• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

IMG_20191002_213455-01.jpeg
IMG_20191002_213853-01.jpeg

Metal bezel :happyhappy:

Vad kör du med för magnesium? Gamla hederliga stenar eller flytande? :)
Köpte precis sjÀlv en sÄn hÀr:
chalk.png

Dock inte testat Àn...:(
Jag brukade magnesium klossar men det smular sÄ mycket sÄ jag gick över till flytande. Hittade nÄgot billigt i Tyskland som jag köpte stora mÀngder sÄ det rÀcker dom nÀrmaste Ären :)

Jag brukade magnesium klossar men det smular sÄ mycket sÄ jag gick över till flytande. Hittade nÄgot billigt i Tyskland som jag köpte stora mÀngder sÄ det rÀcker dom nÀrmaste Ären :)
LĂ„ter vettigt. :)
Std gymmen brukar ju inte vara sÄ förtjusta i en massa vitt pulver överallt. Blir ju lite bÀttre med flytande. Kör hÄrt!

’90-tals nostalgi har slagit till sĂ„ min kritvita 6900 har fĂ„tt nya vinterklĂ€der. SĂ„klart Ă„kte 3D-filtret mot reflexer och för bĂ€ttre skĂ€rpa direkt in i bezeln. 5600-bandet Ă€r mjukt och passar perfekt till 6900 ;)
Funderar pÄ att mÄla om den vita knappen med en svart permanent penna... nÄgon som provat, hÄller fÀrgen?
3995938A-177F-4473-9753-68DC8331D542.jpeg

D18022E7-8E02-420E-A8D4-3090571CFA38.jpeg

Senast Àndrad:
’90-tals nostalgi har slagit till sĂ„ min kritvita 6900 har fĂ„tt nya vinterklĂ€der. SĂ„klart Ă„kte 3D-filtret mot reflexer och för bĂ€ttre skĂ€rpa direkt in i bezeln. 5600-bandet Ă€r mjukt och passar perfekt till 6900 ;)
Funderar pÄ att mÄla om den vita knappen med en svart permanent penna... nÄgon som provat, hÄller fÀrgen?
3995938A-177F-4473-9753-68DC8331D542.jpeg

D18022E7-8E02-420E-A8D4-3090571CFA38.jpeg

Pröva dÄ hellre med nÄgon svart akrylspray + matt lack. VÀldigt fÄ pennor som hÄller i lÀngden om du inte gÄr pÄ industrikvalité.
Om du absolut vill anvÀnda penna sÄ kan jag rekommendera Grog, fast den Àr aningens blank. Den fÀrgen mÄste man sprÀnga bort.
https://hlstore.com/konstnarsmaterial/industrimarkers/grog-metal-head-04-rsp/
Lycka till med projektet.

Pröva dÄ hellre med nÄgon svart akrylspray + matt lack. VÀldigt fÄ pennor som hÄller i lÀngden om du inte gÄr pÄ industrikvalité.
Om du absolut vill anvÀnda penna sÄ kan jag rekommendera Grog, fast den Àr aningens blank. Den fÀrgen mÄste man sprÀnga bort.

Hittade en liten burk med mörkgrÄ bÀttringslack för min Subaru... fÄ se om jag vÄgar ... :D

StÀmmer in om att Grog gör jÀkligt bra blÀck som sitter hÄrt. Men hade nog föredragit det i en penna som inte har stÄlkuleudd :) en squeezer marker eller liknande dÀremot.

Tillbaka
Topp