• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

IMG_20191002_213455-01.jpeg
IMG_20191002_213853-01.jpeg

Metal bezel :happyhappy:

Vad heter modellen?

Jag som var tonĂ„ring under de glada ’80-talen, och som mĂ„nga andra uppvĂ€xt med ”Back to the Future”-Casio minirĂ€knarklockan CA-50, F-91w terroristen, 56-serie G-Shocks och senare 66/69-serien under ’90-talet, fascineras av er yngre som Ă€r lika uppspelta, förvĂ€ntningsfulla och kĂ„ta över en 1000-kronors plastklocka designad för 35 Ă„r sen...
Jag kÀnner att den klockan man uppskattar mest Àr den man bÀr pÄ handleden varje dag, och inte de som ligger i klocklÄdan. Jag tror jag har hittat hem (sÄ lÀnge :D) ... en Daily Beater och en Weekend Warrior !
Trevlig helg... keep on Shockin’-G
DF845693-217C-4858-835D-661500DD6DBD.jpeg

Senast Àndrad:
Hur kÀnns en mtg jÀmfört med en stÄl square?
MTG upplevs avsevÀrt mer gedigen. Det Àr Àven dag & natt sett till lÀnken. Jag gillar ju iofs charmen i den rassliga lÀnken pÄ stÄlisen.
Men det Àr helt olika klockor, svÄrt att jÀmföra egentligen. En smart detalj, det sitter tvÄ smÄ resin-"block" pÄ spÀnnet för att motverka repor, smÀllar etc samt resin pÄ bezeln. Det Àr Àven bÄde tought solar, MB6 och vÀldigt bekvÀm storlek.

MTG upplevs avsevÀrt mer gedigen. Det Àr Àven dag & natt sett till lÀnken. Jag gillar ju iofs charmen i den rassliga lÀnken pÄ stÄlisen.
Men det Àr helt olika klockor, svÄrt att jÀmföra egentligen. En smart detalj, det sitter tvÄ smÄ resin-"block" pÄ spÀnnet för att motverka repor, smÀllar etc samt resin pÄ bezeln. Det Àr Àven bÄde tought solar, MB6 och vÀldigt bekvÀm storlek.

Intressant, tack för input. Ja det var vÀl lÀnksystemet jag var nyfiken pÄ mest. Bezel och sÄnt brukar ju vara i ett stycke metall sÄ den enda skillnaden Àr finish.

Tillbaka
Topp