Detta Àr en riktigt het klocka i mitt tycke och det Àr den matta DLC:n pÄ titan som gör den sÄ himla lÀcker! Endast portermodellen har denna belÀggning pÄ stÄl sedan tidigare bland fyrkanterna. Som jag har förstÄtt det sÄ Àr inte modellen numrerad (Àr portern det?) men ÀndÄ limiterad i sin utgÄva. Den blir förmodligen unik men inte lika unik som Portern som Àr begrÀnsad till 500ex. DÀremot verkar DLC:n vara mattare pÄ TB Àn pÄ Portern vilket Àr snyggt!G-Shock GMW-B5000TB
NÀstan det första jag tÀnkte nÀr den nya StÄlisen Àntligen kom var, "va fan hÀnde med safirglaset det viskades om?" VÀl pÄ handleden var den omedelbara kÀnslan, -den hÀr i titan, dÄ har man den ultimata fyrkanten! Och nu ska den komma, blir det lagom till jul att vi utanför Japan kan köpa den i butik?
![]()
DesignmĂ€ssigt, matt DLC och guldknappar med gul ram runt solpanelen, fullkomlig fulltrĂ€ff i min bok. StĂ„lisen Ă€r bĂ„de snygg, cool och jĂ€kligt vass med sin display, men den Ă€r ocksĂ„ lite gapig och tung, den syns ordentligt i sin polering, guldvarianten Ă€r lika cool men krĂ€ver Ă€n mer av sin Ă€gare. Den i titan Ă€r WIS DLX! Ăr det vĂ€rt 2,5x stĂ„lisen i pris? Hade jag inte redan haft StĂ„lisen hade jag tveklöst sagt JA, dĂ„ hade den varit svaret pĂ„ den ultimata fyrkanten jag efterfrĂ„gat, nu frĂ„gar jag mig istĂ€llet om den ultimata fyrkanten Ă€r vĂ€rd mer Ă€n dubbelt sĂ„ mycket som StĂ„lisen, eller som 5st GW5000? NĂ„gonstans i definitionen om den ultimata fyrkanten spelar ocksĂ„ priset in. TyvĂ€rr finns villhöver som misstĂ€nks lĂ€gga in sitt veto...
Edit: Portermodellen Àr ju redan löjligt dyr pÄ Ebay om den gÄr för det priset!