• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

B615ADF9-D593-4005-A29E-9560021CF4B8.jpeg
 
Den Àr sÄ glansig att den nÀstan liknar en
Casio GMW-B5000GD-1ER. Och inte bara det, siffrorna har bara en ton. PÄ tidigare bilder har det varit tvÄ toner som passat in med camouflagen. Kanske ser den bÀttre ut irl?
HÀr Àr en till video pÄ den. Personligen gillar jag denna bÀttre Àn den med matt finishen. Men det Àr bara jag :)
 
Hugade spekulanter intresserade i gruppköp kan PMa mig sÄ meddelar jag @yonsson senast den 23 oktober eller tidigare. Jag tror att vi behöver skynda pÄ, klockorna slÀpps ju snart.

Meddela om ni Àr intresserade i GMW-B5000TB-1 (original) eller GMW-B5000TCM-1 (cammo).

Följande stod för övrigt att lÀsa pÄ G-Central:
Another issue is that some people are confused about whether these models are limited editions or not, thanks in part to a Gear Patrol article that said the GMW-B5000TB-1 is “not limited.” Junichi Izumi of Casio’s Product Planning Department said, “Because it takes so much work, we can’t put it out without limiting the production period. However, using titanium makes it 57 grams lighter than stainless steel, so I would like more people to actually get the ‘lightness.’ By doing so, you will surely feel the evolution of G-Shock’s identity.” That is the closest we’ve gotten to an official statement that these watches are limited editions. The high prices also suggest that they are limited.
Bumpar denna.
 
Jag tÀnkte det var bra om det inte vart för stor uppslutning, men man kanske ska göra som med stÄlisen och bara sÀtta upp sig pÄ lista hos Svante?
Det har inte varit nÄgon jÀtteuppslutning till gruppköpet och uppropet har skett ganska sÄ sent, lÄngt efter en redan etablerad kölista hos Klockmaster Globen. Det kommer ocksÄ ett begrÀnsat antal till Sverige. Om det inte blir fler snarast sÄ tycker jag att den som Àr intresserad bör kontakta Svante eller Robert sjÀlv.
 
Äntligen bestĂ€mde jag mig för min första G-shock! :)
Jag har burit Pebble Time Steel under flera Ă„r, men blivit riktigt dragen tillbaka till Casio igen!
Det jag kÀnde att jag inte klarade mig utan var vibrationsalarm och det finns ju inte mÄnga G-Shock som har det... Tur dÄ att GD-350 finns och att det var en mycket bra deal pÄ Watchshop!
Den gick mycket bra att hÄlla koll pÄ tiden pÄ pizzan igÄr!
Tack för en grym trÄd!
5BCF1727-43CC-48E3-A1A4-47E4DE2B00F4.jpeg
Aldrig blir man av med dig :p kul att du Àven hittade hit :)
 
Tillbaka
Topp