• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

TÀnk en sÄn fin titanklocka du hade kunnat köpa om du slutade med ditt smÄÀtande :D
Hahaha, jag vet! :D:D:D Men jag Àr ingen OWG direkt. :p

IMG_20191021_212058.jpg
 
Riktigt snygg den dÀr!
Orkar du testa ifall bezeln funkar pÄ en dw5600, dw50xx eller gw5000?
Jag fick inte ens loss den... :bag: Jag ville inte vÄlda för mycket sÄ jag skruvade ihop den igen. Har svÄrt att tro att den ska passa nÄgon annan modell dÄ knapparna Àr stora och skruvarna likasÄ. (Jag har ingen stÄlis, kanske samma konstruktion dÀr?) Skruvarna har en plastbit som gÄr att ta ur frÄn bezel. Bandet skulle möjligen gÄ dÄ det verkar nÀstan identiskt förutom att den hÀr har snabbinfÀstning och dom bytt till 1.2mm istÀllet för 0.8mm (snabbmÀtning) av "piggarna" pÄ bandstiftet. Vet ej heller hur man fÄr ur stiften frÄn bandet. SÄ njaaa, kÀnns lite osÀkert.

Edit: Bandet var inte heller nÄgon direkt swap. Sista bilden visar hur ett Àldre band glappar mot bezeln nÀr den hÀnger löst. Kanske gÄr att komma undan med pÄ armen men min OCD skulle fÄ tuppjuck.

Edit2: SpÀnnet Àr ju samma i.a.f. och nu Àr det bytt till korrekt fÀrg. Svart. :p

Bilder pÄ gamla och nya skruvar/bandstift.
IMG_20191022_125846.jpg
IMG_20191022_125930.jpg

IMG_20191022_132928.jpg

IMG_20191022_134427.jpg
 
Senast Àndrad:
Jag fick inte ens loss den... :bag: Jag ville inte vÄlda för mycket sÄ jag skruvade ihop den igen. Har svÄrt att tro att den ska passa nÄgon annan modell dÄ knapparna Àr stora och skruvarna likasÄ. (Jag har ingen stÄlis, kanske samma konstruktion dÀr?) Skruvarna har en plastbit som gÄr att ta ur frÄn bezel. Bandet skulle möjligen gÄ dÄ det verkar nÀstan identiskt förutom att den hÀr har snabbinfÀstning och dom bytt till 1.2mm istÀllet för 0.8mm (snabbmÀtning) av "piggarna" pÄ bandstiftet. Vet ej heller hur man fÄr ur stiften frÄn bandet. SÄ njaaa, kÀnns lite osÀkert.

Edit: Bandet var inte heller nÄgon direkt swap. Sista bilden visar hur ett Àldre band glappar mot bezeln nÀr den hÀnger löst. Kanske gÄr att komma undan med pÄ armen men min OCD skulle fÄ tuppjuck.

Edit2: SpÀnnet Àr ju samma i.a.f. och nu Àr det bytt till korrekt fÀrg. Svart. :p

Bilder pÄ gamla och nya skruvar/bandstift.
IMG_20191022_125846.jpg
IMG_20191022_125930.jpg

IMG_20191022_132928.jpg

IMG_20191022_134427.jpg
Tack för den utförliga infon! Trist att inga delar var kompatibla.
 
Tillbaka
Topp