro Ànnu!

LÄter mest som std Postnord förfarande nÀr man bestÀller utomlands... ;)

Tillbaka
Topp