• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

G-Shock GMW-B5000TB :hungry:
NÀstan det första jag tÀnkte nÀr den nya StÄlisen Àntligen kom var, "va fan hÀnde med safirglaset det viskades om?" VÀl pÄ handleden var den omedelbara kÀnslan, -den hÀr i titan, dÄ har man den ultimata fyrkanten! Och nu ska den komma, blir det lagom till jul att vi utanför Japan kan köpa den i butik?
GS_Ti.jpg

DesignmĂ€ssigt, matt DLC och guldknappar med gul ram runt solpanelen, fullkomlig fulltrĂ€ff i min bok. StĂ„lisen Ă€r bĂ„de snygg, cool och jĂ€kligt vass med sin display, men den Ă€r ocksĂ„ lite gapig och tung, den syns ordentligt i sin polering, guldvarianten Ă€r lika cool men krĂ€ver Ă€n mer av sin Ă€gare. Den i titan Ă€r WIS DLX! Är det vĂ€rt 2,5x stĂ„lisen i pris? Hade jag inte redan haft StĂ„lisen hade jag tveklöst sagt JA, dĂ„ hade den varit svaret pĂ„ den ultimata fyrkanten jag efterfrĂ„gat, nu frĂ„gar jag mig istĂ€llet om den ultimata fyrkanten Ă€r vĂ€rd mer Ă€n dubbelt sĂ„ mycket som StĂ„lisen, eller som 5st GW5000? NĂ„gonstans i definitionen om den ultimata fyrkanten spelar ocksĂ„ priset in. TyvĂ€rr finns villhöver som misstĂ€nks lĂ€gga in sitt veto...
Detta Àr en riktigt het klocka i mitt tycke och det Àr den matta DLC:n pÄ titan som gör den sÄ himla lÀcker! Endast portermodellen har denna belÀggning pÄ stÄl sedan tidigare bland fyrkanterna. Som jag har förstÄtt det sÄ Àr inte modellen numrerad (Àr portern det?) men ÀndÄ limiterad i sin utgÄva. Den blir förmodligen unik men inte lika unik som Portern som Àr begrÀnsad till 500ex. DÀremot verkar DLC:n vara mattare pÄ TB Àn pÄ Portern vilket Àr snyggt!

Edit: Portermodellen Àr ju redan löjligt dyr pÄ Ebay om den gÄr för det priset!

KÀnner ocksÄ att jag starkt villhöver en TB. Men det vore vÀl trÄkigt om det skulle vara den ultimata fyrkanten, dÄ Àr ju den roliga jakten över...
NĂ„gra grejer till jag skulle vilja se i den slutgiltiga squaren:
- HAQ
- Att mode ÄtervÀnder direkt till tidvisning nÀr en funktion anvÀnts.
- En boett som tar bÄde metall- och resinbezel. Utan att AM Àr inblandat.
- Bezels och band i alla möjliga fÀrger och mönster.
- Mer Àn en timer.
Jag förstÄr hur du menar, fast jag har aldrig jagat den perfekta, bara hoppats att den ska komma ;)
DLC i olika fÀrger borde ju inte vara omöjligt, HAQ kommer ju inte hÀnda sÄ lÀnge den har bÄde radiosynk och blÄtand. Jag har inte testat, men det skulle inte förvÄna mig om dom skulle kunna hÄlla sig inom kriterierna för HAQ redan som dom Àr :)

Detta Àr en riktigt het klocka i mitt tycke och det Àr den matta DLC:n pÄ titan som gör den sÄ himla lÀcker! Endast portermodellen har denna belÀggning pÄ stÄl sedan tidigare bland fyrkanterna. Som jag har förstÄtt det sÄ Àr inte modellen numrerad (Àr portern det?) men ÀndÄ limiterad i sin utgÄva. Den blir förmodligen unik men inte lika unik som Portern som Àr begrÀnsad till 500ex. DÀremot verkar DLC:n vara mattare pÄ TB Àn pÄ Portern vilket Àr snyggt!

Edit: Portermodellen Àr ju redan löjligt dyr pÄ Ebay om den gÄr för det priset!
Portern Àr limiterad till 500 exemplar och ja, den har handlats pÄ absurda prisnivÄer pÄ ebay etc.

Inget fel pÄ klockan. Perfekt med solar, mb6 och Bluetooth. Snygg ocksÄ.
Det Àr mig det Àr fel pÄ! För stora hÀnder :bag:
SÄg bara löjligt ut...
Jag fÄr vÀnta pÄ att det kommer en likadan som King :D
Ahh ok. Hur stora handleder har du? Har smÄ handleder (16.5) sÄ squares sitter perfekt pÄ mig... Du fÄr hoppas pÄ Kingen dÄ!

Otroligt sugen pÄ en, men kan inte riktigt bestÀmma mig mellan den eller en klassisk mudmaster 9300. Har redan tvÄ squares och det hade varit kul att testa nÄgot annat, samtidigt vet jag att en GW-5000 hade smakat jÀvligt gott.

BÄde GW5000 och 9300 Àr sjukt bra klockor, har en 9300 med. Personligen hade jag valt 5000 förre mudmastern, tycker det Àr en bÀttre klocka överlag, har aldrig varit sÄ förtjust i skÀrmen pÄ mudmastern av nÄn anledningen. Upplever den lite kontrastlös och lite grötig

BÄde GW5000 och 9300 Àr sjukt bra klockor, har en 9300 med. Personligen hade jag valt 5000 förre mudmastern, tycker det Àr en bÀttre klocka överlag, har aldrig varit sÄ förtjust i skÀrmen pÄ mudmastern av nÄn anledningen. Upplever den lite kontrastlös och lite grötig
Det kÀnns spontant som att jag skulle anvÀnda GW5000 mer Àn mudmastern. SÄ smÄningom kommer jag vÀl sitta hÀr med bÄda om jag kÀnner mig sjÀlv rÀtt, frÄgan Àr vilken jag ska börja med :D

Ja, fast inte sÄ snyggt kanske.
Min Àr #192,
Intressant, det var inte sÄ lÀtt att hitta! Hur som helst sÄ skvallrar kanske serienumret GMW-B5000TB-1JR om att utgÄvan Àr limiterad i sin produktion pÄ samma sÀtt som GMW-B5000TFC-1JR var (om Àn begrÀnsad till 500). Enligt WUS sÄ skulle Àndelsen JR indikera detta.

Intressant, det var inte sÄ lÀtt att hitta! Hur som helst sÄ skvallrar kanske serienumret GMW-B5000TB-1JR om att utgÄvan Àr limiterad i sin produktion pÄ samma sÀtt som GMW-B5000TFC-1JR var (om Àn begrÀnsad till 500). Enligt WUS sÄ skulle Àndelsen JR indikera detta.
NĂ„n borde doktorera i ”Casiologi” och bottna i dessa frĂ„gor en gĂ„ng för alla!

Den vedertagna(?) betydelsen av JR = Japanese market limited release
KĂ€lla: https://forums.watchuseek.com/f17/country-code-g-shock-references-919796.html
En sÄdan borde i alla lÀgen endast vara tillgÀnglig via japanska ADs men inte nÀdvÀndigtvis vara limiterad i antal. Portern följer inte den logiken dÄ den ocksÄ förmedlades av ADs utanför Japan men det kanske var lite pga PR skÀl? De Frogmans som har JR suffixet Àr iaf till synes omöjliga att komma Ät via ADs utanför Japan.

NĂ„n borde doktorera i ”Casiologi” och bottna i dessa frĂ„gor en gĂ„ng för alla!
Denna artikeln ger kanske lite svar pÄ frÄgan om Àndelsen JR men Àven pÄ frÄgan om att GWF-D1000-1 har slutat att produceras som du skrev om tidigare. Bilden nedan indikerar ju detta samt att din Frogman som Àr pÄ vÀg Àr limiterad :)
2F911FE4-C384-41DF-8530-19A8B9DA2FE8.png

Är det nĂ„gon hĂ€r som har den nya Rangeman och kan slĂ€nga upp en bild med den pĂ„ sin handled samt vilka mĂ„tt ni har. Funderar pĂ„ att köpa en och vill fĂ„ en uppfattning om hur blaffig den Ă€r.

Tillbaka
Topp